Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Elmenős

2008.06.02. 06:00 - Doris, a komisz

Címkék: média blog közélet kultúra gondolatok gondolatébresztő



Gáti Oszkár otthagyta a Győri Nemzeti Színházat. Azt mondja, nem bírja már az állandó hazudozást, ahogyan takargatni kell a színház morális züllöttségét, a megaláztatásokat, amiket el kell tűrni. Sokan melléálltak, mások kritizálják és meghazudtolják.
Nekem gyanús, hogy igazat mond a színházi életről. Már csak azért is, mert egy ilyen lépést nem tesz olyan valaki, aki eddig "talpnyalásból" élt.
Tetszik. Sőt, úgy érzem, példaértékű lehet nem csak a színészeknek, de bárkinek ebben az országban. Nem egy olyan munkahelyet ismerek, ahol az embereket egyszerűen nem veszik emberszámba, olyan szinten alázzák őket nap mint nap nevetséges fizetésért, ami felháborító.

De sajna ők nem tudnak felállni. Azon a kicsi pénzen múlik a megélhetésük, ezért mindent el kell tűrniük.
Ez ám a röghöz kötés! Vedd meg a házad, kocsid hitelre, aztán bármit megtehetünk veled, mert úgysem mozdulhatsz. Még a szádat sem nyithatod ki. Nincsenek jogaid, csak állj be a szalag mögé, a pénztárgép mögé és dolgozz. Beteg nem lehetsz, szabadságot majd akkor kapsz, ha én úgy döntök...mondjuk január közepén. 
El akarsz menni? Csak nyugodtan, jön helyetted száz másik, akik alig várják, hogy hang nélküli robotokká válhassanak, hisz a bank követel, a gyerek éhes....tutti rabszolgasors.

Sok ezren állnának föl így, és mondanák meg utoljára jól a magukét, hogy megszabaduljanak attól a 24 órás állandó feszüléstől, ami fogva tartja őket.
Én úgy érzem, ezért több egy kicsit önmagánál a G.O. története, bár lehet, ő maga sem tudja, hány ember helyett állt ő föl. Még ha jelképesen is.

index.hu/kultur/showbiz/gto080531/

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr84498691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Treen · http://dontworry.freeblog.hu/ 2008.06.02. 06:33:11

Megaláztatás, alacsony bér: engem is egy ilyen helyen akartak alkalmazni most, de feketén. Namármost napi 10 óra munka (szombaton is), havi 50-ért? Mindenki azt mondta, azonnal hagyjam ott! El se mentem az első napra, felhívtam őket...meg találtam sokkal jobbat. :) Szóval mindig olyan dolgokat kell csak csinálni, amit az ember szeret. Én nem szerettem volna azt a munkát...kényszermunka lett volna. (képletesen és szó szerint is)

Enable · http://myenable.freeblog.hu/ 2008.06.02. 08:31:09

Modern rabszolgatartó társadalomban élünk...
Nem kell csodálkozni, ha szép lassan minden dolgos ember elmegy külföldre dolgozni...
Magam is elgondolkozom néha ezen...

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.06.02. 09:28:42

Hát igen...
Ez a helyzet. Mi is örülünk diákként a 400 ft-os órabérünknek, túlórapénz persze nincsen, pedig volt, hogy napi 10,5 órát dolgoztunk, abból pedig egy órát le is vonnak, mondván, hogy kétszer fél órát pihentünk.
Amúgy pedig nem hinném, hogy pl.: külföld jobb megoldás. Maximum anyagilag, de ott sem vesznek emberszámba, és még idegen helyen is vagy....

blajen 2008.06.02. 10:27:55

én diploma után, hangmérnökként szeretnék angliában dolgozni... talán egy fokkal jobb lesz... :)

2008.06.02. 10:47:25

Sajnos szerintem is van igazsága, annál is inkább, mert korrekt fickónak ismerem.
Elmenéssel fenyegetőzni meg általában valóban oktalanság - hacsak nem biztos valaki a megélhetésben. Neki nyilván nincs ilyen gondja. Az is igaz, hogy találnak helyette száz másikat, igaz, van esély, hogy jóval gyengébbet, de sebaj, eléggé le van süllyedve a színházi élet, egy jó szinész távozása alig ront más ezen, annyira fel van hígulva.

pudingocska · http://pudingocska.com 2008.06.02. 12:19:43

Tavaly másfél hónapot dolgoztam idegen helyen, és amikor eljöttem, elmondtam, hogy azért jövök el, mert a főnök minősíthetetlen hangnem beszél az emberekkel ott (még csak nem is velem beszélt úgy). Pé szerint el vagyok kényeztetve munkailag. Szerintem meg mindenkinek jár a jó munkahely (már, ha akar dolgozni).
Édi barátnőm három hónapja dolgozik egy cégnél. Végre talált munkát. A főnöke szeretné kitúrni, és folyamatosan genyózik vele, mert egy barátjának kéne az az állás. Édi meg egyedül neveli a kislányát. Az emberek nagy része nem gondol bele abba, hogy a másik életével játszik...

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.06.02. 13:05:08

Én nem feltétlen külföldre menésre gondoltam. Már csak annyira, hogy azt mondhasd a főnöködnek, ezt én nem tűröm tovább. Akár, mint pudingocska, nem magáért, csak mert a morált nem bírja. Mr. Darcy szokott mesélni, hogy a főnöke mit meg nem enged magának. Csak azzal nem ordít és nem anyázik, aki visszaordít rá. Normális dolog ez? meg amit Angel írt (rengeteg ilyen példát is hallottam), hogy elcsalják a túlórát, ha meg szólsz, kinevetnek.
Én is el voltam kényeztetve eddig munkailag- teljesen normális főnökeim voltak. Nem is szeretnék olyan helyzetbe kerülni, hogy tűrnöm kelljen ilyesmit.

2008.06.02. 13:45:14

Doris: sajna a levegőben ott van néha a külföldre távozás lehetősége is, de ha nem említed, eszembe se jut....

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.06.02. 14:49:00

Többeknél fölmerült itt a külföldre távozás, mint alternatíva. és persze nálunk is porondon van. Ezért írtam róla. dehát ez sem gond nálunk. képezzük más országoknak a szakembereket, juhééé! Jól megy nekünk ezen a téren is.

2008.06.02. 19:13:11

Ja! Tandíjmentesen, a mi pénzünkön.


süti beállítások módosítása