Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Rugdosós

2008.07.18. 13:35 - Doris, a komisz

Címkék: gyerek humor halál gondolatok undok

Vandál 6- 12 évesek rugdostak szét sírokat ...valahol...mindegy hol- ezt mondta a rádió.
Sütöm a palacsintát, és gondolkodom:
Mi a fene lehet jó ebben? Milyen élvezetet, szellemi és testi kielégülést indukálhat ez egy hat évesben (12 évesben), ami miatt eszébe jut és véghez is viszi? Mi mozdul meg benne olyankor? Nem az alkotási vágy, az egyszer biztos....

Aztán mérges leszek (már két napja mindig mérges vagyok. Mindenre.).
Na csak úgy mondom- ezt már hangosan- nem nagyon ajánlom senkinek, hogy engem megpiszkáljon ott a kőtábla mögött annak idején. Mer' én akkor biztos kinyújtom majd a hosszú karjaimat és elkapom a csuklóját neki. Aztán mély, nyugodt hangon csak annyit kérdezek tőle: tettél te oda valamit, öcsi?

Csak úgy mondom. Mihez tartás végett...

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr73574279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hagyma 2008.07.18. 13:57:25

Egyszer el kell hagyni a "papírt". Odakint van, amit élni kell

Doris 2008.07.18. 18:33:13

?
Hagyma! Ez most annyira többféle módon értelmezhető, hogy tulajdonképpen nem is értem.

2008.07.18. 18:44:24

Tulajdonképpen a baj ott van, hogy tudják, mert kimondják minden ilyen esetben: koránál fogva nem büntethető. No, annak, aki kimondja, kéne így megrugdosni a családi sírboltjánál valami követ, csakúgy, mint tojással megdobni a bírót - mert az ugyebár belefér a véleményszabadságba -, amint kimondja a felmentő ítéletet. Szóval egy 12 éves gyerek azért egyre tudatosabban érzi: ott fenn meg lehet csinálni mindent, nyerő stratégia - lásd négy évig kormányon is volt - az arrogancia, a törvények felrúgása, nem figyelembe vétele, saját tetteinkhez igazítása. A szülő, sőt a tanárnéni is - emlékeztek? - kiviszi a gyerekeket a temetőbe a megemlékezésre fütyülni.
Mit várjunk az ilyen társadalomban felnövő gyerektől? Kitől tanuljon magatartást, amikor a felnőtt társadalomban is a harsogó hang, a vandalizmus, a törés-zúzás a legfőbb érvrendszer? (A buzizásról, zsidózásról, cigányozásról nem is beszélve, mert ugyebár valahogy odaképzelek a rugdosódáshoz némi szitkozódást, esetleg libibolsizást, büdösbunkókomcsizást is, mert a gyerekeink ilyesmiben is profik ám. Tudom, hallom időnként.)

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.07.18. 20:53:04

Én meg arra gondolok, hogy esetleg az a gyerek, szeretné valakinek, mondjuk az anya-apa figyelmét felhívni, és tudja, ha rosszat tesz akkor van hatás.
Vagy lássuk, majd ezt is elintézik pénzzel.
De nem lehet, hogy pontosan ez a baj?

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.07.18. 22:03:25

Kata! ha a fiam ilyet csinálna, az én figyelmem úgy felhívná, hogy ihaj! Kapna a fejébe azt hiszem...
De basszus, az ilyennek van előjele! Elképzelem Nagyfiamat, ahogy sírköveket rugdos...hát ez abszurdum. Mintha ufo repülne ide- kb. annyi esélye van. Ha lenne esélye, annak látszódni kellene, nem,...De nem is érdekelnek a szülők. Ennyire nem lehet üres és érzéketlen egy gyerek. Mi a picsa jó van BÁRMINEK a szétrugdalásában???

2008.07.18. 22:06:18

"Mi a picsa jó van BÁRMINEK a szétrugdalásában??? " Ezt kérdezd meg a pesti utcán dühöngő csőcseléktől. Bár, ... bunkóktól értelmes választ .... :-O

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.07.18. 22:13:58

De ez 6- tól 12- ig. 6 éves Picike. Ül a szőnyegen a Kinder babáival és szuttyog velük egy órát
ha ideges, akkor sikít. De nem köveket rugdos!

hohohó 2008.07.18. 22:27:37

majd mennek szavazni pár év múlva

2008.07.18. 22:29:48

Hohohó: Brrrrrr. Nem vagyok egy pesszimista, de ebbe rossz belegondolni. Hova jutunk?

