Melissa Etheridge

Napra pontos

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Csodák nélkül

2008.12.04. 20:52 - Doris, a komisz

Címkék: film gyerek ünnep hit életem hellokaracsony


Nagyfiam tavaly veszítette el a hitét a karácsonyban. Akkor jött rá, hogy nem a Jézuska hozza az ajándékokat. Dühös is volt. Csalódott. Azt mondta, az ajándék vacak, de tudom, hogy nem ez volt a baj. Aztán a Fogtündér is gyanús lett neki, ezért rákérdezett. Nem volt jókedvű a válaszomtól, de elfogadta. Az öccseinek soha nem árulta el a titkot- méltósággal őrzi azóta is az ő csodájukat.
Nem is hittem volna, hogy a Mikulásban még azért bízik. Valahogy azt gondoltam, hogy ezek a lények összefonódnak, és ha az egyik elvész, az magával rántja a többieket is.


Meglepődtem, mikor ma nyíltan rákérdezett:
- Létezik a Mikulás?
- Ezt most miért kérded?
- Mert tudni akarom.
- Ha azt mondanám, nem, nagyon csalódott lennél?
- Igen, azt hiszem.
- Mit éreznél még?
- Szomorú lennék.
Itt hallgattunk. Végül én szólaltam meg:
- Sajnálom. A Mikulás nem létezik. A felnőttek ajándékozzák meg a gyerekeket.
Nem szólt semmit, csak összeszorította a száját, és szép lassan folyni kezdtek a könnyei. Zavarban voltam, mintha én lennék áruló.
- Tudod, nekem is addig volt a legszebb, amíg azt hittem, hogy van Mikulás. De azután is jó volt. Az is jó volt, hogy tudtam, a szüleim akarnak örömöt okozni. Jó volt az is.
Többet nem tudtam mondani. Fojtogatott a sírás. Nem tudom, az ő csodáit, vagy a magamét sirattam.


Ps: Milyen különös, hogy egész délután forgott bennem ez a pillanat, erre mikor feljöttem, megtaláltam csilla kommentjét egy közel egy éves bejegyzésemnél. Pont annál, amelyik a csodákról szól.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr88804734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyica · http://depike.blog.hu 2008.12.05. 09:22:26

Huszonpár éves volt a fiam, amikor Mikulás estéjén egy tábla csokit dugtam a bakancsába. Aztán el is felejtettem.
Másnap reggel, amikor megtalálta, majdnem elbőgte magát örömében. És volt már fordítva is, amikor ő rejtett el a cipőmbe ajándékot, és én hatódtam meg. Mikulás nincs, de a csodák velünk maradnak.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.12.05. 10:06:18

Gyönyörű, megható bejegyzés, nagyon köszönöm.

Nyica kommentjét hasonlóan.

Sokat töprengtem már rajta, hogy ha eljön az idő, hogyan fogok hazudni a gyermekeimnek. Az a helyzet, hogy sohasem hazudok. Nem is tudok jól, nem is szeretek: egyszerűen egyszerűbbnek tartom megmondani az igazságot.

Karácsonykor Jézus adja az ajándékot, általunk.

A húsvéti nyúllal kapcsolatban viszont vannak fenntartásaim...

pudingocska · http://pudingocska.com 2008.12.05. 12:20:20

Olyan fura, mert én ezt egy másik nézőpontból is látom. Nem "csak" a csodák elvesztése miatt, hanem amiatt, hogy a felnőttek évekig hazudnak a gyerekeknek. Nekem például ez volt a legdurvább az egészben. Sokkal inkább, mint a csodák elvesztése. Mert csodák tényleg vannak, "csak" az emberek hozzák létre őket. Bizalom meg minden gyerekben van, "csak" aztán az emberek lerombolják őket.

Füles 2008.12.05. 17:44:35

szerintem vannak gyerekek, akik fogékonyak az efféle varázslásra, és vannak, akik már kétévesen is teljesen földhözragadtak. én nem tudom, mit mondanék a gyerekemnek (ha lesz valaha), mert nem tudom, milyen lesz/lenne ő.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.12.05. 21:15:35

Nem érzem ezt hazugságnak. Azt érzem annak, ha valami mögöttes szándék vezérel valakit. Itt tényleg csak a varázslat miatt van.

Érdekesség, hogy a gyerek "úgy döntött", hinni akar. Várta ma a Mikulást, lejárkált a cipőket nézni, és azt is megjegyezte reggel, hogy ő valahogy mégis hallotta a csengőket előző este. Sőt, a patkókat is hallotta. Édes. Bizonyosan elég erősen szorította a csengőt, és elég meggyőzően mondogatta: Hiszek benned. Hiszek. Hiszek.

Teknős 2008.12.06. 22:05:50

Méghogy nincs Mikulás?

Ki sem raktuk a cipőnket, csak a kerti asztalon a kosárban 9 mikulás figura,
3 kg banán és másfél kiló szaloncukor (lemértem)fogadott minket.
Ki más járt volna erre, mint Myra püspöke?

Teknős 2008.12.07. 11:29:18

Doris, vannak még csodák, csak hinni kell benne.

Bárki volt, Isten áldja őt!


süti beállítások módosítása