Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Addikció- mint olyan...

2009.01.18. 07:43 - Doris, a komisz

Címkék: betegség önismeret


Nagyon érdekes dolgokat olvasok a dohányzással kapcsolatban. Eközben persze továbbra is piszkosul szenvedek, de próbálok eltávolodni tőle, és apró darabokra lebontani a szenvedésem miértjét. Szétszedni, megérteni, hogy azután legyőzhessem, és ne fogjam meg azt az egy szál cigarettát, ami ott van még a táskámban.
Tehát egy gyorstesztnek köszönhetően megtudtam, és analizáltam, hogy valóban addiktív személyiség vagyok. Ennek beismerése nem jelent különösebb gondot- egyrészt évek óta tudom, másrészt a függőséggel több szinten találkoztam már a családomban, így nagyjából ismerem a mikéntjét.
Így születtem, nincs mit tenni.

Ha visszanézek a gyerekkoromra, a jelek már akkor láthatóak voltak: viszonylag lehangolt lelki beállítottság, zárkózottság, gyakori magányérzés, alsóbbrendűségi tudat. Csak a szerencsének köszönhetem, hogy cigi lett belőle, és mondjuk nem alkohol, vagy drog (Szerencsére?! A dohányzás az egyik legpusztítóbb, bár társadalmilag leginkább tolerált betegség).

Tehát dohányzás. Nézzük, mit tesz, mit pótol a cigi a függő embernél? Nem azokról  beszélek természetesen, akik akár 20 évig dohányoznak úgy, hogy bármikor napokra, hetekre leteszik a cuccot. Az nem ér! A függőség ennél komolyabb. Az addikt embernek ezek a szerek- az alkohol, a drog, a cigi, a kávé - mind tudatmódosításra kellenek. A dohányzás szertartása mankó a mindennapokban, mögé lehet bújni, mikor egy helyzetet nehezen kezelünk, mikor az érzelmeinket kell vállalnunk. (Ajaj! Mikor is gyújtok rá? Ha ideges vagyok, ha kínos beszélgetésem van, ha közösségben kell megnyilvánulnom... aztán egy idő után már mindig.)

Most itt állok cigi nélkül. A valós érzéseim elborítanak, ettől iszonyúan sebezhető vagyok, ugyanis ezek az érzések arról szólnak, hogy szeretnék egyedül lenni, zavar a tévé hangoskodása, zavar a fiúk bohóckodása, zavar, hogy mindenki jól érzi magát, míg én magamra maradtam a sivár, fájdalmas, cigitlen életemmel. Haragszom rájuk, sőt, mr. Darcyt gyűlölöm, hogy kimehet a teraszra, belebújhat a füstbe, kivonulhat a közösségből büntetlenül, én pedig eközben magányosan (a cigim nélkül) hánykolódom. Soha nem fogja ezt megérteni az, aki nem függő.
Most agresszív is vagyok, úgyhogy lesz szíves mindenki békén hagyni olyan bölcsességekkel, hogy majd elmúlik, és a tüdőm regenerálódik, meg hogy csökken az esélyem az idő előtti meghalásra.
Leszarom jelenleg ezt.
Elvesztettem egy páncélt, egy védelmet, és nincs helyette semmi, amit magamra húzhatnék.
Nem vagyok szabad ember.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr57884780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

óvatos_duhaj 2009.01.18. 09:52:24

Ojj! Mr. Darcynak szolidaritásból (vagy bármi más miatt, tudom is én) le kéne szoknia veled együtt! Legalábbis szerintem, így abszolút kívülről. Ez a "nem ér".
Az internetfüggőség minek számít? :D
(Ha ez a komment a békén-nem-hagyás kategóriájába beleillik, tessék szíves lenni ignorálni. Amúgy meg törjél poharat, apróra, kalapáccsal.)

hohohó 2009.01.18. 10:27:10

ez csak nyavalygás!
Felmentés, hogy én beteg vagyok, és nekem ez nehéz.
Írtam:döntsd el!

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.01.18. 16:26:27

@óvatos_duhaj: Az már rég nem cél, hogy őt befolyásoljam. Volt ilyen, hogy szokjunk le együtt, és abból mindig hazudozás lett. majd leszokik, ha akar, és akkor, amikor akar. Én pedig majd rágyújtok, ha feladom, mert csak magam felé tartopzom ígérettel, ahogy ő is csak maga felé tartozik ígérettel.

@hohohó: Nekem ez nehéz. 6- szor álltam le teljesen könnyedén. Most nehéz, és bár csinálom rendesen, de engedtessék már meg, hogy legalább itt nyafogjak. Hozzáteszem, az, hogy betegség., az egy percig sem felmentés. Undorító, gusztustalan betegség, és csak rajtam áll, hogy kézben tudom- e tartani. Ha nem, az is az én felelősségem.