2008.07.18. 22:46:15

Doris: dehát látod, hallod. Ezt teszik. Ez nem a szülőnek szól. A világnak.
Hát, más kérdés, hogy ennek a világnak egyik felét fenyegeti a létével, másik felét meg bíztatja: "jövünk! vagyunk! pár év és veletek/rátok szavazunk!". A magyar társadalom kicsiben.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.07.19. 07:42:21

Látom, persze, de valójában már nem keresek magyarázatot. Unom már, hogy mindig jön a család felelőssége, meg a szülők, meg a példa...tudom, hogy így van. De olyankor eszembe jut egy kisfiú, aki egy putriban élt annak idején, harmadikos volt és szeptemberben a suliban gyűjtötte a gesztenyét, cipelte haza, hogy télen legyen tüzelő, a szülei ittak, mint állat. Ő látta el a két testvérét, és tanult, mint a gép. Ötödikes lehetett, mikor meg tudta fogalmazni, hogy ki akar jutni onnét, azért tanul. És ki is juttott. Nagykőrösön végzett az élelmiszeripari szakközépben. Milyen törődést kapott ő? Milyen példát?
Így is lehet.
Mindig voltak elhanyagolt gyerekek, sőt...régen a gyerek a kukoricaföld szélén nőtt föl, de nem rugdosta szét a köveket. Voltak gyerekek, akik háborúban nőttek föl, de nem késelték meg egymást.
Mikor megszületik egy gyerek, sokminden már benne van. Az élet megtépázhatja, a szülei bánthatják és akkor is lehet belőle normális ember. Felnőhet úgy is, hogy törődnek vele és kéjgyilkossá válik.
Egy 12 évesnek van szája, mondhatja, ordíthatja, hogy szarul érzem magam, nem kell röhögve sírokat rugdosnia. Ez beteges.
Nem akarok folyton mentségeket keresni nekik, ahogy mindenki más, mert LÁTOM, hogy bizonyos fokú felelősségérzet már van- kellene, hogy legyen bennük. Hozzák valahonnét- ha hozzák.
Csak Nagyfiamal tudok példálózni, aki bár csak 10 éves, de gyakran engem is felülbírál a tesójával kapcsolatban, mert ő úgy ítéli meg, hogy egy adott helyzetben veszélyben van, és az én engedélyem ellenére ő nem engedi. Mikor egyszer veszélybe sodorta egyiküket, sírógörcsöt kapott attól, hogy valami kárt tett benne.
Eszébe nem jutna egy halottat meggyalázni, vagy egy köztéri alkotást megrongálni, pedig senki nem mondta, hogy azt nem szabad.
Igen, bizonyos mértékig önmagáért is felelős egy gyerek.

hohohó 2008.07.19. 07:42:31

Kelgyo! Lehet pár év múlva gyanútlanul bejuttatunk néhányat olyan pozícióba hogy rossz belegondolni.
Szerintem a mostaniak közt is van olyan aki gyerekként ilyet csinált, vagy csinált volna.

2008.07.19. 13:25:30

Doris: most legyek rosszmájú? Tudod mit? Leszek. Gyanítom, hogy a sírrugdosók sem nem cigányok, sem nem melegek, sem nem .... szóval semmilyen kisebbség, sőt nem is lumpen szülők gyereke. Nálunk a faluban is kőgazdag szülők gyerekei tépkedték ki a tujákat és döntögették a padokat a parkban, törték be az üzemépület ablakait. És ők a legádázabb cigánygyűlölők, buzizók és zsidózók, komcsizók. (Érdekes módon mindezt úgy, hogy a faluban alig van mindegyikből néhány, így velük kapcsolatos tapasztalataik is alig vannak.)

