Melissa Etheridge

Napra pontos

április 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Indigók és társaik

2008.03.27. 16:01 - Doris, a komisz

Címkék: blog család gyerek szerelem gondolatok napló életem


Pukkadós vagyok ma.
Megmondom, mi bajom is van még.

Azt például nagyon nem bírom, hogy manapság olyan marha nagy divat lett ez az indigó meg miegyéb létforma.
Egyáltalán nem tartom jó dolognak, hogy mindenféle magatartászavaros neveletlen, vagy tanulási bajokkal küzdő lusta gyerekre nagy örömmel és büszkén mondják ki anyukák, hogy ez azért van bizonyosan, mert a gyerekük indigó gyerek. Aztán bemennek ofőhöz, vagy a szomszédasszonyhoz, és újságolják szerteszét, hogy olvasták a Kiskegyedben a tüneteket, és mostmár ez pontosan úgy is van, a gyerekük pediglen különleges dolgokra hivatott, ezért nem szabad az ő fejlődésének gátat vetni ( magyarul felmenthető a nevelés alól, valamint a szülő az ezzel járó gondok alól).

Hát ez azért baromira nem ilyen egyszerű szerintem.
Aki tényleg az, azt is alkalmassá kell tenni a normális életre, aki pedig nem az, annak a furcsaságait nem ezzel kellene szalonképessé kozmetikázni.
Ha ebben a formában nézem, a mi városunkat pölö elárasztották az indigó gyerekek.
Én legalább hatot ismerek.
A többiek még azért nem azok, mert a szüleik nem olvastak róla sehol, hogy van ilyen.

Óóó, de egy epés, kukacoskodó majom hangulatom van ma!!!
Vagy lehet, hogy indigó- éleslátással rendelkezem? :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr77399210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pokbibi · http://pokbibi.blog.hu 2008.03.27. 16:47:25

ó,hát azóta vannak már bíbor,und gyémánt kölkök is.most az a legújabb.de arról még nem cikkeznek.az indigókkal is kis késésben vannak...mármint a cikkek.
mostmár nem csak az angyalok,hanem az emberek is rendekbe vannak oszva.az indigók kérlek alássan a 8.rendbe tartoznak(okosok azt mondták én is ilyen vagyok),bíborkák a 9.rendbe és a gyémántosok a 10-be.bezony.okosok édesanyámra mondták hogy ő olyan gyémántos,és túl korán pottyant a földre(mert a gyémántosok csak mostanság jönnek)és emiatt nem találja a helyét,meg szenved folyton más idegen emberektől.szerintem csak túl nagy szíve van:)

Tyria · http://tyria.freeblog.hu 2008.03.27. 16:57:07

Nahát! Erről az indigó-izéről nem is olvastam. Jó, hogy legalább itt!
Na, képzeld a gondolataimat. Mert van egy kis lemaradásom, gyorsolvastalak. Indigó=másoló papír. Annakidején ezt tettük a lapok közé. Tehát indigó gyerek=másolt gyerek. Jesszus, klónozva van! - jártak olvasás közben a gondolataim. Aztán rájöttem, másról van szó!
Igen, az sem mindegy, hogy születéskor milyen szülő jut az ember gyerekének! :-)

cesztina68 · http://cesztina68.blogol.hu 2008.03.27. 19:33:38

Az én kislányom is más mint az átlag, mégse jutott eszembe dicsekedni, sőtt, nem nevelni! Minden nap egy küzdelem, pedig már 12. Nem vagy epés, kukacoskodó, nekem is tele van a puttonyom az ostoba birkaszellemből, hogy egyesek kényelemből, lustaságból nem nevelik a kölküket, inkább ráfogják, hogy indigó. Meg lehet nézni a világunkat, erőszak, közöny, butaság, irigység, ilyen gyerekek nőnek fel mostanság! Okádatos, szeretnék máskor élni. Büszke vagyok, hogy az én srácaim "emberekké" cseperedtek, és sosem sajnáltam az időt rájuk. A kicsi is alakul! Igazad van Doris, teljes mértékben!

hohohó 2008.03.27. 19:42:28

A barnák?

