Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Félelem

2008.09.20. 09:21 - Doris, a komisz

Címkék: kultúra lélek önismeret

Ideje lenne most már komolyan Feldmár Andrást olvasnom, mert bármit látok tőle, szívemből szól. Itt van mindjárt egy nagyon jó:

"Tehát akkor mi a bátorság, hogy ha a félelem nélküliség nincs? ... a nagy baj az, amikor az ember fél félni. És elkezdünk elkerülni olyan helyzeteket, ahol el tudjuk képzelni, hogy esetleg félni fogunk. Az nagyon beszűkíti az életünket.
 ... az a bátorság, hogy az ember azt csinálja, amit akar, attól függetlenül, hogy mennyire fél. Tehát a félelem tulajdonképpen olyan lesz, mint az időjárás: hogy ha meg akarlak látogatni, akkor nem foglak fölhívni, hogy hát akkor most nem jövök, mert esik az eső. Akkor inkább esernyővel foglak, igen, esernyőt fogok venni, és akkor is meglátogatlak, ha esik az eső.
Tehát abban a pillanatban, amikor a félelem az ember döntéseibe, elhatározásaiba beleszól, attól a pillanattól kezdve beszűkül az ember élete."

Én gyakran félek, mégis azt gondolják, vakmerő vagyok. De éppen mindig azt látom, azt érzem, hogy ha engedek a félelmeimnek, akkor esélyem van egy nagyon biztonságos életre, ami valójában csendes vegetáció.
A mondás: aki mer, az nyer, nagyon igaz. Mert amikor éppen nem nyerünk, hanem veszítünk és elbukunk, akkor is megnyerjük a "felállás" nevezetű bónusz játékot. Felállni  egy bukás után a legjobb, ami történhet velünk. Ahogyan összegyűjtjük a szilánkokat, amik maradnak belőlünk, és apródonként összerakjuk, az sziszifuszi, aprólékos munka. Viszont mire túl vagyunk rajta, egy kicsit változunk. Nem minden darabka kerül ugyanis oda, ahol előtte volt.
Félni a bukástól, és mégis kockáztatni, számomra feltételezi azt a tartást, hogy valaki bízik abban, hogy újra és újra képes lesz összerakni magát. Szembe mer majd nézni a tévedéssel, a sikertelenséggel, lesz ereje keresgélni a darabokat, és haladni tovább az úton.
Ilyenformán a félelem segít megismerni a határainkat. Azt gondolom, a legnagyobb bátorság lepaktálni vele, és a magunk javára fordítani. Nem hagyni, hogy beszűküljön az életünk, hanem fogni egy csinos kis ernyőt, és elindulni.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr50672457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hohohó 2008.09.20. 11:02:31

szerintem az fél, aki gondolkodik.Aki buta, az vakmerő.Bátorság az, hogy tudom hogy valamilyen cselekedetem veszélybe sodorhat, de tudom mit kell tennem hogy a veszélyt elkerüljem, (csak a lehetőség van meg hogy bajba kerülhetek).Ez bátorság.Bátor az az ember aki kiugrik ejtőernyővel:az átlagember azt mondja:-ha nem nyílik ki az ernyő?
A bátor azt mondja:-Az ernyőt én hajtottam össze, tudom hogy mindent jól csináltam, tudom mit kell tennem a zuhanás közben, tudom mit kell tennem ha nem nyílik ki.
Vagy az ember aki mássza a felhőkarcolókat:-Aztmondja minden emelet egyforma-Mindegy hogy 5 méter, vagy 135 méter magasan mászok, az építészet egyhangú, minden emeleten ugyanoda kell lépni.Ő nekünk egy húúú de bátor ember, neki játék.
Ufff, én szóltam.

Nyica · https://tarkabarka.blog.hu/ 2008.09.20. 11:04:20

Fura asszociáció, de nekem erről a posztról a főzés és a mosogatás jutott az eszembe.
Nem szeretek főzni, mert egy unalmas házimanós dolognak tartom. Egy biztonságos létbe való beletespedés.
Viszont mosogatni imádok: rendet rakni egy káoszból, eltakarítani a régi romjait és ujjávarázsolni a dolgokat. Ilyenkor elememben vagyok.
Néha úgy érzem, szinte szándékosan döntöm romba az életemet, hogy a nagytakarítás után megteremtsem a lehetőségét valami újnak.

movhu 2008.09.20. 11:20:29

Szeretném kiemelni a számomr leglényegsebb mondatot:

"Mindig azt látom, azt érzem, hogy ha engedek a félelmeimnek, akkor esélyem van egy nagyon biztonságos életre, ami valójában csendes vegetáció"

Az életben mindannyiunk számára ott a lehetőség. Mi választjuk meg, hogy csendes vegetációnkban irigykedünk másokra, keservesen számoljuk az éveket a születésnapokon, vagy kockáztatunk. Vakmerőek leszünk mások szemében, de belül ők is elismereik jobb pillanataikban: irigyelnek minket.

