Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Stop

2008.08.18. 12:58 - Doris, a komisz

Címkék: közélet szórakozás emberek életem

Most, hogy véget ért a Sziget, eszembe jutott valami. Arra gondoltam ma reggel, hogy mikor én voltam fősulis, mennyire elterjedt dolog volt az autóstop. Ezzel a módszerrel jártunk mindenhova. Egy- egy ilyen fesztivál előtt a nagyobb útvonalakon hemzsegtek a stoposok.
Símán felvettek minket, és mi is jobbára félelem nélkül szálltunk be az autókba. Mindig összemértük a végén, hogy a társaságból ki milyen gyorsan, hány váltással ért le a célhelyre.
Általában kettesével mentünk. A legjobb a lány- lány páros volt, ez mindig sikeresnek bizonyult. A fiúknak kicsit nehezebben ment, de még az sem volt reménytelen.
Én éveken át mozogtam így az országban, és talán egyetlen meleg helyzetem volt, de szerencsére az is jól végződött...
(Folyt. jobbra)

Akkor épp egyedül voltam, és fene tudja, hová mentem. Egy hatalmas kamion húzott le mellém.
Ollálááá, pompás! Ritkaság volt akkoriban egy ilyen kényelmes, tágas járműben utazni, így örültem erősen. Ráadásul külföldi, nem kell beszélgetni, ehhez nem sok kedvem volt aznap. Gondoltam én. De a dolog másképp alakult.
Szerencsétlen fiatalember nagyon akart társalogni, ami felettébb idegesítő volt, mivel egyetlen közös nyelvet sem beszéltünk. Akkor pedig, mikor beállt egy pihenőbe, már nagyon elegem volt. Szerettem volna véget vetni a közös utazásnak.
Megállította a motort, aztán halálos lassúsággal kezdett valamit szuszakolni a kocsi elejében, oldalában, tetejében. Döbbenten láttam, hogy palackot, vízmelegítőt, nescafét vesz elő, és nekilát valami gyorsbüfét összeállítani.
Basszus, sehol senki! Ha kiszállok, ki tudja, mikor jutok tovább, ez az idióta meg még a levest is megfőzi itt mindjárt! - erre gondoltam.
Nagy nehezen elkészült, töltögette a poharakat, kínált (
köszönöm, nem), kortyolgatott... aztán hirtelen letette a cuccot és a következő pillanatban már magamon találtam.
Fogalmam sincs, hogy csinálta. Valahogy átugrotta a köztünk levő könyöklős asztalt, vagy nem tudom ... egyszerűen követhetetlenül begyorsult.
Én ellöktem és a fejébe ordítottam színtiszta magyarsággal: Hülye vagy bazmeg??? Megemeltem a gyönyörű fekete bakancsomat és a combjába engedtem egy talpast. Aztán kivágtam az ajtót, lehajítottam a hátizsákomat, én meg röpültem utána.
Villámgyorsan húzott el, én meg dühödten rugdostam a zsákot (
rugdosni állati jól tudtam ) és üvöltöztem utána a semmibe: Bazmeg! Bazmegbazmeg!!! Más nem nagyon jutott eszembe.
Szinte ezzel egy időben egy újabb kamion húzott le mellém- amolyan IFA típusú köpködős szörnyeteg. Nagyon jókedvű fiú kukkantott ki belőle:
- Na mi van? Elvigyelek?
- Meg akarsz dugni?
- Szívesen, ha te is akarod- vigyorgott rám.
- Akkor felejts el! Gyalogolok.

Végül csak beszálltam azért. Elmeséltem neki az egész kávéfőzős, ugrándozós, rugdosós sztorit, ő meg vihogott jókat. Aztán dumáltunk sokat- nagyon jó fej volt, és természetesen eszébe sem jutott rám ugrani.

Nagyon sok emberrel találkoztam így. Nagyon jó volt úgy beszélgetni emberekkel, hogy tudtam, ha majd kiszállok, sose látom többé őket. Sokmindent elmeséltek nekem és én is nekik.
A stopnak sajátos hangulata van.
Kár, hogy ma már ez nem működik. Alig látsz ilyen fiatalokat az utakon, és ha igen, akkor sem mered felvenni őket. Félnek ők is, az autósok is.
Nem bíznak egymásban.
Milyen kár...

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr13621160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Endre · http://luxuskurva.blogspot.com/ 2008.08.18. 13:20:29

Nálunk, Erdélyben, még most is elég divatos stoppolni. Nem is olyan régen volt egy kiállítás(fotó), melynek témája egy testvérpár (fiú+lány) stoppolása Marokkóig. Eléggé kalandos lehetett, a fotók alapján :)
Az egyetemisták körében nagyon divatos módszer a közlekedésre, elsősorban mivel nem, vagy alig kerül valamibe...

movhu 2008.08.18. 13:25:20

Régi szép idők. Annak idején ugye a keleti országrészben legenadásan "jó" volt már akkor is a közlekedés. Alternatíváim haza:
- Autó 80 km (akkor egy fiatalnak autó??? :):):) )
- Vonat kis kerülővel 110 km, ebből 1 óra olyan vonalon, ahol 40-el megy a kispiros
- Vonat, de csak nagy kerülővel lehet 140km
- Busz 60 km, 8 km gyalog, 12 km megint busz
- Busz 68 km, Busz 12 km
Ebből az utolsó kettőnél figylet be a stop, de heti rendszerességgel. Általában a 68 km busz, aztán stop, mert a 12km-es busz csak 1.5 óra múlva indult(tehát gyalog is hazaérek). 5-10 perc után autóban ültem
Persze volt, hogy végig stop volt, és az sem volt hosszabb, mint buszozni.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.08.18. 16:45:26

Endre: Majd lepusztul arra is a közbiztonság :-). Mikor még javában stopoltunk, már akkor szlogen volt, hogy milyen jó, hogy nem Amerikában élünk, mert ott még le is lőnének az úton. Már lassan itt is.

movhu: rengeteg időt lehetett megtakarítani. És pénzt persze. Jobbára ezért kezdtük el, de nekem sport volt már egy idő után. Imádtam.

