Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Kamaszos

2008.11.14. 18:32 - Doris, a komisz

Címkék: gyerek siker lélek

" Nagyon ideges vagyok most. Elszúrtad a szakkörömet, éppen te. Nem hiszem el, hogy húsz gyerek jól érzi magát, és pont neked nem tetszik! Fetrengesz, elvonod a többiek figyelmét, nyegléskedsz. Torkig vagyok azzal, hogy semmit... semmit a világon nem csinálsz. Beírattalak sportra, zenére, táncra, mindent igyekeztem megmutatni, te meg beletojsz az egészbe. Nem érdekel semmi. Hogy merjek én angoltanárt fizetni? Hogy bízzak abban, hogy te majd komolyan veszed, és csinálod? Hogy merjek jobb iskolát keresni, és hinni abban, hogy tanulni fogsz? Nem azért vagy tehetséges, nem azért kapunk tehetséget, hogy kevesebbet kelljen dolgoznunk, mint a többieknek, hanem, hogy előbbre juthassunk! Te lustaságra cseréled a lehetőségeidet. Ebből elegem van! Tudod mit? Ne csinálj semmit! Fetrengjél a tévé előtt, nyegléskedjél, húzgáljad a szádat, teszek rá! TESZEK RÁ!"
Ő meg bemegy a szobájába sértődötten, nyeldesve a könnyeit.


Eszembe jut a sok- sok, elszúrt, ki nem használt lehetőségem, az elfecsérelt tehetségeim... minden, amit felkínált az élet, én pedig elmentem mellette, vagy lustaságra váltottam. Osztom az észt, mintha én mindig jól csináltam volna, tudtam volna előre, hogy mit veszítek minden elvesztegetett perccel.
Sok csalódás kell, hogy az ember megtanulja használni, kihasználni, megdolgozni, megtalálni, elérni, akarni, tenni érte, küzdeni, kérni, megköszönni, értékelni, szeretni, hinni, tudni, sajnálni, élni, élni, élni... nem csak úgy éldegélni.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr33769217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teknős 2008.11.14. 19:58:08

Ez nem jó taktika! Nem csak nem működik, de mérgező is. Az életem egyik nagy felismerése, hogy a jónak tűnő lehetőségek nem is annyira jók. Nem gond, hogy nem a te általad elképzelt életet akarja élni, hanem a sajátját.
Rémisztő nagy szerencse, hogy nem lány.... Szerencsés vagyok, hogy most érett fejjel kaptam lányokat!

csibike · http://csibike.blogol.hu 2008.11.14. 20:06:16

Ezt te mondtad, Doris? :)

hohohó 2008.11.14. 22:11:17

Teknős!
Üljön be a vitrinbe, mert úgysem jó lehetőség az ami jön?
Szerintem Dorisban az általa megélt események válnak bölcsességgé,amit ilyen idős korában(kamasz) ő is így hallgatott volna végig.
Jól csinálod Doris, így kell!!!

stali 2008.11.15. 05:37:03

Amikor sokadszorra vesztem össze elsőszülöttemmel a reggeli totojgások közepette, olvastam a Ludas Matyiban egy bölcsességet.
"Gyermekeinknek sosem bocsátjuk meg saját hibáinkat.+
Hát nem mindegy, miből tanulunk? Soha többet nem merészeltem EZEKÉRT rászólni.
Ha kifogástalan gyerek lettél volna, előírásos és szófogadó, nem lett volna saját megtanultad, nem szólhatnál ma úgy, ahogyan teszed. Nem lenne mit. Jó vagy így, igaz, nem szokványos.

teknős 2008.11.15. 10:26:07

Hohohó!
Nem erről beszéltem, hanem arról, hogy kár az elszalasztott lehetőségeken rágódni. Nem a jövőről, hanem a múltról szólt a hozzászólásom. Nem kellene aggódni pl. az angoltanár miatt. Éppen Doris készült vitrinbe ülni nem én akartam őt odaültetni, hogy a te képedet használjam.

hohohó 2008.11.15. 14:13:42

Teknős!
Így már értem! Én is az előretekintés elvét vallom...

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.11.15. 15:07:00

teknős: Jó, hogy csak most olvasom, mert így én sem értem félre. Ha nem jutnának eszembe a saját hibáim, még sokkal keményebb lennék. Így talán megértem őt, és lejjebb veszem az elvárásokat. Nem mintha rágódnék a múlton, de nyilván eszébe jut az embernek, hogy ha ezt akkor másképpen csinálom... ha nem szúrom el a felvételimet... ha komolyabban veszem a zenét... ha visszamegyek a tévésekhez gyakorlatra... ha tanulok komolyabban, mikor megvolt a lehetőségem... akkor talán máshol lennék, mást csinálnék. Nem mintha most nem volna jó, de egy csomó kanyart megspórolhattam volna. Ha most jobban kihasználná a lehetőségeit, többet láthatna a világból. Bosszant az érdektelenség. Ezekre gondolok, aztán meg arra, hogy tényleg az idő, a lehetőség addig nem nyer igazi értéket, amíg végtelen sok van belőle. Ezért nem érti, minek parázok a lomhaságán.

csibi: Fura? Nem vagyok ám annyira negédes, mint gondolhatnók... :-) Komoly csörtéink vannak a fiúval olykor.

stali: Mire való lenne a tapasztalatom, ha nem arra használnám, hogy nem feltétlen helyesebb, de mindenképp termékenyebb útra tereljem? Mindazonáltal sokszor érzem, hogy bezár a hegyibeszéd előtt, és nem engedi magához. Hasztalan, mégis elmondja az ember (ahogy nekem is mondták).

stali 2008.11.16. 05:15:43

Azóta rájöttél, hallottál akkor is mindent. A terelés meg alapfeladat. A Picike nagyon gyorsan kamasz, reméljük, a vihar sebességével fogja alakítani.
Jutott már eszedbe, hogy azért vannak hárman, hogy egymás nevelése-formálása IS jótékony lehessen?

Elf 2008.11.16. 14:46:38

Nekem is a mai eszemmel volt egy tonnányi lehetőségem és a fiaimnak is, amit nem használtunk ki. És akkor most? Ez van, ezt az életet kell élni. Senki nem tanul a másik hibájából, hiába mondják neki. Majd megtalálja önmagát, de ahhoz előbb fel kell nőni.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.11.17. 08:03:51

"Egy tonnányi lehetőségem"- amit akkor nem lát az ember lehetőségnek. Jól le vannak itt osztva a kártyák. Előbb adja a fiatalságot, az erőt, a lehetőséget, később a bölcsességet.

csibike · http://csibike.blogol.hu 2008.11.19. 22:03:44

Nem, nem fura, mert nem szoktam felcímkézni senkit a blogja alapján :) Nekem mindig csak a szöveg van, nem társítok hozzá semmit egészen a személyes találkozásig, mert nem akarok vakvágányra futni.
Azért kérdeztem, mert hirtelen nem tudtam, hogy neked mondták anno, vagy te mondtad. Egyébként hatásos volt? :)


süti beállítások módosítása