Doris 2008.03.27. 21:19:54

pokbibi: Látom, nagyon képben vagy. :-)
Most aztán jól beléd gázoltam, kedves 8. rendbélim. Ne haragudj kérlek! Ma már eltapostam Rubint Rékát, az indiket...de már hamarosan lefekszem. Nyilván ez a tegnapi álom kinyírt idegileg. :-(

Tyria: megleptél. Általában nagyon tájékozottnak ismerlek. :-) Az első képed tetszik- klónozott gyerekek. Huh, némelyik állítólagosat véletlen sem szaporítanám, hidd el.

ceszti: Bár egyet értünk, de hidd el, szörnyen epés vagyok. :-)
A nevelés jár az indigóknak is- nekik meg főleg, mert állítólag elég öntörvényűek. De a szabály: minden indi öntörvényű, de nem minden öntörvényű indi. Haha. Ezt jól kitaláltam.

Hohohó: Bírom a barnákat. A meleg, szeretős barnákat. A simulékony, kellemes barnákat. A barnákat, akik titkon kicsit szőkék is. A vicces barnákat. Az okos barnákat. Az indigó barnákat is bírom. :-)

Elf 2008.03.27. 21:33:04

A nagyobbikomról akkor derült ki hogy hyperaktív, amikor még azt sem tudtuk mi fán terem az. Úgy 1994-95 tájékán. Próbálom nevelni még ma is, pedig 20 éves. De nem megy, legalábbis nehezen. Viszont emiatt sose mentődött fel semmi alól. A fejét is leüvöltöm mai nap is. Azt mondják kinövi, de max kicsit jobb lett. De ne tudd meg milyen , amikor mindennap bőgve hozod el az oviból, suliból :(

pudingocska · http://pudingocska.com 2008.03.28. 00:54:55

Ezt a jelenséget én is utálom, Doris.

pokbibi · http://pokbibi.blog.hu 2008.03.28. 03:37:11

Képben bizony.Bár nem feltétlen vágyom rá.;)
Amúgy én Téged...még előző helyről...azóta olvaslak.Amióta...MindŐ után jöttél(meg én is)...:)Jedző drágáról beszélek,de gondolom leesett.Írogatok én is,mostanában gyakrabban.Ez a téma meg...mint téma nagyon jó,órákat tudnék beszélgetni róla.Amúgy meg édsanyám munkatársa feje lett átmosva és ő informál mindig engem is Ancin keresztül.Engem nem hat meg,Ancit sajna igen.De ha Neki könnyebb az élet annak tudatában hogy ő Gyémántos,hát...én nem mondom hogy hagyom...de...de,valamilyen szintem hagyom.De próbálom terelgetni vissza valóság felé.Ilynenkor én nevelem Őt:)Meg ilyen témákban amúgy is.(Nah,felrugtam a Rendet).

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.03.28. 06:06:21

az a lényeg,hogy jól hangzik..és olyan elegáns,és trendi..

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.03.28. 07:52:39

Elf: nem lehet könnyű...láttam pár hiperaktív gyereket. Juj!

pokbibi: Basszus...annyira ismerős volt a neved. De beugrott. Te vagy a rádiós lány. :-) Örülök, hogy itt vagy azóta is. Hanem Jedző- mindén sajna nagyon eltűnt. Alig ír....ahhh, Pest, a karrier...pedig szerettem az írásait.

Ruszkibaka: Igen, sokszor én is ezt érzem. Pedig szerintem egyáltalán nem egyszerű egy ilyen gyerekkel együtt élni. Egy igyazival.

