Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Márti

2008.11.26. 20:41 - Doris, a komisz

Címkék: emberek életek



Szülői értekezletek vannak mostanában. Ma éppen Nagyfiamnál voltam.
A tanítónője azt szeretné, ha tavasszal elmennének a gyerekek erdei iskolába. Remek, szépséges, okosodós, amilyenek ezek lenni szoktak, viszont nem kevés pénz... nagyon nem kevés.

 

Felhozta ma a témát, és hát volt lelkesedés, fejlehajtott hallgatás, kapkodó pillantások (mit reagálnak a többiek?), és volt egyetlen, hangos "nem". Egyetlen "nem" nagyon határozottan, elszántan, megmásíthatatlanul.
Márti, ő mondta a nemet.
Márti 4 gyereket nevel egyedül. Tavaly valahogy így ősszel öngyilkos lett a férje. Kiszállt, elhagyta őket- az én mércém szerint gyáván és sunyi módon, előre nem jelezve, csak hirtelen a nyakukba zúdítva a halott testét.

A tanárnő azt mondta, megoldja a kirándulást, van alapítvány, bármi... aztán a szülőtársak is beszálltak, hogy mindenképpen segítünk, ő csak engedje el a gyereket. Ő meg csak azt mondta:
- Köszönöm, kedvesek vagytok, de ez nem ilyen egyszerű. Nem fogadhatom el.
Aztán elment, mert mennie kellett. Persze, 4 gyerek várta, és már fél 7 felé járt az idő.
Először azt gondoltam, milyen méltósággal és nyíltan viseli a szegénységét; kimondja, felvállalja, ez van, nem megy. Szegény vagyok.
De a gyerek miatt miért nem fogadja el a segítséget? Már színházba sem jött a kicsi, nem tud a közösséggel együtt lenni, kimarad az élményekből- ezt gondolná az ember. Aztán eszembe jutott, hogy neki azért máshogy sem megy ez. Mert ha a többinek még egy csokoládét sem tud adni, akkor ezt az egyet hogyan is engedhetné ilyen szuper kirándulásra? Kimarad hát ő is, mert a szegénység ezt követeli. Az igazságosság ezt követeli.  Dehát milyen igazság ez?
Nagyon szívfacsaró volt az egész helyzet. Ültünk ott leforrázva, és rosszul érezve magunkat azért, mert így vagy úgy, ha nehezen is, de nem kell nemet mondanunk, és képtelenek vagyunk megérteni, hogy van akkora szegénység, mikor a segítséget is vissza kell utasítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr86790268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nóri 2008.11.27. 08:40:18

Én az apa öngyilkosságát a leggyávább, legaljasabb dolognak tartom. A legkönnyebb út mindig a megfutamodás. Szegény asszony, igazán sajnálom. És persze a gyerekeket is. Nekem sem volt egyszerű gyerekkorom, sosem kaptam zsebpénzt, vagy ilyesmit. Nem öltöztem divatos ruhákba. Anyu amit adni tudott, az a szeretete volt. Az a rossz az egészben, hogy a gyerekek hajlamosak a kegyetlenkedésre és gúnyolódásra. Nem tudják még megértéssel kezelni azt, hogy a másiknak nem jutHAT annyi, mint nekik. Most, 22 évesen látom azt, hogy menniyi, de mennyi bántást kaptam még anno. Szerencsés voltam, kitörtem. Ma már senki sem merne gúnyolódni velem. Ez az előnyük ezeknek a gyermekeknek. Akinek van egy kis elszántsága, úgy meg tud küzdeni az álmaiért, ahogy semelyik más elkényeztetett gyerek.

hohohó 2008.11.27. 09:25:24

Nóri!
Ez erősen kapcsolódik a "teher alatt nő a pálma" bejegyzéshez...

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.11.27. 09:28:11

Nézd meg az odaszóló kommentemet, amit ma reggel írtam. :-)

ÖtLett 2008.11.27. 09:41:54

Sajnos nagy a baj... Sok olyan ember van az én környezetemben, aki nem tud ajándékot elfogadni, mert úgy érzi, hogy törlesztenie kell, és ez vagy kényelmetlen neki vagy valóban nem tudja viszonozni. De aki őszintén ad ajándékot, nem is várja a viszonzást.
A bejegyzésben megemlített anya nagy bajban van, önmagát és a gyerekeit is megindítja a teljes elszigetelődés és frusztráció felé.

