Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Nagyapa

2008.10.28. 14:55 - Doris, a komisz

Címkék: emlék emberek életek


Rohanok reggel. Késésben vagyok persze. A vendégem egy idős úr- még múlt héten bejelentkezett pedikűrre. Picikét viszem, így talán elkerülhető a balhé itthon. A nagyok jól meglesznek, Bobinak berakjuk a munkalapját, rajzfüzetét, és egy tollat- ezzel kihúzza néhány óráig.
A vendéget beültetem az áztatóba, én addig pakolok befelé az autóból. Mire a két kört megjárom, ők már beszélgetnek. Bobi rajzolja a bácsit:
- Hány éves vagy?, Szereted- e az ovit?- ilyesféle kérdések. A gyerek cincogva válaszolgat
(Na igen. Idegenekkel mindig visszafogott).


A kép elkészül: nagyfejű, szemüveges, pálcalábú lény figyel a papíron, óriási kezekkel
(mindig hosszú ujjakat és nagy kezeket rajzol).
- Nahát, ez gyönyörű! Nagyon ügyes fiúcska vagy te, kiskomám. Tudnál- e még valamit rajzolni nekem?
Én már dolgozom, ők pedig alkotnak. Elkészül az itthoni bunker képe, egy hajó, ami félig már elment, egy titkos szekrény. Közben pedig mesél a "nagyapa":
- Nekem is van 7 unokám. Dehát ők már nagyok. 16 éves a legkisebb. Azért mindig jönnek hozzánk. Olyankor a nagymama süt- főz, azt se tudja, hogyan tegyen a kedvükre.
Most ketten töltik itt a szünidőt, de azért tegnap is összefutottak mind a heten... De hogy mennyit voltak nálunk kiskorukban! Rengeteget kirándultunk együtt. Volt, hogy elbicikliztünk Szentgyörgyig, az pedig jó 15 kilóméter. Vittünk pokrócot, vajas kenyereket, ott ettünk, aztán tekertünk tovább. Estefelé értünk haza. A nagymama meg idegeskedett, hogy jaj, az ebéd meg kimaradt!... hehe... nem kellett minekünk ott semmi.
Na, kész a hajó? Mutasd csak! Ó, ez meseszép! Ez itt a zászlója, ugye? Megfoghatom a kezed? - megfogja mindkét kezét a gyereknek, és a hüvelykjét végigsimítja a tenyerén- Milyen puha a kis kezed! Nagyon régen fogtam már kisgyerek kezét. Tudod, az én gyerekeim már felnőttek. A képedet elvihetem? Megmutatom a Marika néninek, hogy milyennek rajzoltál. Elhiszed, hogy nagyon fog örülni neki?
A lapot összehajtja, elteszi a tárcájába.

Nagyapám jut eszembe. Látom a huncut szemét a Zuk visszapillantójában. Én hátul ülök, az aratóknak visszük ki az ebédet a határba. Vagyok úgy tíz éves. A Zuk 50- nel száguld az erdők alatt. Az edények csörömpölnek, én pedig akkorákat pattanok az ülésen, hogy a fejemet beverem az autó mennyezetébe.
Visítok a boldogságtól.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr24736628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása