Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Amerikai história X- írta: Doris

2008.03.09. 07:42 - Doris, a komisz

Címkék: blog család gyerek szerelem gondolatok napló életem


Mikor gyerek voltam, a vécénkben balra, szemmagasságban volt egy könyvespolc.
Sokmindent meghatározott az életemben az a polc.
Olvastam ott Rejtőt, Moldovát, Ráth- Végh könyveket. Na és persze az Inter Press Magazinokat.

Aztán egyszer ott találtam A 218.(vagy742., vagy 1 754., vagy 1 845 929.) számú auschwitzi fogoly című könyvet.
Óóóó, gyanútlan kicsi lány...hm, kukkantsunk bele!
Az iszony, a döbbenet, a hitetlenség kavargott bennem, ahogy olvastam. Undorodtam a világtól, teli voltam kérdésekkel.
A legfőbb kérdés bennem az volt: hogyan lehetséges ez? Hogyan történhetett ez meg?  Hol voltak ebben a történetben az EMBEREK???
Még ma is könnyedén sírok, ha látok, olvasok valamit erről, vagy csak úgy belelovallom magam.

Talán ott alakult ki bennem a dac.
Hogy én nem.  Akkor sem.

Talán akkor kezdtem  szimpatizálni mindenféle nációkkal.
Szépnek látni a feketéket, az ázsiaiakat,  vonzódni a  klezmer és a cigány zenéhez.
Csakazértis.
Talán mikor egy nyarat lógtam egy indián fiúval, abban is legfőképp ez a dac munkált. Figyiszt mutatni a világnak, megmutatni, hogy én elfogadom, megérintem, egyenrangúnak látom. Engem nem érdekel, ha furcsán néztek rám- ránk.
Mert a világ egy, és csak kétfelé osztható: jó és rossz emberre.



Iszonyodom ma is a horogkereszttől, a barakkoktól, az árpádsávos zászlótól. Undorodom a cigányozástól, zsidózástól, niggerezéstől, buzizástól.
Előítéleteim vannak a bőrfejűekkel szemben.
Nem akarom megérteni őket, nem akarom beengedni a fejembe őket.

Diszkriminálom őket az életemből.
Épp olyan vagyok, mint ők.





A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr15372143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cesztina68 · http://cesztina68.blogol.hu 2008.03.09. 07:57:58

Igen ezt lehetne boncolgatni, hogy ki, kit diszkriminál? Olyan, de olyan jó lenne, ha EZ nem lenne a világunkban, ha meg nem történtté lehetne tenni, ha nem kellene félni, ha.....

eszkimoo · http://eszkimoo.freeblog.hu// 2008.03.09. 09:16:28

Valamiért én is vonzódom más társadalmi lényekhez, ezen belül a romákhoz... Érdekesnek tartom szokásaikat, a kasztban való összetartást stb... bla, bla. És a cigányzene! Attól kifut a család a lakásból - kis híján - de én szeretem! (Már azt is hallottam a familiától, hogy biztos cigányvár csörgedez ereimben :P )

2008.03.09. 09:59:32

No comment. Detto ugyanaz bennem is, csak nekem Merle Mesterségem a halál c. könyve volt az egyik mérföldkő, a másik pedig Rejtő Csontbrigádja.
Nem szaporítom a szót. Újnácizmustól bűzös világban élünk, de megpróbálom legyőzni az undort, és maradni.
Itt, akként, aki vagyok. Sokszor (!) egyedüli madárként.
Csakazértis.

2008.03.09. 10:00:31

Ja! És köszönöm. Nagyot nőttél előttem, pedig eddig is becsültelek.

2008.03.09. 10:07:14

A film, amiből - szerintem - a kép van, döbbenetes.
Tudod, a náci egyik ismérve, hogy azt mondja: "Én náci? De nekem van zsidó (cigány, stb) barátom!" Na, ettől ráz a hideg, mert takarózik.

