Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Nyaralós

2008.08.14. 11:40 - Doris, a komisz

Címkék: emberek

Reggeli hír a rádióban:
A balatonszemesi üdülőtulajdonosok tiltakozó levelet küldtek a polgármesternek, mert a strandon a mintegy 70 fogyatékos zavarja őket. Kérik, hogy külön területen fürödjenek az ott üdültetett emberkék. A petíciót mintegy 300- an írták alá.
Megszólaltak az ügyben illetékesek.
Polgármester:
- Felháborító ez a fajta hozzáállás. Biztos nem lesznek elzárva az itt nyaraló fogyatékosok. Én legalábbis ezt nem engedem.
Az üdültetést szervező cég vezetője:
- Nos, a betegeink gyakran artikuláltlan hangon fejezik ki magukat, és előfordul, hogy ott a strandon kell tisztába tenni a felnőttkorú inkontinens vendégeinket. Ettől függetlenül nem értem ezt a hozzáállást. Menjen odébb, akit ez zavar. Nem gondolnak bele, ha az ő gyerekük lenne ilyen, akkor őt is bezárnák külön területre?
Egy ott pihenő vendég:
- Engem nem zavarnak. A részegek sokkal nagyobb randalírt csapnak.
Üdülő fogyatékos:
- Ahua iukast aoetika (
esküszöm, megszólaltatták!!!)

Belegondoltam.
Ha az én gyerekem lenne ilyen, nem akarnám kitenni megalázó helyzeteknek egy szabadstrandon, ahol megbámulják, kinevetik, petíciókat írnak miatta. Szeretném, ha nyugodtan pancsolhatna akár az épektől külön, egy kultúrált területen, ahol van arra mód, hogy normálisan tisztába tegyék, ha kell.

Én meg amúgy két- három napra el fürödni, lazulni, dumálni, sörözni!!!
De nem Balatonszemesre.
Majd vissza hamarost.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr97615540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2008.08.14. 14:22:16

Csak most tettem meg az aktuális napi látogatásomat hozzád, de látom azért még megvan a párhuzam köztünk :)
Ma írtam éppen róla, mert bár alig lehetett olvasni róla, nekem mégis megütötte a fülem a hír. Nem vagyunk túl toleránsak semmivel szemben sem. Sajnos.

ui:Valahol nem lehet kikapcsolni, hogy belépett felhasználóknak ne kelljen bepötyögni a betűket?

Délibáb 2008.08.14. 17:25:15

Én is hallgattam épp a rádiót, amikor a riport ment. A polgármester ahhoz képest, hogy egy kis falu "első embere", meglepően felvilágosultnak és toleránsnak tűnt. (Nem a vidékieket fikázom, csak nagyvárosban az ember inkább szokva van a másság megnyilvánulásaihoz.)

De lényegi info, amit mondott, az az volt, hogy nem két lépés a strand: akit zavar, hogy artikulálatlanul kiabálnak, vagy meztelenül szaladgálnak, arrébbmehet. Kész.

Elképesztően felháborít, hogy olyan emberektől, akik már alapbeállításként is meg vannak fosztva az élet örömeinek nagy részétől, még azt a keveset is el akarják venni, amit egy tóparti pancsolás jelent. Csak mert bántja a szemüket.

(Amúgy a riportban a gagyogás mellett - emlékeim szerint - volt viszonylag jól érthető egy-két mondat is.)

Délibáb 2008.08.14. 17:53:17

Ja, és nyilván, ha a szülőknek, vagy az üdültető cégnek lenne pénze, akkor gondolom csilivili nyaralókomplexumot építenének, fallal, sövénnyel, spéci medencével. De nincs. Az üdülőből is épp kiteszik őket, amit bérelnek. A szóban forgó strand pedig szabadstrand.

Egy fogyatékos gyerek hatványozottan többe kerül, mint egy ép. Nem hiszem, hogy egy átlagos családnak lenne pénze finanszírozni egy ettől drágább, színvonalasabb, elzártabb nyaralást,

Ildikó 2008.08.14. 21:11:59

Kedves Doris!
Még soha nem irtam Neked,igaz másnak se!
Nagyot csalódtam Benned!!Itt Magyarországon elképesztő az intollerancia!!Van egy barátnőm,kinek a fia fogyatékos,ami abból áll,hogy az arca torz./genetikai rendellenesség,/Szellemileg,testileg tökéletesen ép,sőt!Ennek ellenére,sehova nem vették fel dolgozni,s ma,28 évesen,rokkantnyugdijas,s ki se mozdul a házból!Részletezzem?Az édesanyjával csak külföldre hajlandó menni,mert ott senki nem bámulja meg,s nem tesz megjegyzést.Milyen emberek vagyunk?Ha elrejtünk valamit,akkor az nincs?A megaláztatást ne a szülő érezze,hanem az,aki úgy vélekedik,mint Te is!Vagy tévednék?
Üdv.

