Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Testvérek

2009.01.24. 06:18 - Doris, a komisz

Címkék: gyerek iskola

Mindkét gyerek jól megfelelt bizonyítványt kapott. Jellemző, hogy Nagyfiam sírva jött haza emiatt, Okoska pedig nem is gondolva arra, hogy kiváló is létezik, büszke és vidám volt a "jó" hallatán.
Egyiknek félig üres, másiknak félig teli a pohár.
Nagyfiam elégedetlen. Nem vigasztalja, hogy a torna miatt, a technika miatt lett ilyen, és a matek is épp csak nem ötös... ezekkel ő nem törődik. Nem kiváló, tehát nem ér semmit.
Mindennel így van. Most például el akarják küldeni egy irodalmi versenyre, mert a könyvek nagy részét, amikből fel kell készülni, ő rég elolvasta, de ő nem megy. Egy éve annak, hogy belerángatták egy hasonló megmérettetésbe úgy, hogy nem volt eléggé felkészült. Akkor nem tudott nemet mondani, s a csapatuk utolsó előtti lett. Fiam magát hibáztatta, és azóta nem is indul semmilyen tanulmányi versenyen. Mondhatok neki bármit, nem hallgat rám. Megmakacsolja magát, aztán utólag bánkódik, hogy mégis jobb lett volna, ha megpróbálja. Okoska ezzel szemben azt mondja: Itt az akadály. Most beakadt a lábam, levertem, de majdnem megvolt. Nekifuthatok még egyszer?
Mások az emberekkel is. Nagyfiam homlokára ez van írva: Jöhettek, de ne túl közel. Ne akarjatok túl sokat, mert végül nem kaptok semmit. Okoska pedig: Gyertek, és szeressetek! Bárkit felvidítok és megölelek.

Ugyanabban a világban élnek, de mindent másképp látnak. Más lesz az életük is. A Nagy sokkal jobb adottságokkal rendelkezik, mégis kevésbé alkalmas a sikerre, mint Ákos. Túl óvatos, túl sérülékeny, így hiába a tudása, nem tud ebből előnyt kovácsolni. Ákos még a hibáit is "eladja". Az ujja köré csavar bárkit. Nagyon érdekes figyelni őket.
Mikor születtek, az is jó volt. Jó volt szorongatni meg szaglászni a kis testüket, de én már akkor is azt vártam igazán, hogy nagyobbak legyenek. Az érdekelt, milyen emberek lesznek. Zavart például, hogy nem beszélnek. Egy babával nem sok mindent lehet kezdeni; sokat nem árul el magáról. Csak találgatja az ember, hogy vajon mi jár a fejében.
Az, hogy már rajzolnak, írnak, beszélnek, gondolkodnak, nekem nagy ajándék. Erre vártam éveken át. És igazándiból letojom ám a bizonyítványt.
Mit számít az VALÓJÁBAN?

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr26898924

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Turulcsirip - orszagosmedia 2009.01.24. 08:55:04

[...]gyerek jól megfelelt bizonyítványt kapott. Jellemző, hogy Nagyfiam sírva jött ..[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teknős 2009.01.25. 15:50:02

Az enyémek nem sírnak. Ők elégedettek és ha én nem is vagyok, mert tudom, hogy többre és jobbra is képesek lennének, őket ez nem zavarja. A nagyot sem, mert rajta meg kiütött a kamaszság, az igazi. ( Nem érti, hogy nem a négyessel van a bajom, hanem azzal, amennyi munkát rakott mögé. )Nekem meg csak a remény van, hogy a kilencből egy talán rám is fog hasonlítani.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.01.26. 06:13:59

@teknős: Nyilván ha mondjuk a képességeikkel közepes, vagy rosszabb lenne, akkor nagyon ideges lennék. Vagy ha azt látnám, hogy nem érdekli őket, és nem csinálnak semmit, az is bosszantana. Tanulnak, lehetnének kiválók, de apróságokon elcsúszik néha. Ettől még megvan a tudásuk, és az a lényeg.
A "rám hasonlítani" az azt jelenti, hogy Te tanulós voltál mindig, ugye?

teknős 2009.01.28. 09:22:37

:)))))

Legalábbis nagyon zavart, ha valamit nem tudtam úgy, ahogyan én szerettem volna. A jegyek nem érdekeltek, de nem tudtam volna aludni, ha nem értek egy matekpéldát. Képes voltam 5-6 órát ülni egy matekfeladat előtt, addig, amíg meg nem csinálom. Közben az nem zavart, hogy nem magoltam be az orosz szavakat. Azt bárki képes megcsinálni!
Ezt nem látom bennük, a tudás utáni vágyat. Jó nekik minden. Meg van a jegy, mások boldogok a négyessel is, csak én nem. Mert nincs mögötte munka.

imre42 2009.02.11. 16:49:35

(Nem akarok nagyon ijesztgetősen hangazni, meg amúgy sincs hozzá közöm, ezért csak így zárójelben jegyzem meg. Figyelj oda a nagyobbik fiadra, mert fokozottan veszélyeztetett. Annak a típusnak tűnik, aki néha ott találja magát, hogy a győzelmet elérni nem tudja, a vereséget meg elfogadni; és ez összetöri.)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.02.12. 08:56:49

@imre42: Nos, nem vagy ijesztő. Igen sok ijesztő dolga van a gyereknek amúgy is, és hát nagyjából így tudom én is meghatározni a személyiségét. Bár, bár, mintha nagyon lassan, de változna kicsit.


süti beállítások módosítása