Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Születős

2008.07.11. 07:31 - Doris, a komisz

Címkék: gyerek emberek egészség életem

Van egy szomorú történetem. Az egyik vendégem nővérével esett meg.
Babát várt. Ment is minden klasszul 9 hónapig- már szinte csak napok voltak a szülésig. Járt be rendszeresen erre az NST- re, ultrahangra, minden pillanatban esélyes volt, hogy jön a pici.
Egy napon- pont egy vizsgálat után- hazament szépen, és kezdte nagyon furán érezni magát. Mondta, nem mozog a baba, valami bajt sejt. Ugrándozott, bökdöste, de mindenki csitította azzal, hogy szülés előtt a legtöbb gyerek elcsendesül....nincs ott baj.
Másnap ment be újra ultrahangra. Nézegették, majd könnyedén megjegyezte a vizsgálatot végző doktor: áh, ez itt egy halott magzat!
Mi van? Micsoda?
Igen, igen, ez a baba nem él.
Csak így. Ez egy halott magzat.
Mint kiderült, a köldökzsinór a nyakára csavarodott, és szegényke "felakasztotta" magát. Megfulladt.
Nem látták. NEM LÁTTÁK!!! Van olyan, hogy nem látják az ilyet.


Gyakran gondolok arra, hogy ez az egész babavárás, szülés egy annyira természetes dolog. 10- ből 8- szor akár egyedül végig tudnád csinálni. Teszed a dolgod, a babád is teszi a dolgát....nem kell oda senki.
Mégis baromi sok pénzekért fogadunk orvost. Csak azért, hogy ha mégis van valami gond, akkor megvegyük magunknak a szakértelmet, odafigyelést, a segítséget.
Mintha ezt külön meg kellene venni.




Ehhez képest akkor, mikor nekem nehezen ment, épp azt a tétovaságot láttam az orvosom arcán, ami egy szülő nőt halálra tud rémíteni. Azt hiszem, csak a saját erőmnek köszönhetem, hogy Okoska épségben meg tudott születni.
Pedig fizettem. Nagyon sokat fizettem.
Ahogy a másik kettőnél is, ahol pedig semmi szükségem nem volt orvosra.

Aztán ha mégsem látnak valamit, vagy nem úgy sikerül, akkor ott maradsz magányosan. Az orvos, szülésznő, bába tovább éli az életét.
Neked kell magaddal cipelni a kérdéseket: tévedett valaki? Én hibáztam? Ő hibázott? Vagy "csak" nem volt szerencsém?

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr46563253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Délibáb 2008.07.11. 09:22:54

Igen, vannak azok az esetek, amikor minden jól megy magától. Vannak azok az esetek, amikor az orvos hanyag, hozzá nem értő, vagy a probléma természete olyan, hogy a legmagasabb szakmai színvonal mellett sem észrevehető/orvosolható.

De azért ne felejtsd el azokat az eseteket sem, amikor igenis szükséges az orvosi segítség, és megoldja a helyzetet. Én pl. biztosan meghaltam volna, ha nincs szülész.

Kicsit olyan, mint a biztosítás, amit évekig fizetsz, és nem történik semmi, és lehet, hogy nem is fog - de ha egyszer elviszi a tornádó a tetőt, mégiscsak jó, ha van.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.07.11. 13:19:43

Teljesen igazad van. Lutri az egész, de bebiztosítod magad.
Ha teheted. Ha van rá keret.
Csakhogy ennek az odafigyelésnek plusz lóvé, és maszek rendelés nélkül is működnie kellene.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.07.11. 13:21:51

Ja, és van még kettő ilyen nőgyógyászati odafigyelek- nemodafigyelek történetem. Hátborzongatóak.
És meg is írom még ma este őket.

mckoy 2008.07.11. 18:26:22

nekem is van egy kedves vevőm... együtt játunk "aszonytornára "is.ő is hasonlóképpen járt.csak nála itthon levált a lepény,bevitte a mentő, aztánamikorra felértek az ulrtahagból az osztályra azidő alatt meghalt a kisfiú.
első baba, a születésre kiírt idő előtt egy héttel történt..
most, áprilisban.
:(
és,igazából nem is tőle tudom ezeket,mert egyszerűen nincs erőm ,és bátorságom megkérdezni,hogyan is történt.. annyira sajnálom. :(((
én belebolondulnék...:(

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.07.11. 22:31:37

Nehéz ilyenkor bármit mondani. Egyáltalán felhozni a témát.
Mert mit mondasz? Mit mondhatsz?


süti beállítások módosítása