Délibáb 2008.08.15. 09:24:38

És harmadrészt: nyilván nem kellemes érzés, ha mindig megbámulják a gyerekedet (testvéredet, téged) mert más vagy (beteg, sérült, homoszexuális, fekete, sárga, zöld). Bizonyos típusú embereket ez lehet, hogy megfutamít, elbújnak, kerülik a konfliktust, nem szállnak fel a buszra, mert a kultúrlények megjegyzéseket tesznek.

Más típusú ember pedig azt mondja, márpedig nem vagyok másodrendű állampolgár, nem hagyom, hogy kiszorítsanak a buszról, vagy a strandról, jogom van ott lenni. És ha vlakinek bántom a szemét a torz arcommal vagy amputált lábammal, az az ő baja.

És tényleg.

jedző 2008.08.16. 00:26:49

Azt elvárni valakitől,hogy természetesen viselkedjen ha sérült emberrel találkozik az álszentség.Doris csak annyit írt le amit sajnos mindannyian gondolunk.nem tudjuk kezelni a helyzetet!viszont az ilyen mélyen általánosító,ok nélkül arra játszó hogy:"szarul érezd magad,mert nem vagy toleráns,meg európai"dumával nem nagyon lehet mit kezdeni.Ez támadás,ráadásul olyan módon amire nem lehet úgy válaszolni,hogy ne szarul/érzéketlenül/bunkón jöjjön belőle ki az ember.Pedig én sem úgy akartam.És biztos vagyok benne,hogy Doris sem.Csak kár rögtön itt a véres kardot körbehurcolni,mert szerintem az érintett strandoló srácoknak pont nincs szükségük az érzelmi zsarolásra.Az meg,hogy az összes létező SZERINTED kisebbséget összemostad amputáltól a melegig...hát ez érdekes.
És doris általánosít........:)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.08.16. 06:31:03

Egy nagyon fontos információt figyelmen kívül hagytok. Itt 70 emberről van szó. Nem kettőről, vagy háromról, hanem hanem 70- ről, ami egy nagyon nagy szám. És ami mgé itt van mellette: Fiam látta a híradót előző este és azt mondja, a fogyatékosok olykor belekötnek a fürdőzőkbe és köpködnek, meg ilyesmi. Gondolom, inkább ez húzta föl az embereket.
Nekem ne mondja senki, hogy nem lenne számára sokkoló, ha egy szép napon ennyi fogyatékos ülne le mellé a strandon, aztán időnként hanyatt dobnának egyet- kettőt a pokrócon, hogy pelenkát cseréljenek rajtuk- nem, ez bizonyosan senkinek nem lenne egy könnyedén kezelhető helyzet.
Én sokkot kapnék első körben szerintem. Ez persze nem jelenti azt, hogy petíciót írnék, mert az nekem sem tetszik. Az nem megoldás.
A post mindössze arra utal, hogy nehezen tolerálható az embereknek a fogyatékosság, ha ilyen töménységben zúdul rájuk. Nem is tudom pölö, hogy a gondozók hogyan kezelik.

Ha van egy gyereked, kiviszed, ügyelsz rá, ha gond van vele, kis paraván mögött lerendezed és biztos vagyok benne, hogy nem fogják kinézni a strandról. Én biztos nem tenném. De újra megkérdem: hogyan gardírozható 70 fogyatékos egy közstrandon úgy, hogy az egész dolog élhető legyen?
Megoldás nyilván az, hogy kiviszik őket. Vigyék is ki. Strandoljanak. A társadalom pedig edződik, aztán majd lesz valami.
Ilyenformán kedves Ildikó, nem tudom, szerinted hogyan vélekedek. Azt gondolom, elképzeltad, hogy hogyan vélekedek. Sajnálattal klell közölnöm, hogy nem keríteném el őket, de a sajátomat szívesebben vinném egy olyan üdülőbe, amelynek saját strandterülete van, mert azt gondolom, sok kellemetlenségtől kímélhetném meg őt is és a többi embert is. Aztán a családdal elvinném nyilvános strandra és úgy figyelnék rá, hogy az korrekt legyen. Én ilyen szarházi önkirekesztő lennék.
A helyzet, hogy 70 fogyatékos fürdik egynehány ápolóval Bszemesen- abszurd.
Hogy a riportban megszólaltatják egyikőjüket (számomra kivehetetlen beszéddel)- abszurd.
Hogy intoleránsnak, kirekesztőnek ítélünk valakit, aki kimondja, hogy számára ez a helyzet abszurd, megélni pedig döbbenetes lenne - nos, ez is abszurd.
Csak képzeld magad oda. Ha igaz, amit fiam hallott a riportban, akkor mondjuk heversz a napon, egyszer csak megjönnek és letelepednek melléd. És mondjuk, leköpik a pokrócodat. Vagy beszélgetni szeretnének veled hirtelen. Vagy elunják a fürdőnadrágjukat (erről is volt szó a tévében). Megannyi helyzet, amit meg kell oldanod, de persze teljes természetességgel, hisz ha megdöbbensz, vagy nem tetszik, akkor már intoleránsnak fogsz tűnni, hisz joguk van ott lenni és ők nem tudják, hogy azt nem illik.
Nekem ne mondjátok, hogy ez egy olyan egyszerű dolog. Persze az ember nem írkál levelet, de biztos, hogy mély nyomokat hagy benne az eset.
Azt gondolom, ügyesebben is meg lehetett volna oldani ezt a helyzetet, hogy ne álljon elő egy ilyen szitu.

