Melissa Etheridge

Napra pontos

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Egész lényeddel...

2009.02.08. 09:03 - Doris, a komisz

Címkék: könyv szerelem


Kész. Elolvastam. Úgy lett, ahogy gondoltam. Nem tudtam letenni, pedig nem nagyon volt jó olvasni.
Vagy mégis jó volt.
Nem voltam biztos abban, mikor elkezdtem, hogy akarom tudni, milyenek voltak Mészöly Miklós utolsó hetei. Azt sem akartam tudni, milyen volt, mikor méltóságát vesztve a földön feküdt leesve a székekről. Vagy mikor P.A. rohant haza hozzá a lapos biciklit tolva, felbukva a térdig érő homokban.
Nem tudom, akarom- e tudni ezeket a dolgokat. Biztos jó az, ha egy író végóráit végigélhetem egy könyvbe temetkezve? Nem elég, ha csak azt ismerem, amit leírt valaha?

Nekem elég, mégis jó volt olvasni a könyvet. P.A. gondolatai miatt volt jó olvasni, és persze M.M. gondolatai miatt is. Például gondolataikat a szerelemről. Kökény kisasszonyról, aki egész életében várta, hogy megcsípje a Dér. Úgy képzelte, az lesz majd csak az igazi nagy szerelem. Aztán egy napon eljött hozzá Sas úrfi, s ő- a kisasszony-  rögtön "tudta", hogy nem lehet ő más, csakis a Dér. El is ment vele a felhők közé, bár az a világ távol áll tőle, élhetetlen és idegen neki. A kisasszony mégis szerette Sas úrfit. Annyira, annyira rég vágyta már a szeretést, annyira készült rá, és olyan jó volt most érezni végre, hogy meg sem látta, valójában kivel találkozott.
A szerelem illúzió. Hogy kibe szeretünk bele, a legritkábban előre kiszámítható. Megszeretünk valakit, azután megismerjük a világát. Ha megismerjük. De lehet, hogy csak szeleteket látunk a másik emberből. A többit pedig hozzáképzeljük, s azt hisszük, ismerjük, és szeretjük őt.
Mikor M. halála után P.A. a férfi holmijait rendezgette, egyszer azt írta a naplójába: "...még mindig érnek meglepetések, ki mellett is éltem ötvenhárom évet...". Írja ezt úgy, hogy az egész életét M. szeretésével töltötte. Vagyis annak a béklyójában, amit ő szerelemnek nevez. Én nem nevezném annak. Nekem az inkább szolgálat, önfeladás, de semmiképp nem szerelem. Persze a szerelem is- mint minden érzés- szubjektív. Vannak rá szavak, amikkel meghatározzuk, de hogy az egyén hogyan éli meg, mit érez, ezt csakis ő tudhatja. Keressük a teljességet, a másik felünket, a feloldódást a másik emberben. Dehát hogyan is találhatnánk teljességet, hisz csak arról tudunk bizonyosat, amit mi magunk érzünk. A másik "fél" az ott van a másik embernél, azt ő tudja, ő érzi, én legfeljebb csak elképzelni tudom.
Polcz Alaine egyszerűen, szépen fogalmaz. Sok szenvedést megélt maga is, sokhoz pedig asszisztált. A szenvedés jó, mert megerősít, megokosít. Benne lenni nem jó, de mindenképp könnyebb, ha közben arra gondolunk, akár többek is lehetünk általa... Majd egyszer, ha túlleszünk rajta.
Sok dologban tudok azonosulni a könyvvel, kivéve a leglényegesebb gondolatokat és érzéseket, amiket ő megélt, amik szerint élt. Azokat tisztelni és csodálni tudom, megérteni kevésbé.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr34929033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.02.08. 10:34:58

Egy részletet ajánlok az Asszony a fronton című Polcz Alain írásból:

Erőszak az Éjszakai állatkertben - "ennek semmi köze nem volt az öleléshez, sem a szexushoz"

szexmanifesto.blog.hu/2008/09/26/eroszak_az_ejszakai_allatkertben_ennek_semmi_koze_nem_volt_az_oleleshez_sem_a_szexushoz

Ezt a részletet a Petőfi Irodalmi múzeumban fel is olvastam:
vimeo.com/2550190?pg=embed&sec=2550190

mnmnbkhj 2009.02.08. 14:19:48

az író azért író hogy közvetítsen aföldi és a magasabb szféra között, így pl. a halál kapujában is.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.02.08. 14:44:38

@oázis: Ugye nem gondolod, hogy építő jellegűnek értékelek egy többszörös megerőszakolást? M.M. többször mondta P.A.- nek: Tönkreteszem az életedet. Ő pedig azt válaszolta: Tőled vagyok az, aki vagyok. Pedig nem volt könnyű helyzetben. Elég sokat gyötrődött M.M. mellett, mégis ragaszkodott hozzá. Utal ebben a könyvben is mindarra, amit a front okozott neki- tudtam a megerőszakolásáról, de még ezután fogom olvasni azt a könyvet.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.02.08. 15:15:38

@Doris, a komisz:

Ez most honnan jött? Egy szót sem értek. Miért gondolnám, hogy építőjellegűnek gondolod? Írtam valami ilyesmiről? Megragadtam az alkalmat, hogy Polcz Alain más írására is felhívjam az olvasók figyelmét. Én Polcz Alaine Asszony a fronton című könyvét tartom a 20. század egyik legfontosabb dokuregényének.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.02.08. 18:24:14

@oázis: Oké, így már értem. Két variáció volt előttem: az egyik az, amiről írsz is, tehát, hogy Polcz Aleine-re erősítesz rá, a másik pedig az, hogy talán azt gondolod, elbagatellizálom az őt ért szenvedéseket. Úgy gondoltam, talán ez utóbbi miatt választottad éppen ezt a részletet az Asszony a frontonból. Mindenképp el fogom olvasni.

teknős 2009.02.08. 19:14:26

Polcz Aleine kivételes ember volt, nagyon tisztelem őt és nagyhatású regény. (Bár én a magam részéről többre értékelem Németh László "nőit", nekem ő többet mondott a XX. századról, mint Polcz Aleine. )

lovechild 2009.02.08. 20:30:38

@teknős:

Ha, többet mondott neked töbet mondott... de mit is akarsz ezzel mondani?

Polcz Alaine volt az első nő itt Európában, aki megírta a nők ellen elkövetett tömeges erőszakokat, méghozzá saját tapasztalatain keresztül. Ezt más előtte nem írta meg, nem vállalta fel.

Németh László nagyhatású szerző, de vannak dolgok, amikről viszont nem tudott írni, olyasmik, amik a nőknek alapélmények, csak általában nem írtak, nem beszélnek róluk. Polcz Alaine elkezdett ezekről is írni. Én ezt nem kérem számon Németh Lászlón, minek is tenném, de hogy többet mondana, mint Polcz Alaine... picit abszurd.

Lehet, hogy egy férfinek többet mond a Németh László, igen, de egy nőnek nem hiszem, hogy többet mondana.

teknős 2009.02.08. 23:31:09

lovechild!

Oázis írta, hogy a 20. század legfontosabb doku regénye Polcz Aleine-é.

Erre írtam, hogy számomra a 20. századról a legtöbbet Németh László mondta el. Ezt a véleményemet most is fentartom.
Lehet, hogy nem vagyok nő?

