Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Értekez

2009.02.24. 06:20 - Doris, a komisz

Címkék: iskola


Megvolt a harmadik félévi szülői értekezlet is. Ezúttal Picikénél voltam. Jó hosszúra nyúlt, mivel jövőre iskolába megy, így elemezni kellett az iskolaérettségi teszteket- ugyebár.
Abszurdum, komolyan mondom. Nyaggatják őket egy órán át, hogy megállapítsanak valamit, amit akkor is lát az ember, ha tíz percet beszélget velük. Ráadásul van még fél év, ami akkora változásokat hoz az életükben, amik felülírnak minden tesztet, amit most készítenek. Szoktam emlegetni azt az esetet, mikor Nagyfiamat tesztelték és zavargálták első előtt vizsgálatokra, mondván, nagyon "furcsa" gyerek. Végül már a nevelési tanácsadóban kötöttünk ki, ahol két órán át figyelgették azért, hogy kiderítsék, átlagon felüli az intelligenciája. Ettől függetlenül azért kérték neki a fejlesztést. Kitűnő tanulóként hurcolták ki a tanórákról, hogy ovis szintű feladatlapokat töltessenek ki vele.
Én azóta nem törődök az ilyen  tesztekkel. Na, nem mintha... azért az tetszett, hogy Picike is kiválóra teljesítette a felmérést (megjegyzem, az óvónénik már tavaly küldtek volna vele a nevelésibe (ha mentem volna), mondván, hogy olyan "furcsa". Furcsa, és akkor mi van? Furcsa vagyok én is, ettől kezdve nem tudom, mi másra számítanak? Remek érzés amúgy furcsának lenni, épp ezért én egyáltalán nem kívánom elmúlasztani belőlük).
Szóval teszteket elemeztünk, plusz óvónéni sírt egy picikét, mert már előre szomorú, hogy négy év után elmegy a csoportja. Együttérzek vele. Én is sírtam, mikor megváltam az osztályaimtól.
Na és a legjobb, amit mindig, mindenütt (értsd: negyedik osztály, második osztály, ovi) hallok ezeken az értekezéseken: Kedves Anyukák! Tessenek már beszélgetni a gyerekekkel, mert nem tudják kifejezni magukat, nincs beszédfegyelmük, és nem tudnak egymásra, valamint a felnőttekre figyelni! Ezen túl pedig jó lenne, ha este időben lefeküdnének a csemeték, mert az éjszakázástól másnap használhatatlanok.
De miért kell ezeket elmondani??? Miért kell egyértelmű dolgokra figyelmeztetni az embereket? Nem beszélgetnek a gyerekeikkel? Hát mi a francot csinálnak? Tudom amúgy, ismerem a magyarázkodásokat, csak mégse értem. Ha most összerakom azt a kb 256 postot, ami gyerekszájnak minősül a Naplóban, akkor azt mondom, őrületes dolgokról marad le, aki nem fordít időt a beszélgetésre. Nem sok időről beszélek, nyilván. Én sem szuttyogatom a fiúkat éjjel- nappal (ahogy mondani szoktam: nem vagyok egy ősanya), de dumálni a gyerekünkkel üdítő és szórakoztató. És hogy nem alszik? Azt mondja egy anyuka, ő hiába mondja neki, nem fekszik le a gyerek. Ezzel védekezik... Eszem megáll! Szégyenletes dolog lenne, és hallgatnék róla jó mélyen, ha a hat éves gyerekem határozná meg, hogy mikor fekszik le aludni...
Tehát a gyerkőcök nem beszélgetnek és nem alszanak, viszont fél órát kell arról vergődni a szülőin, hogy kihez, melyik osztályba írassuk őket elsőben.
Furcsa törődés ez, akárhogy vesszük.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr57962275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LESLIE · http://vorospezsgo.blog.hu/ 2009.02.24. 13:18:13

Pár napja akadtam ki, hogy milyen ország már az, ahol rádióreklámban (!) kell felhívni rá a szülők figyelmét, hogy adjanak zsebkendőt a gyereknek, ha taknyos... A civilizált nyugat...

Eeyore 2009.02.24. 14:36:15

valóban elég érthetetlen, hogy miért most kell eldönteni / értékelni stb., mikor több mint fél év van még szeptemberig. olyan dolgokra képesek ennyi idő alatt a 6 évesek, hogy az embernek szeme-szája-füle tátva marad. volt olyan gyerekem, akit egy hétvége alatt mintha kicseréltek volna (figyelem, koncentrálás, érdeklődés). ha nem láttam volna, nem hiszem el.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.02.25. 06:31:37

@LESLIE: Nekem is volt olyan harmadikosom, akinek én tanítottam meg a zsebkendő használatát. És persze a szappanét is. Most negyedikesekkel dolgozom, és én is azt látom, hogy nulla a társalgási kultúrájuk. Úgy értem, hogy elbeszélnek egymás mellett, és abszolut nem hallgatják meg egymást. Egyszerűen a társalgási kultúránk sehol nincs. Múltkor, mikor a memoriterekről írtam, nem tettem hozzá, mert eszembe sem jutott, de az ilyesfajta szóbeli megnyilvánulások erőltetése talán segítené ezt a fajta fegyelmet. meghallgatni- megtisztelni egymást.

