Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Emancipáció

2008.04.11. 05:55 - Doris, a komisz

Címkék: blog család gyerek szerelem gondolatok napló életem


Hát kérem szépen, a Doris- féle köröm és lélekklinika felvirágzóban.
Dolgozás ezerrel (hurrá)!

Fura dolog ez a munka ám.
Merthogy még néhány száz évvel ezelőtt egy nőnek abszolut nem volt természetes, hogy dolgozik.
A szerepek úgy alakultak, hogy a férfi volt a "fenntartó", a nő pedig az "összetartó". Az pedig, hogy ezt frankón megcsinálják, teljes kielégülést adott mindkettőjüknek. Na és persze bizalmat egymás felé. Mindketten tudták, hogy a másik oldal rendben van, nekik csak tenni kell a dolgukat.


Aztán jött a nők "felszabadítása", lehetett már szavazni, dohányozni, tanulni és dolgozni. És talán ez indította el a szerepek összekeveredését. Valamint azt, hogy a nők már nemigen tudják megélni alapvető, genetikailag kódolt szerepüket.
Férfiként keményen dolgoznak, döntéseket hoznak, adott esetben irányítanak, aztán a maradék időben megpróbálnak visszatalálni "női énjükhöz" (és persze kiganézni a lakást, kimosni a cuccot, főzni, stb).
Szabadidő nuku, csevegés nuku, családra, gyerkőcre fordított idő nuku.

Saját életemben ez a következő módon alakul:
Ha nem dolgozom (mert mondjuk éppen évekig gyesen vagyok, vagy a kezdődő üzletemben van két munkamentes nap), akkor elkezd bennem dolgozni a feszültség. Úgy érzem, felesleges csökevénye vagyok a társadalomnak, illetve a saját családomnak.
Nem vagyok "kereső".
Eltartott vagyok.
Ettől minimálisra csökkentem a kiadásaimat, kezdem elhanyagolni magam, rosszkedvű leszek és bizony bizony, lelkifurdalásom is van.
Aztán mikor ez fordul egyet, és ott a munka, akkor feldobódok, a "fontosságom" sokkal inkább érzékelhető számomra, mint addig.
Büszke és önérzetes leszek.
Ezzel egyidőben pedig elindul bennem egy másfajta feszültség.
"Szalad" a lakás, Okoska leckéje nem tuti, nem tudok eleget lenni a fiúkkal (ezekben az időszakokban lecsökkennek a velük kapcsolatos bejegyzések is, hisz nem is beszélek velük annyit, mint máskor), az ebéd nincs időben kész, Nagyfiam egyedül tölti a délutánt, stb, stb. Nincs időm a kertre, a gondolkodásra, az írásra....DE dolgozom.


Nincs megoldás.
Sehogy se jó igazán.
Nem tehet róla senki.
A genetikai kódolás már kezd átalakulni, a nőhöz is kapcsolódik a munka és a pénzkereset.
Bennünk is, nemcsak a társadalmi elvárásokban.
Dehát senki nem gondolta, hogy ezzel egyfajta csapdába is beleesünk.
Saját "szabadságunk" csapdájába.


Ez van most.
Dolgozom, alkotok, meghallgatom idegenek életét, örömöt okozok nekik, aztán feljövök a családomhoz, és morgok, kapkodok, nem beszélek. Próbálom bepótolni a feladataimat, közben pedig vágynék rájuk is, vágynék ide is olvasni, írni, vágynék egy barátnős csevelyre, egy pohár borra, egy könyvre....blablabla...dehát tudjátok ezt.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr52420746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elf 2008.04.11. 07:42:32

Tudjuk.... Nem könnyű. Én néha vágynék a régi polgárasszonyi életre, közben meg tudom, megbuggyannék a háztartásba. Mint ahogy tettem azt a GYES és a munkanélküliség 2 éve alatt. Genetika, elvárások, lehet benne valami... De nem jól van ez így, az biztos.

Impression · http://impression.freeblog.hu 2008.04.11. 08:14:17

Mondjuk ezzel én úgy vagyok, hogy dolgoznék is, nem is... vagy legszívesebben itthon dolgoznék.. Ez sem jó. Mert sokszor nem is a pénz miatt dolgoznék, hanem hogy emberek között legyek többet. Tehát mondjuk valami olyan munka lenne ideális, amit egy részét itthon, egy részét nem itthon csinálhatnám...
Na és nekem egyszerűen dolgoznom kell. Mert hogy ugye én vagyok az abszolút kizárólagos pénzkereső a lakásban. vagyis lennék. ha lenne már végre munkám...
Egyébként mielőtt dolgoztam, 15 évig voltam otthon... Hát na tudd meg, senki nem tudja meg... Lehet szégyellni kéne, de én nem, én NEM vagyok képes arra, hogy nagybetűs, mindig otthonülő, mindig a gyerekeivel foglalkozó ANYA legyek....

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.11. 08:15:44

Hát ez az, hogy én SE!!!
Teljesen ambivalens az egész.

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.04.11. 11:43:46

néhány száz éve persze az sem volt természetes,hogy az emberek tisztálkodnak(a kereszténység térhódítása óta,mert előtte azért az ókorban szerettek fürödni)..nem hogy pedikür-manikür..

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.11. 12:17:19

Szerintem Doris, az lenne a legjobb, hogy amikor lehet ezeket a dolgokat elmeséld a párodnak is, lehet, hogy érdekelné? És az ég szerelmére ne legyetek már olyan depisek, mert bestresszelek én is, azt meg már nagyon utálom.
Nekem is lehetne bőven lelkiismeret furdalásom, hiszen többet foglalkozom magammmal, a munkámmal mint a családdal, de hát ha ilyen vagyok. Amikor a kisebbik fiam megszületett, négy honap szoptatás után mentem dolgozni. Nem azért, mert halltunk éhen, hanem, mert vesztem meg otthon ülni. Ez is egyfajta betegség? Ha igen akkor ez van, de én még nem is akarok kigyógyulni belőlle. Néha elmondom, na holnaptól másképp lesz, de holnap még olyan sincs.


süti beállítások módosítása