2008.03.28. 09:20:15

Nem az a gond, hogy indigónak hívjuk őket, hanem az, hogy betegnek tekintik, pedig nem az.
Azért indigó, mert kimutathatóan kék az aurájuk.
Ezek az emberek azért mutatnak extrém mozgékonyságot, mert a tehetségükhöz KEVÉS az, amit a környezetüktől kapnak. Ennyi. Ergo: a veszélyes, és sokszor az elletétes hatást kiváltó gyógyszerezés - Ritalin=DROG! (tudomásom szerint morfinszármazék!!!) - helyett nekik megfelelően kéne őket foglalkoztatni. De a mai hülye társadalomban könnyebb - mert kényelmesebb, basszák meg - őket betegként kezelni, mint foglalkozni velük.

aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2008.03.28. 09:42:08


Nagyon nagy baj, hogy divathóbortnak tartják a nehéz természetű gyerekekre való odafigyelést. Sokszor ők tehetségesebb a "rendesebbnek" tartott, átlagos képességű társaiknál, sajnos a tanárok az utóbbiakat becsülik többre.

Ennyi erővel le lehetett volna írni József Attilát vagy Elfriede Jelineket, mert "deviánsok" voltak.

Volt erről egy vicces történet: az egyszeri osztályfőnök panaszkodott egy édesanyának a fiáról - mire az anyuka megharagudott, és közölte, márpedig az osztályfőnöknek feleannyi esze nincs, mint az ő fiának, Thomas Alva Edisonnak...
(Az anyukát utólag igazolta az idő.)

Azt merem mondani, az iskolák közül csak azok érnek valamit, amik tudnak mit kezdeni a nehezen kezelhető gyerekekkel is. (Ez sajnos egyelőre csak a liberális szellemű magániskolákról mondható el.)

aranyhaj.blogspot.com

aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2008.03.28. 09:44:08

"A fejét is leüvöltöm mai nap is. Azt mondják kinövi, de max kicsit jobb lett. De ne tudd meg milyen , amikor mindennap bőgve hozod el az oviból, suliból :( "

Szegény srác. Szívből sajnálom! Minden együttérzést megérdemel.

Doris 2008.03.28. 10:43:09

Aranyhaj: Én a tényleges divathóbortról beszélek. Arról, amikor tényleg boldog- boldogtalant illetnek ilyen jelzőkkel, és ezzel takaróznak emberek.
Vannak különleges képességű gyerekek és vannak neveletlen gyerekek. Ezt a kettőt nem kellene összekeverni. ha pedig valaki ennek gondolja a gyerekét, akkor nevelje ennek megfelelően illetve próbálja meg)! Ne (csak) arra legyen elég az indigóság, hogy felmentést nyerjen általa. Egy ilyen gyerekkel nem könnyű együtt élni (otthon sem), de azért nem kell a lovak közé dobni a gyeplőt- még ha ez egyszerűbbnek is tűnik.

pokbibi · http://pokbibi.blog.hu 2008.03.28. 11:06:19

ex-rádiós jelenleg,de a Hajós-interjúról még nem mondtam le;)
jedző meg...elfoglalt jah,dolgozik,ingázik,navigál(elvileg,mondjuk erről éppenséggel írhatna).én is hiányolom.

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.03.28. 13:36:49

Le vagyok nagyon maradva. Még most sem tudom mit is jelent az indigógyerek? De jól hangzik..... haha... Az én fiam a Kishisztis hiper de nem indigó, és ami a nevelését illeti? Lassan azt kezdem hinni, hogy ő nevel engem és nem én őt. Na erre varrjatok gombot.

2008.03.28. 16:07:29

Gilyankata: fentebbi kommentemben leírtam, mit jelent az "indigó gyerek".
A hiperaktív gyerekeket hívják így, mert kék az aurájuk.
A velük való bánásmódban le vagyunk maradva, mert korunk problémájának hisszük, pedig hozzájuk hasonló zsenik mindig voltak, csak régebben valamivel könnyebben hagyták őket érvényesülni. Ma elég nehéz kitűnni.