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.02.09. 06:22:35

@lovechild: Ha most megkérdeznénk tőle, vajon miféle forradalmi szándékkal írta meg- vállalta fel mindazt, amit megírt, könnyen lehet, hogy azt felelné: Megírtam, mert szükségem volt rá, hogy írjak róla. Ezt kaptam az élettől, és megírtam. Szerintem a legritkább esetben ül le egy író azzal az elhatározással, hogy valami nagyon eredetit alkosson. Egyszerűen írja azt, ami kikívánkozik belőle. Mi meg utólag elemezzük, és azt mondjuk: elsőként vállalta föl. Vagy éppen sokezer nő közül egyedül neki volt affinitása és tehetsége hozzá, hogy ezt így megírja. De milyen jó, hogy neki volt. És még valami, amit remélem, nem ért félre senki: Nekünk, olvasóknak milyen nagy ajándék, hogy egy ilyen nőnek ilyen élményei voltak, s így mi ennyire belülről élhetjük meg ezeket a szörnyűségeket. Ő fizetett azért, hogy mi láthassuk ezt. És akkor hogy is van az a már érintett kérdés, hogy hogyan formál a szenvedés?... Vajon mit látnánk Polcz Alaine- ből, ha azt az életet kapja, amit zervezett magának? Erről is ír az Egész lényeddel- ben. Azt írja, akkor kezdődött IGAZÁN az élete, mikor azt hitte, minden véget ért. Minden fontosat csak azután élt át.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.02.09. 10:23:51

Érdekes, amikor női szerzőről van, szó előbb utóbb felbukkan valaki, és azt mondja, hogy de a legnagyobb nőíró Tolsztoj volt.

Vannak emberek akiknek irtó fontos helyretenni a világ rendjét: a férfiak nemcsak jobb írók, művészek, mint a nők, de még nőíróknak nőművésznek is jobbak. És ezt azonnal le kell szögezni, hogy helyre álljon a rend a világban!

Ebben a posztban Polcz Alaineről van szó, nem állítottam, hogy a legjobb író a 20. században, hanem konkrétan azt írtam, hogy a 20. század egyik legfontosabb dokumentum regényét ő írta! (micsoda különbség).

Vannak olyanok, akiknek az egoja még egy ilyen mondatot se visel el, pedig még az "EGYIK" szó is ott van. Egy nő ugyanis helyből (neméből fakadóan) nem írhatja meg a 20. század egyik legjobb dokuregényét. Egy ilyen mondattól megbillen a világ rendje! Rögtön elő kell rángatni egy férfit, aki jobban írt a nőkről, fontosabbat írt a nőkről.

Miért nem lehet elviselni egy ilyen mondatot letorkolás, példálózás, Németh László vagy Tolsztoj előrántagása nélkül?

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.02.09. 17:19:08

@oázis: Én nagyon szeretem a nőket. Másképpen látják a világot, mint a férfiak, másképpen is ábrázolják. Szeretem a történeteiket, a zenéim nagy része nőktől van, egyre több női rendezőt, képzőművészt ismerek és szeretek meg. Hozzáteszem, Németh Lászlóról olvastam, hogy szinte olyanok a regényei, mintha nő írta volna őket.
Az oldalad is nagyon tetszik. Ez az antológia nagyon klassz lehet.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.02.09. 17:23:25

Ja! Most is egy nőt olvasok. Sylvia Plath Az üvegbúra című regényét sokadszor. Ááá, hogy az milyen jó még! És most láttam, hogy a naplóját is kiadták- egy részét legalábbis.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.02.09. 18:47:15

@Doris, a komisz:

Nekem is többször feltűntek már a szép képeid a blog.hu front oldalán..., és most a Polcz Alaine egy jó alkalom volt a látogatásra!

Igen, Sylvia Plath Üvegbúra alapmű... nagyon kemény, én a hetvenes években olvastam, pont nagyon hasonló korban és állapotban, mint ő...

pár éve pedig írtam is róla egy kis recit ide a readme.cc -re:

www.readme.cc/hu/koenyvtippek-es-olvasok/koenyvtipp/showbooktip/1019/

egyébként még jónéhány alapolvasmányomról:

www.readme.cc/hu/koenyvtippek-es-olvasok/koenyvtar/showuser/3940/?tx_readmecc_pi3[page]=1&cHash=4d2953ee45

nem világos miért, de vagy 4 reci eltűnt... nem baj majd egyszer kirakom az összeset a saját reciblogomra...

teknős 2009.02.10. 08:33:28

oázis!