LESLIE · http://vorospezsgo.blog.hu/ 2008.09.20. 12:21:12

Pont ezen méláztam tegnap és ma is. Hogy amikor nekimenjünk az ismeretlennek, ahhoz hit kell. Önmagunkban, és abban, hogy amit akarunk, az jó lesz. A félelem nincs benne olyankor a számításban, mert hiszünk magunkban, abban, hogy képesek vagyunk megcsinálni, de fel tudunk állni akkor is, ha baj lesz.
Azért a félelem előbb-utóbb előkúszik. Ha mástól nem, hát attól félünk, hogy meglássuk és kimondjuk: az, amiben hittünk, nem ez volt, ami lett belőle. Hogy ez nem AZ. Mert ez egyenlő a meghalással. Meghalni a bukott hitnek, és megszületni valami újnak (széthulani darabokra, és újra összetenni magunkat). Ezredszer is ki tudni mondani, hogy ez nem AZ, és ezeregyedszer is hinni a jóban... A lét biztonságát a félelem megismerése és uralása adja. Talán tényleg csak a tanítóknak közénk érkezettek engedhetik meg maguknak, hogy ne menjenek folyton tovább és előre, de azért a biztonságtól sem szabad félni - meg kell adni az életnek a módját (jókat főzni és jókat enni).

movhu 2008.09.20. 13:22:06

Azt hiszem, hogy néhány bloggerből világmegváltó társulatot tudnék összehozni...de odaég a vöröskáposzta, amit a kacsához sütök :)

Huxley / Citizen-@ 2008.09.20. 13:33:19

Ez megint jó írás lett!
"Mire túl vagyunk rajta egy kicsit változunk".. nem is kicsit. De mi történik akkor, ha rosszul álnak össze a szilánkok és élükkel kifelé fordulnak? Cinikusan látva a körülvevő világot, de csak külső szemlélőként és nem mint résztvevőként? Hagyva, hogy elmúljanak az évek, melyek akár boldog szerelmben, kapcsolatban is telhetnének? Mert valójában attól félsz, hogy megint összetörsz.. de már nem tudnál felálni. Vagy még nem raktad össze magad rendesen.. Közben vágysz arra, hogy szeretve légy, de magad már nem tudsz szeretni, nem tudsz megnyilni annyira, hogy szerethető légy.. mert félsz.

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.09.20. 14:26:53

Én utálom a félelmet, ezért mindig szembemegyek vele. Van, hogy jól pofára esem, de akkor is szembemegyek vele. A zuhanással pedig .....most egy pár honapja úgy éreztem zuhanok, semmi sem akart sikerülni, de ez csak addig tartott így amig eldöntöttem. Ami nem megy, nem erőltetem, és abbahagyom, bezárom, hogy erőm legyen ujabb dolgokra. Most úgy érzem magam, mintha újraszületnék, mintha valami új kezdödne az életemben. Ha pedig engedek a félelemnek, akkor most is ott üldögélnék és a sebeim nyalogatnám.

Huxley / Citizen-@ · http://citizen-e.blogspot.com 2008.09.20. 16:08:39

Gilyankata: Azt hiszem igazad van.. Én is csak a sebeim nyalogatom, és ma rájöttem, hogy olyan személy miatt aki a legkevésbé érdemelte meg. Fel a fejjel, neki a félelmeknek :)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.09.21. 06:55:09

Igen, a bátorság és a vakmerőség nyilván nem egy kategória. A határuk könnyedén átjárható, így hát ami neked bátorság, az másnak már vakmerőség.
Az is tetszik, amit Leslie írt. Ahhoz is bátorság kell, hogy az ember beismerje magának: ezt elcsesztem. Ezt így nem lehet. hittem valamiben, és benéztem. Utána azért könnyebb. Akkor szépen lehet építgetni az újat. Erre mondom, hogy a határait megismeri az ember. Látom, hogy mi van, és ezt így többé nem teszem, mert ehhez már kevés vagyok. De amihez nem vagyok kevés, azt is megismerhetem. Folyton félni, és szorongatni azt a kicsit, ami már megvan, az olyan folytogató érzés.
Huxley, nyilván arra gondolsz, mikor a nagy önvizsgálatok után rájön az ember, mennyire semmit nem ér ő. Akkor aztán utálhatja magát. Ha mérlegre teszed a jó dolgokat is, akkor nem kerülhetsz ebbe a helyzetbe. Egy tulajdonság lehet épp úgy pozitív, mint negatív, attól függ, honnét nézed. Azt mondod, erős akaratú, vagy azt, zsarnok. Első esetben kiváló vezető, második esetben elviselhetetlen. Ha ő magában egyensúlyt talál, akkor a maga javára fordítja. Épp így pl. ragyogó fantázia, vagy örök álmodozó... első esetben mindenki örül neki, második esetben szelíd lenézés a jussa. pedig majdnem ugyanaz a kettő.

Gilyannkata 2008.09.21. 15:46:05

Huxley, az első dolog amivel kezdtem, hogy elkezdtem megtanulni magamat elfogadni, szeretni úgy ahogy vagyok. Ha szembemész a félelmeiddel, meglátod, hogy nem is olyan félelmetes....na és ha valakiért szenvedünk, előbb utobb rájövünk arra, hogy meg sem érdemel az illető....
Na most ugye jól kiokoskodtam magam? hehe szoktam én néha, de ne vegyétek szívre

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.09.22. 05:39:45

Én meg ezt a megérdemlős dolgot egy idő után úgy kezeltem, hogy azt mondtam: a hely és az idő nem alkalmas. Vagy nem egymáshoz valók vagyunk... ilyeneket találtam ki. Nagyon rossz lett volna azt mondani, hpogy olyat szeretek, aki "meg sem érdemel". Szeretném hinni, hogy az időmet soha nem pazaroltam érdemtelen emberekre. Jobb azt gondolni, hogy a maguk nemében nagyszerűek voltak, csak éppen velem nem találtak hangot.


süti beállítások módosítása