Délibáb 2008.08.16. 18:02:17

jedző: Nem azt mondtam, hogy tilos megbámulni a sérült embereket. Az emberi természet ilyen, vonzza a szemet, ami a normálistól eltér. Azt se mondtam, hogy szeretni kell őket, vagy élvezni a jelenlétüket. De ezek és a kitiltás között azért van némi különbség, nem? Ez nem egy luxusüdülő, ami megválogathatja a közönségét, hanem a tó partja, bárki odamehet.

Továbbra is fenntartom azt, hogy igen, nem lehet kellemes látvány az ilyesmi. De mivel mindenkinek pont annyi joga van odamenni a tópartra, ha téged zavar, neked kell elmenni.

Az is biztos, hogy nem azért viszik egy szabadstrandra ezeket az embereket, hogy mutogassák őket, vagy direkt zavarják a többi nyralót, hanem, mert erre telik, többre nem.

"Az meg,hogy az összes létező SZERINTED kisebbséget összemostad amputáltól a melegig...hát ez érdekes."

Az átlagtól eltérő csoportokat soroltam fel, akiken ez ránézésre is látszik, és ezért ki vannak téve a kevésbé toleráns emberek rosszindulatának. Ez mindenképpen közös bennük.

jedző 2008.08.17. 02:28:45

Kedves Délibáb!
Ebben teljesen igazad van.én így már akarom érteni.meg szeretném.így tudok ezzel azonosulni,és szerintem ha ez a fajta meggyőzés lenne amit most postoltál az bizony sokat segítene.
részemről köszönöm!

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.08.17. 06:23:13

Mindenesetre sokat jelentett volna az ügy szempontjából, ha mondjuk kellő számú gondozó megy ki velük, ha készítenek egy kb. 2000 Ft- ból kihozható házilag barkácsolt paravánt, ahol az intim dolgaikat elintézik (ez az ő szempontjukból is sokkal emberibb lett volna. Merthogy egy felnőttet nyilvánosan pelenkázni rendkívül megalázó az ő szempontjából is- még ha ő nem is érzi ezt). Ha a cég ezekre figyel, biztos vagyok benne, hogy ez nem állt volna elő.
Így el tudom képzelni, hogy olykor nagyon provokatív volt az ő strandolásuk- ez pedig az üdültető cég felelőssége. Mert nem lehet az mögé elbújni, hogy nekik is joguk van ott fürödni. Természetesen joguk van, viszont arra nem árt ügyelni, hogy hogyan. Maga a cég vezetője mondta el, hogy vannak problémák. Szerintem ezek ellen tenni kell pontosan a fogyatékosok elfogadásának érdekében.
Most eszembe jutott egy példa. Mikor szoptattam, volt, hogy a fiam nyilvános helyen volt éhes. Megtehettem volna, hogy nem törődök másokkal, hisz ez egy természetes dolog, a baba nem tudja, hogy pucér cicivel nem illik a parkban üldögélni. Nekem viszont volt egy nagy kendőm, így ő úgy ehetett, hogy másokat sem irritáltunk. De ez az én felelősségem volt.
Hogy ez a hetven ember úgy tudjon pancsolni, hogy ne utálják ki őket, az pedig az üdültetők felelőssége.

movhu 2008.08.17. 22:07:33

Nálam a téma bőven 400 komment felett jár, gyakorlatilag rekordnak minősül, nem is gondoltam volna, hogy ennyire érzékenyen érinti az embereket. Érdemes elolvasni őket, akinek van rá ideje.


süti beállítások módosítása