Egyébiránt amit délelőtt leírtam, kissé élezése a helyzetnek. Így gondolkodik egy függő- egy drogos, egy alkoholista, egy dohányos. Szajkózhatod neki az egészségét, írkálhatod a dobozra a rémhíreket. Amíg nem látja át a hlyzetét,, még akkor is leszarja, ha ő a tüdőgyógyász főorvosok legnagyobbika. A helyzetem sokkal szelídebb, de lehetne akár ennyire kétségbeejtő is. Fel is adhatnám egy órán belül, idegrohamot kaphatnék, állhatnék tétován, hogy mit kezdjek a rengeteg idővel, amit eddig átcigiztem.... Lehetnék nem szívó vérbeli dohányos. Én viszont igyekszem értelmes időtöltést találni, felépíteni a cigizésmentes életet- ahogy eddig is mindig- hogy minél tovább tartson.
Duhaj: Maga a post válasz arra, hogy miért nem várom el mr. Darcytól, hogy velem tartson. Azért, mert sokkal inkább becsapna engem a béke kedvéért, semmint lemondana róla az én kedvemért. Túl vagyunk már ilyenen. Ezért mondhatjuk, hogy a dohányzás igenis rombolja a kapcsolatokat, mert ahogy a droghoz, ehhez is hozzá akarsz jutni mindenképp- akár a kapcsolataid rovására is.
Nekem elegem lett, beszavtam, mert a kezelés nem használt, így minden szinten "élvezhetem" az elvonást, viszont ha reális akarok lenni, fizikailag sokkal kevésbé rossz, mint egy kiadós fogfájás. Lelkileg nehezebb.

kif 2009.01.18. 16:27:49

arra nem gondoltál, hogy kitalálsz helyette valami mást? tudom, hogy baromság, én pl. elég erős dohányos vagyok a kemény 21 évemmel. de a te helyzeted azért más, mert gyerekek, ugye. és megígérted. szóval bármilyen szar, megígérted.
olyanra gondolok, hogy: szerinted a napi egy órácska pipázást is zokon vennék? annak még az illata is jó... csalás, meg minden, de ha meg muszáj valami...

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.01.18. 16:31:35

Egyébiránt amit délelőtt leírtam, kissé élezése a helyzetnek. Így gondolkodik egy függő- egy drogos, egy alkoholista, egy dohányos. Szajkózhatod neki az egészségét, írkálhatod a cigisdobozra a rémhíreket. Amíg nem látja át a helyzetét,még akkor is leszarja a szavaidat, ha ő a tüdőgyógyász főorvosok legnagyobbika.
A helyzetem sokkal szelídebb annál, mint amit leírtam, de lehetne akár ennyire kétségbeejtő is. Fel is adhatnám egy órán belül, idegrohamot kaphatnék, állhatnék tétován, hogy mit kezdjek a rengeteg idővel, amit eddig átcigiztem.... Lehetnék éppen nem szívó vérbeli dohányos. Én viszont igyekszem értelmes időtöltést találni, felépíteni a cigizésmentes életet- ahogy eddig is mindig- hogy minél tovább tartson a mentességem (örökréről már rég nem álmodom).
Duhaj: Maga a post válasz arra, hogy miért nem várom el mr. Darcytól, hogy velem tartson. Azért, mert sokkal inkább becsapna engem a béke kedvéért, semmint lemondana a cigiről az én kedvemért. Túl vagyunk már ilyenen. Ezért mondhatjuk, hogy a dohányzás igenis rombolja a kapcsolatokat, mert ahogy a droghoz, ehhez is hozzá akarsz jutni mindenképp- akár a kapcsolataid rovására is.
Nekem elegem lett Viszont megszívtam, mert a kezelés nem használt, így minden szinten "élvezhetem" az elvonást, viszont ha reális akarok lenni, fizikailag sokkal kevésbé rossz, mint egy kiadós fogfájás. Lelkileg nehezebb.

EZ A FENTEBBIEK JAVÍTOTT VÁLTOZATA :-(

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.01.18. 16:46:41

@kif: Ha próbáltál leszokni, akkor tudod, hogy az ilyen csalások csak erősítik a visszaesés lehetőségét. Olyan nincs, hogy csak egy kicsit, vagy ezt igen, de azt meg nem. Vége, oszt annyi. Hozzáteszem, meg sem ígértem volna a gyerekenek, ha nem akarnék ÉN leszokni. Másért soha nem menne. Egyszerűen nem akarok meghalni. De milyen furcsa, hogy mikor zsibbad a kezem az elvonástól, akkor még a meghalást is letojom. Csak magam miatt nem gyújtok rá, a meghalás miatt simán elszívnám.

hohohó 2009.01.18. 18:52:55

minden nap ami füst nélkül sikerül, kár kidobni.Egyre értékesebb a nem dohányzás.
Csak az ilyen csodatevő emberrel leszokástól ne várd hogy könnyű.Nem őneki kell legyőzni a szenvedélyt, hanem neked.ezért írom hogy ezt el kell dönteni.Nem neki, hanem neked.
Szerintem még nem ért meg benned a döntés.Csak szeretnéd abbahagyni, nem gyűlölöd a dohányzást, mert akkor öröm volna minden perc cigi nélkül, nem pedig szenvedés.
Persze drukkolok, én is cigiztem.

hohohó 2009.01.18. 18:57:49

woody allen( a svéd úszónő :-))) is megmondta:
A dohányzásról a legkönnyebb leszokni.Nekem is már vagy 6x sikerült.
Látom Doris, neked is.

mnmnbkhj 2009.01.18. 20:17:49

Nem árt, ha nem cigizel. Sőt!
Szerencsére énis le tudtam tenni. Vagy le tudom tenni, amikor akarom :)


süti beállítások módosítása