2008.07.19. 13:35:59

Hohohó: lásd fenti kommentemet. :-))) Rengeteg ilyet ismerek, és 10-ből 9 jobboldali elit. (Ezt merem mondani, mert személyes ismeretség támasztja alá.) Az ilyenek példáján mennek aztán macskakövezni meg molotovkoktélozni. Nézd meg Tomcat és hasonlók ténykedését. Igen, sajna a gyökerek közösek.

Doris 2008.07.19. 13:45:43

Én meg nem hinném, hogy ezek zsidóztak volna. Ez brahi volt, nem kell mögé semmilyen nézetet beleképzelni. bunkó, tudatlan gyerekek, akik egymást lovalták bele a hülyeségbe minden mögöttes elmélet nélkül.
És nem is céloztam rá, hogy bármilyen kisebbség lett volna. A példa, amit felhoztam az ellenkezőjére, csak példa volt, nem célzás arra, hogy ezek a gyerekek kik voltak.
Arra viszont a nyakamat teszem, hogy itt semmi olyasmi nem volt, amire gondolsz. Újra csak hangsúlyozom: 6- 12 évesek. Ezek szimplán neveletlen idióták voltak.

2008.07.19. 14:53:58

Doris: tudom, hogy nem céloztál, csak továbbgondoltam a putri említését. :-) Azt nem tudhatod, milyen szöveg ment közben, csakúgy. mint én sem. A háttér, a lehetőség, a példa a lényeg. Régebben miért volt kevesebb az ilyen eset? Lehet, hogy csak a sajtó nem közölte a "magasabb régiók" stiklijeit, egy biztos: akkor nem ilyen példát láttak a gyerekek. Hidd el, tudom miket mondanak a gyerekek, köztük élek, tudom, milyen szövegek mennek köztük. Ha magam nem hallanám, én sem hinném el.

hohohó 2008.07.19. 15:33:22

Öööö, hogyis kezdjem.
1. Biztos nem cigányok voltak, mert én úgy tudom, hogy a halottakat mélyen tisztelik, bárki legyen is. Ez a kultúrájuk része.(amúgy dícséretes dolog)
2. Nem értem. Engedjünk melegeket az utcára randalírozni, engedjünk drogot(végül is a fű puha dolog. A mr1-en hétfő de. beszélt egy 30-as férfi, hogy Állj! most jött le a heroinról, és fűvel kezdte.Ő mondta hogy semmit se, tűzzel-vassal irtani bármilyen drogot(egyébként nem értem az alkoholtartalmú italokra miért nem helyeznek el ugyanolyan figyelmeztető szöveget mint a cigire)).
Visszatérve a témára, szóval a liberális gondolkodás szerint mindenkinek benő 1x a fejelágya-->tehát viszonylag önkorlátozó lesz a társadalom.Ez utópia.
Én a melegeket egy kalap alá veszem a dobáló népséggel.
Mind a kettő deviáns.Ugyanúgy mint a sírrongálók.
Nem lehet a ma emberét drákói törvények nélkül kordában tartani.Akár fütyül egy temetésen, akár gusztustalanul parádézik az én pénzemen Budapesten, és kiprovokálja hogy :Igen bántsatok már, hogy aztán sajnáljanak.
Cigány ilyet(sírrongálás) nem csinál.
Ezek neveletlen taknyos kölykök(pártfüggetlenek), és a szüleiknek kellene kifizetni az egészet.Még ha belegebed is.
Majd leveri a kölkön.
Ez az én véleményem.

2008.07.19. 16:25:17

Igen, hát ez nagy baj. A szülők felelősségre vonása helyett a korra hivatkozva nem büntetik.
Ha a kedves szülőnek kellene felelősséget vállalni, előbb-utóbb jobban ügyelnének a gyerekeikre. Mondjuk két harácsolási manőver közt nekiállnának és jól elnadrágolnák a hülyeségeiért.
Valóban a cigányok halottisztelete példás, csakúgy, mint a család szentsége, ezért olyan összetartók - nem úgy, mint mi.

hohohó 2008.07.21. 07:48:34

Lehet illetlen amit most csinálok, de egyszerűen nem bírom ki hogy ide ne tegyem.
www.fn.hu/belfold/20080718/onzo_puhany_felnottek_lesznek_gyerekeinkbol/
Bocs Doris!


süti beállítások módosítása