Értem. Te megmondtad, hogy mi ez a regény, mi pedig vegyük tudomásul, mert te már unod, hogy másnak a tiédtől eltérő véleménye van.
Csak csendesen jelzem, hogy a tiédtől eltérő véleményemet, jelezve, hogy az enyém más zárójelben tettem. Mert nem tudtam, hogy ezt sem szabad.
Gondolkodtam rajta, hogy megkérdezhetem-e, hogy miért került összekeverésre a XX. század dokumentum regénye(by oázis) a nő kérdéssel, de félek, hogy megint a nemtetszéseddel fogok találkozni, így letettem róla.

Én ha unok egy vitát akkor ki szoktam lépni belőle (ott hagyom), de nyilván ez is egy unalmas megoldás! Esestleg nem nőies?

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.02.10. 10:52:38

@teknős:

teknős két állítást tettél:
1.
én a magam részéről többre értékelem Németh László "nőit",
2.
nekem ő többet mondott a XX. századról, mint Polcz Aleine.

Mind a kettő jellegzetes olyankor, amikor valaki helyre akarja állítani a világ rendjét, a férfiírók felsőbbrendűségét.

Bár Polcz Alaineről volt szó ebben a posztban, neked azt kellett állítanod, hogy Németh László nőit értékeled többre, ( te rángattad a képbe a nőkérdést, az összehasonblítással)de akármennyire jó író Németh László, mégi megkérdem, hogy kerül az összehasonlítás az asztalra? Honnan? Csak nem deus ex machina? Miért volt fontos neked kijelentened, hogy Németh László nőit többre értékeled? Gondolkoozz el ezen, szetintem egyértelmű.

Aztán újra csak megismétlem, hogy egészen konkrétan nem azt mondtam, hogy Polcz Alaine a 20 század legjobb szerzője, hanem a könyve a 20. egyik legjobb dokuregénye.

A két kérdést te kevered össze nem én. Neked volt fontos Németh Lászlót a színre rángatnod és összehasonlítani Polcz Alainnel, én értem miért, ezt le is írtam, te viszont úgy látszik nem érted miért tetted ezt.

Polcz Alaine dokuregényket ír általában,
Németh László viszont nem.

Polcz Alaine saját életutat dolgoz fel, az úgynevezett konfesszionális irodalmat űzi.

Németh László nem.

Ha mégis fontos volt neked ezeket a dolgokat összemérni, akkor a magyarázat abban rejlik, hogy fontos volt letorkolnod Polcz Alaine-t egy férfi íróval, akinek lám érdekesebbek a nő figurái (szerinted), mint Polcz Alaine ábrázolta nő...

holott két műfajról beszélünk, és két külön problematikáról, amit te nem akarsz disztingválni. Csak a letorkolás volt a lényeg, a nő és a világrend helyretevése.

Egyébként éljen Tolsztoj és éljen Németh László!

De nem ők a világ legjobb nőírói. És bár sok mindenben nagyon érzékenyen és jól látják a női létezés problematikáit, azért itt-ott csak kilóg a lóláb, de ez természetes.

teknős 2009.02.10. 13:18:48

@oázis: Igen, ez valóban hibám, hogy a Németh László regényeit, amelyben a nők a főszereplők csak így szoktam emlegetni, hogy az ő "női" , és ebben a kontextusban ez félreérthető neked. Nekem ebben a posztban a 20. század volt a lényeg, nem az, hogy nők.

Nem, nem írtam azt, hogy érdekesebbek, csupán annyit merészeltem állítani, hogy nekem többet mondott el a xx. századról. Csupán zárójelben, hátha valaki meg akarja ismerni ezt a századot, Polcz Alaine-estül és Németh Lászlóstúl. Nem összemértem, hanem kiegészítettem.

De ha már ütközünk, olyan, hogy dokumentum regény nincs. Vagy dokumentum, vagy regény. Ha regény, akkor fantázia vagy agy terméke, akkor is, ha életrajzi regény, vagy igaz történeten alapul. Szóval nem fogadom el, hogy más műfaj lenne.

A saját kékharisnya természetedet meg ne vetítsd ki rám! Tapasztalatom szerint akkor szoktak ilyen vehemens nővédők lenni egyesek. ha férfiak között versenyeznek és a legártatlanabb megjegyzésekből is képesek a férfiak felsőbbrendűségére következtetni. Beteges álláspont.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.02.10. 14:09:28

@teknős:

nincs dokumentum regény?
magyarázd meg ezt azoknak, akik díjazták!

1992 év könyve díj, 2001 Köztársasági középkereszt

ezeket dokumentumregényeiért kapta

Na aztán itt jön a szexista érvelés klasszikusa:

A vitatárs lekékharisnyázása.

és levehemenzezése.

Szeretném felhívni a figyelmedet, hogy ezek iskolakönyvpéldái a szexista magatartásnak.

Nem érvelsz tartalmilag, hanem rögtön előítéletes bélyegeket rángatsz elő és ragasztod a vitatársra

Ha egy nő érvel, és rámutat fontos tényekre, akkor rögtön kékharisnya, ja és hát vehemens....

A vehemens, mint értékitélet! Ha én levehemensezem a másikat, akkor biztos hogy nincs igaza ugye? Hát hogy is lehetne egy vehemensnek igaza.

Egyébként teknős, azt mondtad unod a vitát és kiszállsz.
Ezek szerint nem unod még annyira, hogy ne köhögj ide pár demagóg szexista közhelyet.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.02.10. 14:12:18

ps:

Hát az, hogy betegesnek nevezed az álláspontomat (ebből persze hallgatólagosan követketik magának a vitatársnak a lebetegesezése) csak mert nem tetszik amire rámutatok, az meg önmagáért beszél.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.02.10. 14:21:04

"Tapasztalatom szerint akkor szoktak ilyen vehemens nővédők lenni egyesek. ha férfiak között versenyeznek és a legártatlanabb megjegyzésekből is képesek a férfiak felsőbbrendűségére következtetni. Beteges álláspont. "

Férfiak között versenyeznek?

Hogy kerül ez ide?

Polcz Alaine írásai kapcsán te rángattad ide a Németh Lászlót, és jelezted, hogy hát de neked a Németh László női (gondolom nőkarakterei) jobban tetszenek.

Még ezer szerzőt iderángathattál volna, hogy azok mind jobbak Polcz Alainnél, és nőalakjaik (tapasztalatai) fontosabbak Polcz Alaine nőként megélt és megirt tapasztalatainál..

De miért kellett bárkit iderángatni egyáltalán?

Megmondom megint: mert még nem jutott el saját magatartásod megértése hozzád: a letorkolás végett. Fontos volt, hogy rögtön a helyére tedd a Polcz Alaine-t.

Nem olyan jó, mint Németh László. De miért is fontos ez most itt. Gondolkozz teknős egy kicsit. és olvasd el újra az összes kommentet. Talán megérted. Egyszer.

teknős 2009.02.10. 15:32:09

Kedves Lovechild Oázis!

Érvelésnek nevezed azt, hogy olyan állításokat tulajdonítasz nekem, amit nem tettem? Aztán azzal jól elvitatkozgatsz!

Attól, hogy ilyen címen díjakat osztogatnak, attól még az nem lesz logikus. Tudod, ezt nevezik feltétlen tekintélytiszteletnek, ennek semmi köze sem az érveléshez, sem a logikához. Csak téged minősít, hogy érvként hozod fel.

Miért ne rángathatnék ide akármit is? Miért tartasz igényt a véleményed monopóliumára?