Elf 2008.03.28. 19:30:52

Kelgyo: szedtük mi is a ritalint, 2 évig. Hát, mit ne mondjak, megkönnyítete az életet. De amikor jött a botrány, azonnal abbahagyattam vele.

Nem a hyperaktív és az indigo az 2 külön dolog. Kicsit keressetek rá neten, mert hosszú lenne kifejteni. Sorry.
Röviden. A hyperatív az figyelemzavaros, kevés ideig tud egyfelé koncentrálni, de általában magas nagyon az IQja. A születéskor fellépő oxigénhiánytól károsodik az ayuk egy bizonyos része, de más területek, nálunk pl a matek sokkal fejlettebbek. De ez az idővel, ha nem foglalkoznak vele, elmúlik. A magatartászavar a megfékezhetetlenségben és az összeférhetetlenségben mutatkozik főleg meg. meg a hatalmas önérzetben, meg a konfliktusok kezekésének képtelenségében.
Indigógyerekekről bővebben pl itt www.indigogyerek.eu/viselkedes.htm

2008.03.28. 20:06:30

Elf: elolvsatam, csak megerősített abban, amit fentebb írtam. Tökéletes az átfedés, csak azért látod különbözőnek, mert nálunk hiperaktivitásról beszélnek, és azt hiszik, hogy betegség. A figyelemzavarként aposztrofált dolog is következmény: a mai családi élet és iskola relatív ingerszegénysége, motivációszegénysége az ok. Iskoláskorban már késő felismerni. Sokkal korábban kell(ene) felismerni, és annak megfelelően nevelni, ami egyébként igen nagy felelősség, és komoly feladat. Pszichológushoz vinni és gyógyszerezni könnyebb, csak éppen a kedve szülő és a kedves pedagógus ezt látja legkényelmesebbnek, methogy ésszerű magyarázata ennek az attitűdnek nincs.

Elf 2008.03.29. 04:40:38

Most nem tudom mi a helyzet ezzel az egésszel, mert úgy voltam vele, hogy ha nem tudnak vele mit kezdeni, mert nálunk amikor kiderült még gőze nem volt senkinek szinte hogy ez mi, abbahagytunk mindenfélét és csak vagyunk a nagyvilágba. Most már meg felnőtt, mit is lehetne csinálni? Anno mikor az osztályfőnöke, aki érdeklődött az ilyenek iránt felvetette az ötletet, hogy tán nem az a baj a gyerekkel, hogy rossz, mint a bűn, hanem hyperaktív, nem nagyon tudtunk hova fordulni. Amúgy a "rosszaság" mellett ilyesmik voltak a "tünetek": másfél évesen kezdett el olvasni, 3 évesen folyékonyan olvasott, nyomtatott betűkkel írni tudott 5 évesen, borzasztó gyorsan tanult nyelvet. De verekedett - nem átlagosan - és képtelen volt végigülni egy órát a suliban. Emlékszem egy iskola volt, aki "más" gyerekekkel foglalkozott, 2000 tanuló várta a felvételt évfolyamonként és Budapest másik végén volt. Reménytelen. Az ilyen gyerekeket, ha nem hagynák elkallódni, akkor sokat használhatnának az országnak, de így a sok kudarcélménytől egy teljesen átlagos, sőt, sértett és haragos felnőttet csináltak belőle. Nem boldogul egyenlőre, és csak remélni tudom, hogy lesz belőle valaki, aki jól érzi magát és rendesen el fogja tudni tartani magát. A mai napig nem ért sok dolgot, és nem is tudom neki elmagyarázni, mert az állandó "bántásoktól" sértett az egész világra.
Még: emlékszem semmit nem értettem az egészből, csak azt, hogy van egy végtelenül rossz gyerekem (ne feledjétek, ő 1987ben született, akkor még semmit nem hallottunk ezekről) mindenki engem hibáztatott (anyámék ma is) hogy rossz anya vagyok és én állandóan bőgtem. Mindenféle nevelési módszert kipróbáltunk a szép szótól a verésig, de semmi nem jött be.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.03.29. 08:48:31

