Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Jeges

2009.01.08. 05:43 - Doris, a komisz

Címkék: emlék

 


Hideg van rettentően. Ennek egyenes hozadéka, hogy jég is van- végre, végre! Tegnap kint voltunk a "tavon" a fiúkkal. Tónak kevéssé nevezhető, nagyméretű pocsolya van nálunk, amiből lehetne csodás pihenőparkot készíteni, ha lenne rá kapacitás és komoly akarat. Így csak egy náddal benőtt puruttya tócsa. Viszont télen, ha befagy, remek játszótér. Szóval kimentünk, és korcsolyáztam is sok év után újra.
Na, a korcsolyám... Annak is van története.
 
 
Úgy kezdődik, hogy mikor gyerek voltam, mindig néztem a műkorcsolya Eb- t, Vb- t, mindent. Nézte az egész család, mivel a 70- es években az még egy átlagosnál remekebb műsornak számított a tévében. Én meg- a kicsi, nagyravágyó Dorisbaba- zokniban csúszkáltam a parkettán, és elképzeltem, hogy csodás tüllruhában siklok, pörgök, repülök a jégen. A legszebb sportnak gondoltam. Aztán nagyobb lettem, és mondtam néha otthon, hogy szeretnék korizni. Annyira szeretnék egy korcsolyát, hogy nagyon. De sose kaptam. Mindig volt valami kifogás, terelés. Nem lett korcsolyám.
Mikor negyedikes voltam a gimiben, egyszer suli után kimentem a fekete piacra, és ott találtam egy vadonatúj, hófehér koricipőt. Pont olyat, amilyen a jégtáncosoknak volt. Éppen méret volt, éppen nálam volt a megtakarított pénzem, éppen, éppen... Megvettem, és boldogan vittem haza. Mutattam Anyának, és akkor nagyon megdöbbentem. Merthogy nagyon dühös lett, amiért ilyen "hülyeségre" költöttem a pénzem. Azt mondta, majd halálra fogom zúzni magam, és szétloccsantom a fejemet. Nos, akkor jöttem rá, hogy valójában azért lett ez így, hogy nem kaptam soha, mert ettől félt. Ettől, hogy a béna, épp csak négyes tesis, túl puha, túl hosszúra nyúlt Doris majd takar egy óriásit a jégen, ő pedig nem lesz ott, hogy összekaparja. Tanulságos eset volt nekem arra nézve, hogy az emberek sokszor nem azt mondják, amit valójában gondolnak.
Azért én még akkor télen felrángattam magamra a cipőket, és kimentem a gimi jegére. Kimentem, felálltam, és siklottam. Csak így, egyszerűen. Azóta megtanultam  mindenféle variációkat, nem vagyok persze egy Regőczy Kriszta, de nyomom azért nem szégyenteljesen. Ugyanazzal a fehér, 20 éves korcsolyával.
Most pedig megígértem a fiúknak, hogy hét végére valami módon szerzek nekik egy- egy hasonlót, sütök lángost, főzünk teát, és kiköltözünk a tóra, hogy egyenként megtanítsam őket, mert csodás, repülős, könnyed világ van ott az élek hátán, és szeretném, ha éreznék ők is.

Ps: Én is féltem a fiúkat, csak épp nem a jégtől. Azt hiszem, attól a naptól kezdve, mikor az első nagymotor beköltözik az életünkbe, többé nem alszom majd nyugodtan. Na igen. Minden anyának vannak félelmei.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr86864815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alliteracio · http://napipuszi.blog.hu 2009.01.09. 07:59:58

Élvezettel olvastam ezt az aranyos, kedves történetet...
És nos....az anyák félelme SOHA NEM MÚLIK!!!
(Pláne ha valóban beköltöznek motorok, autók, és egyéb veszélyes "felnőtt-játékok" az életükbe...
De nincs mit tennünk....el kell fogadnunk.
És aggódnunk, aggódnunk....míg csak élünk.)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.01.09. 23:02:19

Azért van egy pár dolog, amit igyekszek jó korán a fejükbe táplálni, hogy ne (drog, motor), amit megelőzni (időben kézbe adott óvszer), és amit elfogadni (hm... ilyen most nem jut eszembe, de biztos lesz majd ilyen is) Nem szeretek aggódni. Bízni szeretek bennük, hogy elég ügyesek, és vigyáznak magukra. Az sokkal nyugodalmasabb élet, mint aggódni folyton.

teknős 2009.01.10. 19:01:42

Ez nagyon aranyos. Még így fordítva is. Mármint, hogy én olvastam előbb a heves jegest, most meg ezt.


süti beállítások módosítása