Most tudnék neked és kedvem is lenne valóban szexista választ adni, csak Dorisra való tekintettel nem teszem.

Polcz Alainről pedig már írtam itt korábban, így aki akarja, az tudja, hogy mit gondolok róla.

Veled azonban nem vitatkozom tovább, mert felesleges. A saját mantrádat hajtogatod.

Úgy gondolom, hogy ülsz egy egyetemi katedrán valami irodalmi tanszéken és tepersz, hogy kitűnj a férfiak közül. Ezért használod a jól bevált emancipációs kliséket, némi csúsztatással spékelve. Ezért nem tűröd, hogy más megzavarja az előadásodat, olyan vitákkal, amit máshol, mással már lemeccseltél. Te tudod, hogy én mit gondolok ezért nem is óhajtasz meghallgatni. Csakhogy én független személyiség vagyok.

Részemről befejeztem a veled való próbálkozást a párbeszédre.
Bocs, Doris!

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.02.10. 22:17:19

@teknős:

Örültem a kategóriának mikor megláttam az egyik leírásban: dokumentumregény, érdekes új kategória, és főleg van értelme. Nem, nem én találtam ki, de minden új dolognak tudok örülni, aminek belátom az értelmét, és ennek van. Olvasd el a könyvet: Asszony a fronton, és magad is meglátod, hogy ez egy erre a könyvre nagyon is érvényes ez a kategória.

Utoljára Amerikában tanitottam az egyetemen szociológiát és kutatásokban vettem részt. De amióta hazaköltöztem 15 éve azóta szellemi szabadfoglalkozású vagyok. Magyarul, nincs állásom, nincs katedrám, hónapról hónapra, megbízásról megbízásra élek, és nem teperek egyetemeken. Úgyhogy bármit is képzelsz rólam, az nem én vagyok.

Dokumentumfilmeket csinálok, könyveket írok és szerkesztek: saját projektjeimet valósítom meg, és pénzkeresési okokból fordítok, mindezt, mint szellemi szabadfoglalkozású. Soha nem tepertem egyik egyetemen se, amit végigjártam, és egyik egyetemen se, ahol tanítottam Amerikában, mint státusz nélküli "adjunct" (óraadó tanár). Nagyon egyszerű miért: kifejezetten nem érdekel az ilyen tipusú karrier.

Nem hallgatlak meg? Mindenre, amit leírtál válaszoltam, nagyon is odafigyelve.

Dehogy miért kérsz bocsánatot Doristól, az rejtély.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.02.10. 22:20:02

javítás:

Olvasd el a könyvet: Asszony a fronton, és magad is meglátod, hogy erre a könyvre nagyon is érvényes ez a kategória.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.02.11. 06:49:20

Remélem, hamarosan érdemben tudok itt nyilatkozni az Asszony a fronton- ról. Egyelőre a könyvtárból valaki kivette, és ül rajta, így most az Ideje az öregségnek- et hoztam ki.
Vitát illetően úgy gondolom, van értelme az efféle vitáknak, bár ha a kiindulását nézzük, az egy teljesen szubjektív álláspont volt. Teknős azt mondta: nagyon jó P.A., de (jut eszembe) én legeslegjobban N-L.- t szeretem. Én ezt elfogadom, egyik oldal mellett sem tudok állást foglalni. Az viszont tény, hogy egy valós eseményeken alapuló, sőt, gyakran naplóbejegyzésekből összeállított könyv erősebb hatást vált ki, mint egy fikció. Ha összehasonlítok két regényt (de miért is tenném?), bennem erősebb hatást vált ki az, amelyikről tudom, hogy mögötte a valóság van. Mikor azt a részletet olvastam az Asszony a frontonból, ami az erőszakról szól, úgy éreztem, hogy fizikailag rosszul vagyok, hánynom kell, vagy sírni. Ez azért van, mert ha ilyen történetet olvasok, nem vigasztalódhatok azzal, hogy talán nem úgy volt, ahogy le van írva. Tudom, hogy úgy volt, hisz a valóságot dokumentálja a könyv. Ez sokkal fájdalmasabb, felkavaróbb, mint egy bármilyen megrázó, de kitalált történet.
Ma éjjel álmomban egy kihalt kastélyban rohangáltam, és kislányokat bújtattam el valakik elől. Vajon miért?

