Melissa Etheridge

Napra pontos

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Pók

2008.02.28. 14:19 - Doris, a komisz

Címkék: blog család gyerek szerelem gondolatok napló pók életem


Tavaszi nagytakarítósom van.
Ablakot pucolok, minden zeget és zugot átnézek, előbb pedig Fiammal arról beszéltünk, hogyan rendezhetnénk át a szobáját.

Szeretem ezt.

A lakás megtelik a napfény illatával, az üvegeken megcsillan a fény.
A fürdőszoba tetőablakát puceváltam, és közben eszembe jutott, hogy két évvel ezelőtt éppen ilyen idő tájt, beköltözött a sarkába egy aprócska keresztespók.

Icipici volt, még egy tisztességes hálót sem tudott szőni. Mivel arrafelé legyek is ritkán járnak, félő volt, hogy egyszerűen éhen hal.
Sokáig húzta.
Gubbasztott, és néhány szál fonala közt várta a jobb időket.
Aztán jött a meleg, és vele együtt a repülő rovarok. Mi pedig lecsaptunk minden betévedt gusztustalanságot, és dobáltuk neki élelem gyanánt.
Napról- napra virgoncabb lett, aztán jó két hét múlva egy csodálatos, hatalmas palotát épített. Tökéletes volt minden szál, és pontos geometriai rendszerbe foglalta őket.
Mi pedig dobáltunk és dobáltunk rendületlenül, ahogy szaporodtak a legyek, egyre többet.
Egy idő után nem bírta pocakkal, és gyönyörűen gúzsba kötötte a zsákmányait. Ott vártak a csomagok, és ha a napi adag kevesebbre sikerült, levett egyet, és elfogyasztotta.

A fiúk imádták. De én is. Figyeltük az ügyes mozdulatait, a vadászmódszereit, a testét, a hálóépítést (többet ért, mint egy biológia óra).

Őszre irgalmatlanul meghízott.
Ahogy hűlt az idő, egyre kevesebbet járt ki a sarokból (pedig ott bent meleg volt akkor is), a hálót elhanyagolta, már a legyek sem érdekelték.
Cseppnyi élete leáldozóban volt.
Egy reggel aztán teljesen eltűnt. Valószínűleg a fal repedései közt húzódott el téli álomra, vagy meghalni.

Remek barátság volt, és várjuk, hátha idén is vendéget kapunk.
Valami kis titokzatos aprónépet, akinek a figyelgetése, gondozása örömmel tölthet el bennünket.


A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr28358098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2008.02.28. 14:56:19

Gyerekkoromban mindig fogtam a kertben szongáriai cselőpókot. Fotó pl. itt: www.zsila.hu/gallery/album29/al0054_std
Ez egy brutális jószág. A lyukból vízzel öntöttem ki. Soha nem csípett meg, de nem is szerettem volna, mert nem lesz túl szép a helye, és lázat meg nyulladást okoz. Fogtam neki lepkét, és végignéztem, amint elfogyassza. Hónapokig tartottam, vedlett is, aztán elngedtem, mikor lett nagyobb befogott példány. Évekig volt pókom otthon.

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.02.28. 15:05:19

ilyen aranyos barátokat szívesen küldök..pók,villásfarkú,nyáron egy szatyor hangyát is..

Nyica · https://tarkabarka.blog.hu/ 2008.02.28. 18:27:55

Nekem is volt pókom,csak én tudtam róla.Aztán tavasszal,az első repülő rovarok megjelenésével chemotoxoztam. A pók eltűnt.A fiamat összeszidtam,azt hittem,az ő keze van a dologban.Csak később kapcsoltam,hogy én vagyok a bűnös.

gurumenta · http://www.gurumenta.blogol.hu 2008.02.28. 20:57:41

De szépen írsz öröm olvasni... :-)
Én is szerettem a pókokat gyermek koromban...hát mióta megnőttem...és megosztom az életem másokkal...( 8 éve vagyok együtt BB drágámmal)..hát kevés az olyan nő aki legalább kíváncsi ...de inkább félnek..
Pedig valóban a pókok gyönyörű állatkák...próbálom őket legalább megvédeni ...tudod..-)..megfogom kiviszem.. :-)

2008.02.28. 22:55:25

Nekem egy gyerekkori rossz élmény a legutóbbi időkig meghatározta a pókokhoz való viszonyomat: az a bizonyos sokak által ismert viszolygás, az ugyanakkor minden állat irán érzett tisztelet. Mindegyik faj egy egyéniség. A pók is. A vadászmódszere, a háló geometriája, a szálak ereje, amit leloptunk, knt annyi más természeti csodát.
A viszolygás halványult, a tisztelet a megismeréssel egyre több.
Aranyos a sztori.

2008.02.28. 22:57:13

"... knt annyi más ..." = "... mint annyi más ..." Bocs.:(

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.02.29. 06:39:48

movhu: Cselőpók? Lyukból kiöntve? Na, erről inkább hallgatok, különben Okoska tutira hazahurcol egyet nyáron.

Ruszkibaka: A hangyákat nem biztos, hogy szívesen figyelgetném a szekrényemben, de azért köszi.

Rabótnyic: Chemotox az az ellenségük. Meg a miénk is. Náluk már jó ideje nem használatos. Viszont mindenkinek van különbejáratú csapója. Az szórakoztató, és nem mérgezi az idegeinket, ha belélegezzük.

gurumenta: Köszönöm :-) Tényleg érdekes ez a viszolygás a nők többségében. Bennem a békák felé volt valamelyest, de mikor a fiúk megjötek, legyűrtem magamban, hogy ne lássák rajtam, és ne alakuljon ki bennük félelem. Volt, hogy megfogtam, rázott a hideg, ahogy kaparászta a tenyerem, és közben ujjongtam a törpe Okoskának, hogy milyen csodás kis állat. Aztán elmúlt a viszolygás is. Önnevelés. :-)

kelgyo: Tényleg csodás őket megfigyelni. De így van ez minden állattal. Csak úgy elvgyunk mellettük, és meg sem látjuk néha, milyen érdekesek.

Huxley · http://tarsfuggo.blog.hu 2008.02.29. 11:44:01

Öröm volt olvasni!

Nagymamámnál egy elhagyott olban lakott egy irgalmatlan nagy keresztespók, mi a káposztalepke hernyóját dobáltuk bele, jól fel is hízott :)

Házam körül volt egy nagycsomó kisállatka. Imádkozósáska, fentebb említett cselőpók, süncsalád (tavaly előtt fialt vagy hármat) és még ki tudja mennyi apró kis állatka. Mióta kutya van, azóta a süncsaládot elköltöztettem, de sajnos egyszer így is talált egyet :( A szomszéd galambjait is meg találta, illetve egy eltévedt tyúkot(gondolom ő is a szomszédból szökött). Vérmes egy jószág..

Az egeret nem szeretem..

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.02.29. 16:14:09

Nálunk én vagyok a pókmentő a családban. :-)
Mindnek adok nevet, mondjuk mindnek ugyanazt:.. :D
Jónás névre hallgat mindegyikük! :D


süti beállítások módosítása