Úristen, Elf...hát ez nagyon gáz. Azt hiszem, ő éppen az, akivel kapcsolatban nem egy buta hóbort lenne a feltevés.
Nagyon nehéz lehetett nektek- és még most is az bizonyosan. Nem tudom, hogy így húsz évesen tényleg lehet- e valamit finomítani a dolgokon. Egyébiránt pont alátámasztja, amit írtál azt, amit én is: egyáltalán nem olyan trendi és vidám dolog egy ilyen gyerekkel együtt élni, mint amilyen sűrűn rámondják teljesen átlagos képességű, de neveletlen gyerekre a jelzőt.

pokbibi · http://pokbibi.blog.hu 2008.03.29. 10:31:36

Én is jártam olyan suliba,ahol "más" kölkökkel foglalkoztak,meg mostmár több van,egyre jobbak,és nem feltétlenül méregdrágán.A Novus suliban pl.van felnőttoktatás is,ha jól tudom,amiket hallottam róla csak ajánlani tudom.

Emily · http://emily-muller.freeblog.hu/ 2008.03.29. 11:31:47

én voltam aurafotózáson még nagyon régen, és ott derült ki, hogy én magam is indigó vagyok...azon kívül, hogy alapjáraton szeretek szegíteni az embereknek, és érdekel mások bajának megoldása nem nagyon van olyan jel ami illene rám az indigók világából...jah igen meg az, hogy meglátok olyasmit amit más nem. Vajon ez baj?

Elf 2008.03.29. 12:36:41

Hát nem trendi. Én volt, hogy az öngyilkosságon gondolkoztam a szégyentől, mert ez az én kudarcom volt a külvilág szerint.

2008.03.29. 14:27:51

Elf: nem a Te kudarcod. Egy átlagszülő hogyan tudna felkészülni a NewAge generációjának nevelésére, ha az úgynevezett szakértők - pszichológusok, osvosok - is hülyeségeket beszélnek, és tesznek?

Elf 2008.03.30. 08:39:23

Ma már tudom, de ez nagyon nehéz munka volt. Köszönöm.

pokbibi · http://pokbibi.blog.hu 2008.04.11. 11:43:55

Doris!akartam ajánlani neked egy könyvet,csak nem emlékeztem pontosan a címére(ezért nem írtam eddig,de megleltem).
szóval:Cyril Scott: Tisztánlátó fiú
ha jól emlékszem(kölcsön adtam és ott felejtődött)ez egy tényleges napló akar lenni.
maga a könyv a kissrácról szól(akire ma azt mondanák indigó),az ő élményeiről.vannak benne mókás dolgok is(apu ne ülj a fotelbe,nem látod hogy ott ül a nagypapa?na de kisfiam,a nagypapa Xéve meghalt...).
azt hiszem hogy a tanára unszoására fogott naplóírásba és az lett átdolgozva.
szóval ha érdekel a téma,ezt a könyvet nagyon ajánlom. ;)
jahh,az lemaradt hogy édesvíz kiadó

Doris 2008.04.11. 20:31:01

IGEEEN! Köcce (mindénesen) szpen. Imádom a napló- jellegű könyveket amúgy is.

pokbibi · http://pokbibi.blog.hu 2008.04.12. 12:45:15

nagyon szivesen:)
asszem én is újra megveszem.szerettem nagyon azt a könyvet:)

Eszter · http://www.ezoterikuspszichologia.hu 2008.05.09. 01:00:43

Indigó témában, mint indigó ezeket az oldalakat ajánlanám inkább figyelmetekbe:

www.ezoterikuspszichologia.hu
www.omniverzum.hu


süti beállítások módosítása