teknős 2009.02.11. 22:42:14

@oázis: Most már értem, hogy honnan jön nálad ez a beteges szexista hozzállás. Azt is érezni, hogy egyetemen tanítottál, látszik a diktatórikus tempódból, hogy nem tűrsz más gondolatot, a magadén kívül.

@Doris! -nem mondtam, hogy legeslegjobban NL-t szeretem,. Nagyon jól leírtad, hogy milyen érzéseket vált ki PA. Vagyis igazából nem is vitáztunk rajta, mert ugyanolyan állásponton vagyunk még Oázissal is.
Igen, én is a könnyeimet nyeltem azon a jeleneten és meghajoltam emberi nagysága előtt, ahogy megkímélte támadója életét.
A nagyszüleim, szüleim története az én életem része. Náluk a háborúról szóló mesében benne volt, hogy nem mentek a város közös óvóhelyére, hanem sajátot készítettek, mert félteni kell a nőket, (no meg a hintót ;) )mert a katonák elveszik, amit tudnak. Tudom, a nagyvárosban PA-nak nem volt erre lehetősége, még mielőtt kioktat valaki.
Ezért van az, hogy én új ismeretet NL-től kaptam a XX. századról. Eszembe sem jutott összehasonlítani két nagyon jó írót, pláne nem sorrendet állítani köztük. Csak egy zárójeles megjegyzés volt, ha már dokumentálunk.

Lehet, hogy baj, Oázis álláspontját figyelve az, de bennem meg sem fogalmazódott, hogy PA nő. Én egy csodálni való embert láttam benne, aki megmutatta nekem, hogyan kellene élnem. Ettől piszkosul jó író nekem.

teknős 2009.02.11. 22:54:32

Legeslegjobban Fekete Istvánt szeretem. : ) Jól ír és a nagybátyám a gyóntatója volt.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.02.19. 13:10:21

@teknős:

„Most már értem, hogy honnan jön nálad ez a beteges szexista hozzállás”.

„látszik a diktatórikus tempódból, hogy nem tűrsz más gondolatot, a magadén kívül.”

Megérné befektetni egy tükörbe teknős, hasznodra válna.

teknős 2009.02.20. 15:10:24

@oázis: Befektetni? Hogy összetörjek, zúzzon szét a tükör, mert ellentmondani merészeltem neked? Löknél, hogy meghaljak, vagy csak kínozni akarsz?
Freud-i elszólás ez, vagy valóban ezt akartad? Mindkettő bizonyíték.

lovechild 2009.02.25. 14:56:11

@teknős:

ha akarod betüzöm:

1.
vegyél tükröt,

2.
nézzél bele.

teknős 2009.02.26. 17:36:02

Értettem, Herr Kommandant!

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.02.26. 20:16:02

Eszembe jutott most az a havi célkitűzés, ami Okoskáék osztályában van kitűzve, s már ő is fejből tudja:
A társaimmal kedves, és türelmes leszek. Nem feledem a közmondást: Okos enged, szamár szenved.

teknős 2009.02.27. 22:46:36

Jaja, néha belebújik az emberbe a kisördög. Nem tudom miért csináltam, de annyira tetszett.

teknős 2009.02.27. 22:56:01

Elfelejtettem mondani. Most olvasom. Beer Miklós- Polcz Alaine- Sajgó Szabolcs: Élet hit lélek.

Nem volt szándékos, a nagyböjtre való tekintettel kezdtem el olvasni.

Igen, a könyv választ...


süti beállítások módosítása