LESLIE · http://vorospezsgo.blog.hu/ 2008.11.27. 12:09:39

Ha ez egy film lenne, akkor azt hiszem itt az jönne, hogy az egész osztály lemondana a drága kirándulásról egy "értékesebbért", és sokkal olcsóbb, esetleg ingyenes helyre mennének, vinnék a másik három gyereket is, anyukát pedig felkérnék segíteni szendvicset csomagolni, vagy valami, hogy hasznosnak érezze magát. Azt hiszem úgy kell adni, hogy azt észre se vegyék, akik kapják... Vagy a következő kirándulást szerveznék ilyennek, hogy az elkényeztetett gyerekek nyafogása se mocskolja be az eseményt.
És akkor a nézők szeméből folynának a meghatottság könnyei...
Persze, tudom: ez nem egy film, hanem a Valóság...

Nóri 2008.11.27. 13:04:08

Kedves hohohó!
Én nem csak úgy érzem, hogy előbbrejutok, haladok, hanem valóban így is van. Azzal pedig én is egyetértek, hogy nyilván könnyebb lenne úgy, ha szülői segítséget kaphatnék. Csakhogy ilyenről szó sincs, és magam is el tudom érni a céljaimat.

teknős 2008.11.27. 15:43:13

Nem értem meg Mártit, nagyon nem.
Az egyenlősdi a legostobább dolog, amit tehet.
Ennek a fiúnak lett volna egy esélye, amit nem adott meg!
Ostoba és szűklátókörű. Nem a levegőbe beszélek. Én nagyon is valóságosan átérzem azt, amiről döntött.
Ötlett, nagyon jól látod!

hohohó 2008.11.27. 17:42:39

én is engedném, és mikor a következő van soron....
Nem fagyhat meg a világ körülöttem,biztos el tudnám küldeni.

csibike · http://csibike.blogol.hu 2008.11.27. 19:33:58

Off: Csak én nem látom a legutolsó táboros posztnál a kommentlehetőséget vagy tényleg nincs? Ennyire nem lehetek fáradt :)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.11.27. 20:36:04

Leslie: Ez nem egy film :-( Ráadásul itt van még 25 másik, akik előtt ma nyilvánvalóvá lett, hogy mennek, és már a szobákat is beosztották egymás közt. Van csapatnevük, várják, pedig még fél év múlva lesz. Őket sem lehet megfosztani. Igen, én is azt gondolom, hogy valahogy az anyukának kellett volna engedni, elengedni. Nekem megszakadna a szívem, hogy a gyerek végighallgatja a lázas készülődést, miközben tudja, hogy ő kimarad.

csibike: Ez úgy van, hogy a link alatti bejegyzés kommentelhető. Ha van véleményed, ötleted ezzel kapcsolatban, a megnyitás után oda be tudod írni. Ennek örülnék is, mert az anyag még képlékeny, így akár egy kérdés is hozhat bele új ötletet.
Bajban vagyok ezekkel a munkával kapcsolatos posztokkal, mert nem akarnám, hogy ilyen magamutogatás hatásúak legyenek, de mégis kicsit néha ráirányítanám a figyelmet, mert elég sok olvasóm van, és azt gondolom, lehetnek benne másoknak is hasznos, érdekes dolgok. Ráadásul ez itt lassan mindenféle agyi tevékenységeim gyűjteménye lesz. Nagy álmom egyébként, hogy egyszer "beesik" az oldalra néhány drámás, és akkor ezeket a szakmai bejegyzéseket ott meg tudjuk beszélni. Na, ezért vettem le a kommentet innét.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.11.27. 20:38:47

Nóri: Az önértékelésed fog leginkább segíteni, hogy elérd ezeket a célokat :-). Nincs is annál jobb, mint ha az ember erősnek, klassznak látja magát, és ez újra és újra erőt ad neki, hogy megvalósítsa a céljait.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.11.27. 20:41:57

ÖtLett: Nekem érdekes ez a felvetésed az elszeparálódásról. Azt hiszem, addig, míg valaki nem tud könnyű szívvel elfogadni, addig az még jobban elzárja másoktól. Ha könyöradománynak érzi, vagy lekötelezésnek, addig azt gondolja, szabadabb ember, mint úgy, ha megköszöni, és felszabadultan használja a segítő szándékot.


süti beállítások módosítása