Délibáb 2008.08.18. 22:05:54

Hát már hogyne működne, egyik barátom múlt nyáron keresztülstoppolt fél Európán!

movhu 2008.08.19. 09:06:49

Kicsit OFF, de az egyik ismerősöm egy kis csapattal lebiciklizett Barcelonába, amikor az olimpia volt(na meg vissza :) )
Ennél már csak egy szentesi testnevelés tanár nyom többet, aki most Pekingbe biciklizett ki. Nyugatra indult, mint Kolombusz. Csak ott nem tekert, ahol tenger van.

LESLIE · http://vorospezsgo.blog.hu/ 2008.08.19. 10:21:41

Idén júniusban Nagykanizsáról Pécsre :)
Vonat 3 óra múlva indult, 4 órás átszállásos menetidővel, busz kettő óra múlva, 3,5 óra utazás...
Fogtunk egy kartondarabot Szerelmem anyukájának munkahelyi raktárából, rápingáltuk, hogy Pécs, még virágokat is rajzoltam rá :) Nem nagyon hittünk a sikerben, de nem is nagyon gondolkoztunk rajta, csak kiálltunk - lesz, ami lesz. 10 perc után felvett egy ismerős... Nem vitt messzire, de belevágtunk. Még két "sofőrünk" volt, egy mérnők és egy üzletember-féle. Megtudtuk, hogy ők is húznának el az országból, de a gyerekeiket mindenképpen küldik elfele... Megosztottuk velük nagyon találó kifejezésünket kis hazánkra: Lehúzásland (mind anyagi, mind lelki vonatkozásban...), mellyel ők mélységesen egyetértettek. Az utolsótól kaptunk ajándék pólót, és házig vitt minket. Mondta, hogy harminc éve vezet, de még sosem vett fel stopposokat. Mi meg mondtuk, hogy még sosem stoppoltunk korábban... Megköszönte, hogy az utasai voltunk, szemmel láthatólag nagyon feldobtuk a napját. Ő is a miénket :)
Tiszta készen voltunk, mikor két órával az utazás megkezdése után pécsi levegőt szívhattunk, kicsit átszellemültünk az egésztől.
Jók az ilyenek. Nem árt óvatosnak lenni, persze, de ha az alkalom úgy hozza, érdemes belevágni :)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.08.19. 12:55:06

Úúúú, ez nagyon jó lehetett.
Amit a sofőrjeidről írtál- illetve a véleményükről, az pedig éppen az, amit én is szoktam mondani: El innen annak, aki teheti (remélem, egyszer én is. De a gyerekeim biztosan), mert ez az ország kiszívja a véredet is és ott nyúl le, ahol csak tud.
Nnna. Pedig én se mérnök, se vállalkozó nem vagyok.
Azt meg el tudom gondolni, hogy kicsike itthon létednek színes foltja lehetett ez az utazás.

LESLIE · http://vorospezsgo.blog.hu/ 2008.08.19. 14:48:34

Hajjaj! De csupa ilyen színes folttal tömtük tele kicsike otthon létünket. Ez is milyen érdekes, hogy ilyen kalandokban csak otthon volt részem, abban az egy hétben többet éltem, mint Londonban hónapok alatt... Hiába, a család, a barátok, a ismerős környékek, az anyanyelv, a gyökerek... de meg a "gyökerek"... Mindennek megvan az előnye és hátránya is. De alakul majd itt is minden, szépen sorban :)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.08.20. 07:34:06

Azért az sem mindegy, hogy látogatóba jössz. Más élni egy helyen, mint elmenni és rövid idő alatt telitömni magát az embernek élményekkel.

stali 2008.08.21. 05:43:10

Anno én is rengetegszer stoppoltam, de valahogy amikor nagyon gáz volt a helyzet, sem lett gáz - talán érezhetően voltam nagyon is naív és tiszta, pedig a leendő gyerekeim apjához mentem, tőle jöttem ilyen módon.Meg korábban, középiskolásként, igaz, akkor bandában. Ütnöm nem kellett.Ja, lehet olvasni a kommenteket? Neked írnék magánban is, mert holnap reggel pár percet Kecskeméten leszek, a buszom Pestről7-kor indul, Szegedre tart. Pusszantás.

Doris 2008.08.21. 09:40:16

Basszus! Most jöttem föl, már szerintem nem akt. Magánban csomorika@g-mail.hu, de ha a nevemre kattolsz, már írhatsz is. Előbb keltünk- egész éjjel hánytatás volt nálunk. Hogy ez mi ez??? Nálam szerintem most kezdődik. Szőnyegek, padló, ágyneműk...minden összehányva.

stali 2008.08.21. 12:51:04

Honnan lehet megtudni, mit írtál????
Pénteken, 22-én megyek, reggel. Van két moblom is, de írj egy síma mailt erre a láthatóra, melyik jobb, a 70 vagy a 30


süti beállítások módosítása