Gilyankata 2008.03.09. 11:07:09

Én is amolyan tinédzser lehettem amikor olvastam azt a könyvet "Orvos voltam Auschwitczben" és elmondhatom neked, hogy egy hétig utánna beteg voltam, nem tudom mi volt bennem nagyobb: a keserűség vagy a hányinger az a társadalom iránt. Nemrég a nagyfiam mobiljában láttam a horogkeresztet és menőzőtt a gyerek. Akkor leültettem és mesélni kezdtem neki a holokausztról. Eleinte mindt dacos kamasz csak annyit mondott, hogy azok zsidok és rosszak, mire én és ha te születtél volna zsidónak? Azután kivettem a könyvet a könyvtárból és a kezébe nyomtam- kötelező olvasmány. Egy darabig kinozta és amikor láttam hogy sir attól amit olvas akkor hagytam, hogy gondolkozzon. Azota nincs horog a mobiljában. Nem tudom mennyire sikerült hatnom rá, remélem eléggé. De azért azt is hozzáfüzném, hogy semmilyen végleteket nem szeretek. Sem a jobb sem a bal nem érdekel, szeretek a jó középen lenni.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.03.09. 11:58:19

Cesz: Sajna, ez van. Szinte látom, ha valamelyik "figyelő" megtalálná a posztomat, és megint kidobná a főoldalra, miféle undorító kommenteket kapnék. Aaah, előre látom.

Kelgyo: Én is köszönöm. A film egyébként "állat". Múltkor cesztinánál láttam ezt a képet, "megkívántam" a filmet, megnéztem előző este, aztán az hozta ki belőlem ezt az egészet. Nagyon szépen levezeti, hopgy hogyan alakulhat ki emberekben ez az elutasítás.

eszkimoo: Lehet, hogy ők tudnak valamit? Kérdezősködj a múltadról :-). Egyébiránt ebben az országban nincs olyan ember, akinek valami ne csörgedezne az ereiben.

Gilyankata: A legjobbat tetted a fiaddal. Én is ezt fogom, ha eljön az ideje. Még azelőtt "lesokkolom" őket, mielőtt valaki megtalálná valami idióta elmélettel a gondolkodásukat.

pudingocska · http://pudingocska.com 2008.03.09. 12:15:56

én meg tegnap Zuzu Angelről néztem egy filmet az M1-en. Brazília, hetvenes évek. Kínvallatás, tagadás, tárgyalás úgy, hogy a vádlottat már rég tengerbe dobták. Nemrég szintén láttam egy filmet a témában. Megdöbbentő. És a legmegdöbbentőbb az, hogy ma is, és most is még mindig vannak ilyenek...

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.03.09. 12:22:35

doris..helyzetemnél fogva kisebbségi vagyok.közútálatnak örvendek,gyülöl az átlag lakosság nagy része..a kommenteket bennehagytam,mikor ráírtak pénteken..magyarországon tombol a gyülölet mindennel ami és aki más...lehet az buzi,zsidó,cigány..egyremegy..van egy nagy párt aki a szavazatok miatt összeállt a nyilasokkal és táplálja a gyülöletet,politikai kútmérgezést folytat,közben buzik,zsidók,cigányok is vannak a soraiban,hogy leplezze a szándékait..(de ezt ne moderáld ki)

gurumenta · http://gurumenta.blogol.hu 2008.03.09. 14:15:51

olvastam a könyvet és látta a filmet...brutális, megrázó..

még mindig káosz van a fejekben..

tudják azt az emberek hogy a "horogkereszt" a NAP szimbóluma ősidőktől fogva..?
szinte minden kultúrába megjelenik...igen pl a buddhizmusban is...
...amit nem lehet a nácizmussal egy lapon emlegetni..

szóval káosz...

és mi van a csillagokkal? "csillagok csillagok..szépen ragyogjatok.."

-egri csillagok...

mi lesz ha egy csillag vörös.?és mit érzel ha sárga..hat ágú...?.

mi is van a szimbólumokkal ?.
mi is van a fejekben?

Délibáb 2008.03.09. 14:43:00

Pontosan azt érzem én is, amit leírtál. És fontosnak tartom nagyon, hogy leírtad. Nehogy azt hihesse bárki, hogy csak mert hangosabbak erőszakosabbak, többen is vannak.

Elf 2008.03.09. 19:52:03

Szólottál. Egyetértek. Csak jó és rossz van. Itt is, ott is.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.03.10. 10:40:46

Nahát. Akkor ezt jól ki is veséztük. És megúsztuk egyetlen bőrfejű nélkül a mai napot és ezt a posztot. :-)


süti beállítások módosítása