Bemelegítő játék:
Kacsintójáték.
Valakit kijelölünk, vagy húzással eldöntjük, ki a "gyilkos". Ő kacsintással öl. Ha rád kacsintott, leülsz, de nem mondhatod el, ki lőtt le a szemével. A többiek figyelnek, és ha rájönnek a kiválasztott személyére, jelentkezéssel jelzik. Ha hárman ugyanarra a személyre gondolnak, akkor neki színt kell vallania. Ha különböző jelölések vannak, akkor nem köteles megmondani, hogy ő- e a keresett személy.
Mi változott?
- Valaki kimegy, megváltoztat magán valamit. Mikor bejön, a többiek kitalálják, hogy mi változott rajta.
Tükörjáték:
Először a tanár a tükör, azután a gyerekek állnak szembe egymással, és felváltva egyikük a türkör, másikuk az előjátékos. Utána hárman. Ketten utánozzák az egyet.
- Cikkcakkban állnak, és fáziskéséssel tükrözik egymást.- Nagy figyelmet igényel.
Az egész játéksor végén elemeztessük a mozdulatsorokat. Bontsuk szét, hogyan mossuk a fogunkat? Hogyan szépítkezünk a tükör előtt? Hogyan kötöd a cipődet? Csináljuk együtt! Lassítsuk le a mozdulatokat, és hangosan kimondva tudatosítsuk, mikor mit csinálunk!
Variációk:
- a kezedben egy teli pohár vizet viszel, és megbotlasz,
- rántott húst eszel, amit késsel- villával szeletelsz fel,
- tojáshabot készítesz (játszd onnét, hogy a tojást kiveszed a hűtőből!),
- felöltözöl (szedd szét! fehérnemű, nadrág, póló, kabát, sapka),
Ezt a játékot együtt csináljuk, majd egy- egy embert megfigyelünk, elemezzük a mozgását.
A mozgássor közben érintéssel megállítom őket. Valaki átveszi a helyet, és a mozgást onnét folytatja, ahol az előző gyerek abbahagyta. Valami egész másféle mozgássort hozzon ki belőle!. Pl. a cipőfűzést megállítom, és abból lehet gombaszedés.
Fontos cél, hogy a gyerekek koncentráljanak a mozgásukra, dolgozzák ki pontosan a mozdulatsorokat. Tudatosítsuk bennük, hogy vannak ismétlődő, rögzült mozgásaink- ez már a testbeszéd előkészítése.
Hogyan mozog?:
Idézd fel magadban, hogy:
Hogyan mozognak a mackók? A csibék? Az őz. A sas hogyan repül? És a fecske? Játszd el, ahogy a libák megtámadják a betolakodót! A macska hízeleg a gazdájának, a kutya megvédi az ételét. Hogyan futkos a légy, mikor neki tetsző élelmet talál?
Nem az a lényeg, hogy a gyerekek négykézlábra ereszkedjenek. Sőt! Tartsuk meg a két lábunkat, de idézzük fel azokat a nagyon jellegzetes jegyeket, amit az adott mozgás képvisel.
Vicces járások minisztériuma I.:
Valaki elkezd egy mozgást. Valaki megérinti, felveszi az utolsó pózt, és egy másfajta mozgással folytatja. Így váltják egymást más és más mozgásokkal.
Megfigyelések:
- Valaki megfigyel egy tárgyat, a többiek az ő elmondása alapján lerajzolják.
- Valaki kiáll, és egészen aprólékosan leírják a külsejét.
- Valakit megfigyelnek, azután az illető takarásba vonul, és szóval leírjuk, milyen is volt.
- Rajzoljuk le egymást! Párban összeülnek, és próbálják egymást minél pontosabban megrajzolni.
Levezető játék:
Körbeülünk. Valaki indít egy grimasszal. A következő igyekszik egész pontosan lemásolni a társa arcát, és továbbadja a következőnek a "képet". Így megy körbe- körbe ugyanaz az grimasz. Elnevetni nem ér!