Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Nézőpont

2008.05.15. 22:24 - Doris, a komisz

Címkék: emberek lélek


Szeretem az ilyen napokat.

Jött ma egy nő hozzám. Hm. Már beharangozták nekem: "Kicsit bolond, kicsit fura, a szája...na, az valami förtelmesen mocskos...de majd kibírod valahogy".

Sokáig hallgatott. Figyelte, hogy mit csinálok- nem volt még ilyenje neki, és tartott is tőle, mert fél minden újtól, és talán azt sem hitte, hogy megérdemel ő egy ilyet.
A keze merev, szétszakad az enyém, amíg forgatom, hogy engedelmeskedjen a mozdulataimnak. Percenként szólok: lazíts, engedd el magad...jó, jó, hogyan segítsek? Hogyan tartsam?...úgy segítesz, ha nem segítesz. Csak pihenjél.

Később valahogy...nem tudom hogy, beszélni kezd. Lassan bontja ki előttem az életét.
Nagy ég!
Betegségek: gerinc, hólyag, daganat, újranő, műtét, pszichológus, leszázalékolás.
Magánélet: ápolja az anyját, a nagyanyját, az apját, aki gyerekkorában bántalmazta, a fia nősül, de a kapcsolat már most alig működik- lakodalom  pénzgyűjtésért a szülők  kontójára, kicsit degenerált másik gyerek, aki édes aranyos amúgy, mert nélküle még  háztartást sem tudná ellátni.....
Én meg: aha, hm, értem, tényleg?...És néha mikor elakad, egy újabb kérdés.

A végén a korona: megcsalja a férje. :-(
És ez fáj. Ő nem is gondolta, hogy ennyire tud fájni. Megalázó.
Gondolta, elválik, de "minek, egy másik sem lenne jobb, ezt meg már megszoktam, nem igaz?" És néz rám kérdőn....Vagy ha ezt hoznátok rendbe?...Igen, igen, vettem ruhát, próbálok csinos lenni, meg ez a köröm is...Na igen, az jó. Ha beszéltek, ha csinos vagy, és hát a szex. Tudod, a pasiknak fontos a szex (nem is értem, hogy merek ilyen nyíltan beszélni vele).
Hát igen. Erre sokat gondolok. Hogy azt hiszem, én is bűnös vagyok. Ebben én is az vagyok.



Aztán mikor megy el, megköszöni, hogy elmondhatta. Azt mondja, jó itt nálam, és jön is majd még. Meg hogy végre meghallgatta valaki.

Én pedig bemegyek, kiszellőztetem a sok fájdalmat, amit itt hagyott, beengedem a rigók és a tücskök zenéjét, aztán jöhet a következő. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr82471750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stali 2008.05.16. 06:55:04

Hm. Sose hagyjon el ez a képességed. De tanuld meg kintről használni az empátiádat, mert így nagyon el fogsz fáradni. Viszont segítség vagy, és azt hiszem, sőt hiszem, hogy szükségük van embertársainknak erre is. Nem véletlenül választottak a fiaid anyjuknak.

óvatos_duhaj 2008.05.16. 08:27:28

Pontosan ezért szeretem a kozmetikusomat. Mindig ott van - persze, fizetek, szolgáltatás - de egy "biztos pont" az életemben. Okos, intelligens, kedves, kiváló szakember. Az ember nem is gondolná, hogy ez mennyit számít. És a kedvesem találta nekem. :)

Ez a kiszellőztetés pedig nagyon jó. Szerencsés vagy, hogy megvan ez a képességed (a meghallgatni képes-ségen túl). Én biztos egy csomó ideig pazarolnám rá az energiáimat. Mármint azzal, hogy csak gondolkodom rajta.

pudingocska · http://pudingocska.com 2008.05.16. 09:12:54

Olyan szomorú sorsok vannak.:( Tényleg jó, hogy elmondhatta neked...

Impression 2008.05.16. 09:13:42

Hány ilyen ember van... Sokan lenézik, megvetik őket, miközben semmit nem tudnak az életükről, egyáltalán magáról az emberről...
Doris, olyan jó olvasni, hogy te ilyen vagy...

Egyszer feltettél egy kérdést nálam. Akkor nem válaszoltam rá, mert erre a kérdésre nem szoktam választ adni ott, pedig már többen kérdezték:-) Ha most odakukkantasz, akkor ott a válasz:-)

Treen · http://dontworry.freeblog.hu/ 2008.05.16. 09:15:23

Miért nem vagy te hivatásos pszichomókus?

Doris 2008.05.16. 14:24:12

stali: Én is úgy tapasztalom. A legtöbb embernek, ha beszélsz a dolgaidról, őrületes ingere támad, hogy tanácsokat osztogasson vagy minősítse a helyzetet. vagy belekapcsolódva a szavadba a saját problémáiról beszéljen. Néha jól esik, ha valaki csak figyel Rád, és meghallgat. Sokszor már úgy rátalál az ember a megoldásokra, ha hangosan gondolkodhat.

óvatos duhaj: Többekkel beszéltünk már erről, hogy a kozmetikus, fodrász, műkörmös egy bizalmi állás. Sokszor tényleg lelki felüdülés is, ha elmész. Ezért vált nehezen az ember (kivéve, ha csalódik szakmailag, vagy emberileg). Neklem van olyan vendégem, aki azért hagyta ott az előző körmösét, mert barátságtalan vagy rosszindulatú volt vele a nő.

pudingocska: Igen, néha én is elámulok, milyen életek vannak. És hogy ehhez képest milyen apróságokon képesek vagyunk rinyálni.

Impression: Megyek, megnézem! :-)
Jó, hogy újra itt vagy, bár én mostanában alig tudok olvasni...:-(

Treen: Mert akkor "kitanítanák" belőlem a megérzéseimet, és ugyanúgy elfásulnék és írkálnám a gyógyszereket, mint ők. Hö, erről is van egy- két történetem :-)
5 perces pszichológiai kezelés, recept a kézbe, jöhet a következő.

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.05.17. 06:15:48

azért dícséretes,hogy jó pszihomókusként meghallgattad..sok embernek csak annyi kell...hogy kiönthesse valakinek a szívét..ezt jól csináltad.

2008.05.17. 22:00:10

Érdekes. Gondolom, nem az első ilyen élményed volt. És talán nem csak a munkád kapcsán fordult elő.
Jól gondolom?
Jó érzés ez. Nekem is van több olyan ismerősöm - őket szoktam ismeretlen ismerősnek hívni -, akikkel életemben nem találkoztam, a neten ismertem meg, és bizony bizalommal van felém, és bizony gyakran kiönti a szívét-lelkét. Nem tudom, miért van ez. Persze ez nem korlátozódik a netes ismeretségekre.


süti beállítások módosítása