@Eeyore: Őrületes, mekkora vízválasztó az utolsó nyár. nagyfiam akkor tanult meg olvasni 3 hét alatt. Ezek előírások, és az esetek többségében feleslegesen terhelik vele az ovónőt és a gyereket. Hozzáteszem, egy ovónő, aki négy évet tölt a gyerekkel, teszt nélkül is látja, hogy mire képes. Bár, most cáfolnom is kell magamat, hisz tegnap délután pár szót váltottam G. nénivel, és ő azt mondta, meglepődött, és nagyon boldog, hogy Picike így teljesített. Azt gondolja- mondta ő- hogy a személyes figyelem és együttlét mutatta meg, mire is képes a gyerek. Hoppá! 29 fős csoport, ahol nincs idő- mód, csak már a célegyenesben, hogy egy órát csak őrá, az EGYre figyeljen, és meglássa őt valóban? Most akkor mi van? Mégis jó, hogy rákényszerülnek, hogy ezt az időt a gyerekekkel töltsék?

teknős 2009.02.25. 09:48:57

Én négy gyerek után vette észre, hogy tulajdonképpen én tanítom meg őket olvasni. Azzal, hogy azt játszottuk, hogy milyen hangok vannak egy szóban, onnan nyílegyenes az út az olvasásig. Már nem játszom ilyet óvodásokkal.

Én meg nem rajzolok a gyerekekkel. Soha sem szerettem rajzolni és valahogy nem jut eszembe. Úgy látom most ettől kéne szarul éreznem magam, ez a társdalmi elvárás. Én elégedett voltam azzal, hogy az ötévesem tankot, meg tüzijátékot rajzol, pedig embert kellett volna rajzolnia.

Mi ovónőink jók. Nem akarnak kisiskolát az oviból. Évekkel ezelőtt hallottam, mennyire rosszul teljesít az ovink a suliban, mondta egy szülő, semmit sem tudnak a gyerekek írni, amikor szeptemberben beülnek az iskolába.

Én nem szeretem ezeket a szülőiket. Ellopnak egy csomó időt az életemből. Nincs sok értelmük,

teknős 2009.02.25. 09:51:26

Nálunk meg az a szokás, hogy be kell vinni a suliba is papírzsepit. Idegesítő szokás. Nem alakul ki a rutin, hogy reggel magamhoz veszem a zsebkendőt (is)

teadrinker13 · http://morzsili.blog.hu 2009.02.25. 11:02:41

Csúnya hatásai vannak ha a gyerkőc nem tanul meg kommunikálni akkor, amikor kell. Huszonévesen megbosszúlja magát, és akkor már szánalmas. A lakótársam zavarban van, amikor valamiről beszélnünk kell. Pedig évek óta ismerjük egymást. Főleg akkor, amikor idegen is van nálam. Van egy barátnője, aki gyakran jár hozzánk. A panell lakás falain pedig minden áthallatszik. Náluk a kommunikáció idegesítő hangzínezetű vihogásból áll, vagy ha nem vihognak, akkor nyávognak, és az egész szókincsük minimálisra van korlátozva. Nem járnak társaságba, az a szórakozásuk, hogy megnéznek egy-egy filmet.

És ami ezek után rémisztő: a lakótársam matektanárnak készül!!!

