Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

A fúró(dagasztó)gép

2009.01.25. 06:30 - Doris, a komisz

Címkék: család humor


Mióta a dagasztógépem keverőlapátját kidobtam egy rosszul sikerült kenyérrel (nem direkt), azóta ritkán sütök kelesztett, hólyagosra vergődött kalácsokat. Nem ér az egész annyit, hogy a saját tenyeremre is hólyagot növesszek, és megizzasszam magam. Tegnap viszont nagyon megkívántam valami finom lekváros buktát. Nincs 24 órája, hogy az edzésen bizonyságot nyertem saját testi erőmről, így hát esti levezetésként bekevertem a tésztát. Gondoltam, ha a súlyzókat bírom emelgetni, akkor  a dagasztással sem lehet gond.

 Nyomtam is, mint az állat, de sehogy sem akart kialakulni. Áh- jut eszembe- mr. Darcy ráér, s egy ügyes csellel (nekem ki kell szednem a mosógépből a ruhákat) átadom neki a tálat. Vidáman hozom a ruháskosarat, ma valahogy csodás munkának tűnik a teregetés. Bevonulok a szobába, szépen pakolgatom a cuccokat, mikor mr. Darcy megjegyzi: Ő arra gondolt, hogy ha a fúrógépbe (!!!) beszorítana egy keverőlapátot, akkor azzal könnyedén megoldhatná a feladatot.
Micsoda??? A fúrógépbe? Hülye vagy? Nem hiszem el, hogy egy ilyen szar munkát nem tudsz megcsinálni! Nők milliói ezer évek óta dagasztják a tésztát a két kezükkel, te meg képes lennél ezért felcibálni a fúrógépet a garázsból. Tedd le akkor a picsába, majd én megcsinálom, ha ennyire lusta vagy (nagyon hisztis tudok ám lenni)!
Ingerülten dobálom ki a bugyikat a fregolira. Dühöngök, bár nem tudom, miért. Ez az egész sokkal kevésbé bosszantó, mint amennyire nevetséges. Ha elképzelem a fúrógépes, befogott keverőkanalas műveletet itt fent a konyhámban... Lássuk be, ez a kép szépséges, vicces, mondhatni jellemző- egyszerűen kihagyhatatlan. Röhögök már, nem kicsit; valami van az idegeimmel, tényleg abszurdum, mennyire változnak a hangulataim.
- Hát tudod mit? Hozd föl a fúrógépet! Hozd föl, nem érdekel...
És felhozza. Az építkezésünk jut eszembe. Az, mikor itt, az akkor még csak jelzésértékű konyhámban a csemperagasztót keverték hasonló módszerrel. Vödör a láb közé fogva, pálca becsípatva a gépbe, és zúg- búg, amíg tökéletes nem lesz. Működik most is. A tészta hamarosan összeáll, kisímul, csinos hólyagocskák nőnek rajta.
Sajnos "túl hamar" készül el. Még jó lenne pergetni kicsit.  Négyen csodálják a gépet: Mily fantasztikus! Forog, érted? Befogsz ide bármit, és forgatja! Nézd csak, beszorítom ezt a filcet. Most adj te valamit, és megsodorintom neked!...
Most jövök rá, hogy ez az egész csak ezért volt! Az volt a lényeg, hogy a fúró felkerüljön a meleg lakásba, és lehessen vele játszani!
Míg én betöltöm lekvárral a tésztát, a család "nem nő" (fúrógépes) tagjai 250 ceruzát hegyeznek ki a beszorítós módszerrel. Négy férfi, és a fúrógép! Hihetetlen számomra, hogy EZ valóban érdekes tevékenység lehet. Nagyfiam vigyorogva jegyzi meg:
- Őrület, milyen családban élek. Elmesélhetem az iskolában?
Ahh, hát persze...

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr92900732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teknős 2009.01.25. 15:37:03

Nagyon, de nagyon szeretek dagasztani. A tészta, a liszt egy hang és minden csel nélkül összeáll tésztává. Nem kell vele trükközni, nem kelle neki könyörörgni, csak attól, hogy én akarom és megteszem összeáll tésztává. Nem kell senkit pisilni vinnem közben, mert látod, a kezem csupa ragacs, ezt nem tudom abbahagyni. Végig lehet csinálni úgy, hogy nem kell abbahagynom. Ez az én személyes sikerem.

Nálunk sokszor van kelt tészta. :)))))

csibike · http://gyermekmegorzo.blogspot.com/ 2009.01.25. 20:41:46

Nagyon reméltem, hogy a bejegyzés végére elmúlik a hiszti :)))

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.01.26. 06:10:13

@teknős: Oh, én a kezemmel nem is fogom meg. Nem szeretem, hogy csupa ragacs leszek. Azért volt jó a dagasztógép. Mióta az nincs, fakanállal csinálom. Nem is tudom, hogyan lehetne puszta kézzel kicsapkodni...

@csibike: El. Gyorsan jön, gyorsan megy.

LESLIE · http://vorospezsgo.blog.hu/ 2009.01.26. 13:07:32

Én mindig arra gondolok dagasztás közben, hogy egy barátnőm mamája 12 évesen már hat kilónyi tésztát gyúrt meg fakádban a hétre való kenyérhez... Az a nem semmi!

Állítólag a kenyér tésztája akkor van eléggé megdagasztva, amikor az első verejtékcsepp belegördül a homlokunkról. Nem szoktam megvárni ezt a pontot, mert addigra a fejem már a tál mellé esne az asztalra. Vagy a tálba... De azért kézzel csinálom.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.01.27. 08:04:18

@LESLIE: Az ilyenek engem nem hatnak meg. Hat kiló tésztát gyúrt be... szegény. Milyen jó, hogy én már megvehetem a kenyeret, és nem kell az életem dagasztásra pazarolni, hanem helyette számomra értékesebb dolgokkal foglalkozhatok.


süti beállítások módosítása