Eeyore 2009.02.25. 12:21:53

én spec örülnék annak, ha iskola előtt valaki más is megnézné a gyerekeket, külső ember, mert így óhatatlanul oda jutunk, hogy minden évben van 2-3 nagyon problémás gyerek, akinek nagyon nem kellene a kétnyelvű oktatást erőltetni, hiszen az anyanyelvén se beszél 5 évesen. viszont a szülő ilyenkor hajlamos az óvónőket hibáztatni, jelenetet rendezni, a főnökömnél a kirúgásomat kérni, majd nagy dérrel-dúrral átvinni a gyereket egy másik hasonló óvodába vagy iskolába, természetesen úgy, hogy az összes bizonyítványát és papírját megsemmisíti. minden szülőnek nehéz elfogadni, hogy a gyerekének valami tanulási problémája van, viselkedészavara, fejlődési rendellenessége, akármi, ami hátráltatja, na itt lehetetlen, a (középosztálybeli, művelt, jól kereső, nyelveket beszélő) szülők 90%-a soha nem ismeri be, hogy bajok vannak. itt a harmadik világban még nincsenek fejlesztő pedagógusok, logopédusok, pszichológusok, senki, nem tudunk kitől véleményt kérni, csak az számít, hogy a szülő mit akar, és ha szerinte zseni a gyerek, pedig mégsem, akkor a gyerek végig fog ülni hat évet kétnyelvű iskolában úgy, hogy nem érti, mit mondanak neki. csak néhány elvetemült tanító van az ilyen fizetős iskolákban, mint a miénk, aki mondjuk nekiáll szabadidejében foglalkozni plusz a gyerekkel, ha van rá ideje - mondjuk megtanítja olvasni nagynehezen mégis. de sok helyen, az állami iskolákban, a valóban fejlesztésre szoruló gyerek csak az egyik lesz a negyvenből, valahol az utolsó padban, örökre.
na ezért van az, hogy idegesítő, hogy ha már van egy rendszer Magyarországon, vannak (még) források, vannak szakemberek, megvan a szülők nagy részében az együttműködés, és nem működik mégsem rendesen az ilyen-olyan nemtörődömség miatt.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.02.25. 21:45:29

@teknős: Az enyémekkel is az volt a baj, hogy nem rajzoltak. Aztán meg túl gyerekesen rajzoltak. Most meg a nagynak csodálják a képeit. Egy szál ceruzával tesz csodákat :-)

@teadrinker13: Tanárnak? Az tényleg rémisztő. A nyihogásról meg apám jut eszembe. Mikor kamaszkoromban a barátnőm eljárt hozzám, folyton vihogtunk. Öcsém egyszer mesélte, hogy M. épp nálam volt, ők meg a másik szobában tévéztek. Apa csak feküst a kanapén, aztán olyan igazi megvetően annyit mondott: Mint a lovak. Basszu, 20 éve röhögök ezen az igazi, találó megjegyzésen. manapság, mikor kislányokat hallok "beszélgetni", mindig eszembe jut.

@Eeyore: A Te helyzeted más. Ott nem ismerem a rendszert, de ahogy leírod, az sem jó. Ez, ami itthon van, talán jobb egy fokkal, hisz azért csak kiszűr egy csomó dolgot. Ami engem bosszant: halálra fejlesztik őket alsóban, aztán ötödiktől elengedik őket akkor is, ha a lemaradást nem hozták be. Ott már semmiféle segítség nincs, így kárba vész az is, amit addig kaptak. vagy esetleg a diszesek kapnak egy csomó felmentést, és ezzel el van intézve. A szülők pedig épp így működnek itt is. Első után konzultálni kell anyukával, hogy bukhat- e a gyerek. ha ő meg van győződve a csemete zsenialitásáról, akkor a tanerő nem tarthatja vissza. Ami most van, jobb, mint a semmi, de jóval kevesebb, mint a hatékony.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.02.25. 21:46:53

@Eeyore: Olyan nehéz megszokni, hogy Te Füles vagy :-(

imre42 2009.02.26. 09:47:04

Á, beszélgetni manapság úgy általában nem divat, nem csak a gyerekkel. A villamoson se hallasz sokkal több társalgási kultúrát, mint a negyedikben. Erről most valamiért az jut eszembe, hogy annak ellenére, hogy a zenét szeretem, mégis egyre jobban rühellem a zenés-táncos szórakozóhelyeket, ahol általában olyan a hangerő, hogy beszélgetés helyett legfeljebb üvöltözni lehet egymással. És a legfrissebb szülőgeneráció ilyen helyeken nőtt föl. Hát miért tanítaná kommunikálni a gyereket, ha ő se szokott?

Annak meg csak örülj, ha a gyerek furcsa. Nem a szabvány droidokból van hiány a világban. :)

(A furcsaságban egyébként az még a furcsa, hogy valaha én is annak minősültem, de akkoriban engem még nem a nevelésibe akartak küldeni emiatt, hanem korábban az iskolába. Aztán édesanyám mondta, hogy lószart, a gyereknek kell az óvoda, az életen nem végigrohanni kell, akkor se, ha amúgy az is menne. És alighanem igaza volt.)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.02.27. 06:17:33

@imre42: Minden igaz, amit írsz, de jegyezzük meg feltétlen azokat a fiatalokat, akik értelmesek, kedvesek, szépen írnak, és beszélnek. Ismerek jónéhány ilyet is, akár innét a blogról, akár a való világból. Sokan vannak ők is, de mégsem elegen. De vajon a régebbi generációkban nem hasonlóak voltak az arányok? Nem lehet, hogy csak mi látjuk úgy, hogy minden negatív irányba változik?

Respektálom anyukád döntését. Én sem adnám hamarabb iskolába a gyereket, mint muszáj.


süti beállítások módosítása