Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Yu- Gi- OH (ooooh!!!)

2008.03.05. 09:42 - Doris, a komisz

Címkék: blog játék család gyerek gondolatok napló életem


Őrületes élményem volt tegnap.
A gyerekek szobájában selejteztem, rendeztem valami rendszerbe a játékaikat.

Kezembe akadt a kb. 3542 db Dualmasztersz és jugijó kártyájuk. Ahogy válogattam őket, bele- bele olvastam a szörnyek tájékoztatójába. Bevallom, eddig soha nem tettem, mert a fiúkat igazán a képek érdekelték mindig.
Egy maguk által gyártott szabály szerint játszottak, valamint úgy cserélgették egymás közt a suliban a lapokat, mint mi annak idején a kártyanaptárokat.

De MOST megnéztem.


Állati, azt kell mondjam.
Van egy borzalmas kép, hozzá egy nyakatekert név, alul pedig leírása az adott szörny tudományának, illetve a "költőibbeken" valami kis jelmondat is.







Összeválogattam a legérdekesebbeket. Nehéz volt, mert kb. 40 olyan van, amin kapásból szénné röhögtem magam.
De akkor íme a kedvenceim.
Kapaszkodj! :-)

VULKÁNI SZUPER ROBBANTÓ:
Támadása után a szerencséseket beborítja a törmelék -
Hurrá! Hurráhurrá!

GIGIO A NOMÁD HŐS:
"Ideje menni! Rengeteg a felfedezetlen világ; sok hulladékot kell megtalálni" -
íme, a modern kori szemétégető.

VADÁSZHAL:
" Várakozva fekszik, korallzátonyok közt rejtőzködve. Ha prédát érez, kegyetlenül lecsap. Ez a teremtmény nem támadhat " -
most akkor igen vagy nem?

MÉRGEZŐ FÉREG:

"Addig nem kapsz desszertet, amíg be nem fejezed a barátaid felzabálását" -
Íme az igaz, őszinte társ. Léleképítő lényecske.

SZAKADÉK HARCOS:
Véletlen dobtatja a másik fél egy kezi kártyát, pályából választhatja egy kártyát saját kezébe, ezt a hatást egy körben csak egyszer használhatja fó lépésben. -
csak így, tökéletes magyarsággal.

KIMAR SEJT:
Nos, ezt csak a "gyönyörű, képies, fantáziával átitatott" nevéért.

TÚL SZÁLLÍTÓ SÁRKÁNY:
 Ez a vadállat csak egyesítési állapotban használva különleges behívás. Ha sikeres a egyesités behívás, akkor saját pályában való minden kártyát temetőbe küld. Ez a kártya támaderő és véderő 800- szer egyesítési vadállatnak. E kártya támadhat a másik fél egyesítési vadállatot.-
Na. Most akkor mit csinál???

FEHÉR VÁLÁZSLÓ RUTER:
A maga saját elkészélő körben, élet érték megújítja pályában vadállat mennyiség 400- t. -
Nos, ő a kedvencem. Már a neve is egy nyelvi orgazmus, bár azt kell hinnem, még azt is elírták. Aztán a jellemzése....basszus, én nem értem. Hm. Persze lehet, hogy egy gyerek igen.



No, mindegy is. Amikor vettük őket, mindig furcsállottam, hogy nincs a "játékhoz" szabálykönyv.
Dehát minek az?

Ehhez???

Igényesség felsőfokon.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr82366268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.03.05. 10:18:25

VAN EGY LINKEM A BLOGOMON A KÁLVINISTA RÓMÁRÓL,AHOL LAKOM.AZ EGÉSZ VILÁGON ÍGY ISMERIK MAGYARORSZÁG MÁSODIK LEGNAGYOBB VÁROSÁT..FIGYELMEDBE AJÁNLOM,HA MÉG NEM JÁRTÁL NÁLUNK,ÉS NEM ISMERED A KIFEJEZÉST..

2008.03.05. 11:08:07

Igényeség? Felsőfokon? Ó, igen: ha a békasegge felsőfok, akkor esetleg.
És akkor próbáljuk elvárni gyerekeinktől, tanítványainktól az értő olvasást meg az értelmes beszédet.
Amúgy érdekes is lehetne a dolog, alapjában a fantasy világa akár inspirálhatja is a gyerekeket, de akkor meg kár elrontai ezzel a torz szöveggel, találnak ők maguktól magyarázatot, jellemzést.

movhu 2008.03.05. 11:37:00

Csak egy klasszikussal tudok élni:

HaszNÁLLAti UTmutat

A játék neve: ELEKTROMOS CSELLENTYÜCSKE. Biztos nágy az örom !
Hogy a gyermek eztet a játék neki, ünneplő alkalom kezébe venni,
által kissé tanulás célzatából kaptál. Tehátakorlá Suk !

1. A doboz tetővel bír. Ez leszedés után szabad
benyujtás a kézenk, négyszögalak ELEKTROMOS
CSELLENTYÜCSKE.

2. Alapos és kézbentartva alányulva óvatosan dobos
fenekéről első játék bekezdését.
FUGYULIM ! Felszólít !

3. Mindezután meg lehet kezdeni játszását a játéknak
vele.

4. Fogjátok a drót alfelét a kéz magsujja közzé, és
job kezetek föl-le mozgat, majd onnét villany be-
kapcsol, hirtelen smrigli erősen, különben nem jön
a villany se át, se hosszu, se tyü.

5. Egyfejü magánjáték. Ha vagytok egyed és nincs játszó,
önmagatokból is összerakni, és az nyer, aki előbb.

MINDENFEJÜ VÉTELEMBERNEK ÜZEN KEDVES JÁTSZÁS ?

GYÁRTMÁNYTYó CÉG

Ugyanaz a cég lehet a gyártó ? :)

2008.03.05. 12:04:06

Movhu: fasza! Ez van! :-(
Én eztet az idézetet igen nagyon ferde szemmel nézem.
Csakúgy, mint minket a gyártó/forgalmazó.
(Csak a ferdeszem részemről indulat, részükről genetikai. Jól gyanítom?)

csibike · http://csibike.blogol.hu 2008.03.05. 12:38:16

Izé... inkább legózzanak :D Komolyra fordítva a szót: Engem teljesen meglep és nem is értem, miért készülnek mindenféle szörnyes-véres-gyilkolós filmek, könyvek, kártyák, játékok a gyerekek számára. Jó, tudom, hogy biznisz, de akkor is. (Tudom azt is, hogy naiv vagyok.)

pudingocska · http://pudingocska.com 2008.03.05. 13:06:21

Igen ezek ilyenek.:( És nem csak a gyilkolászást nyomják, hanem a "szerezd meg"-et is.

Az öcsém nem szeretett olvasni. Először képregényeket adtam neki, aztán jöttek a fantasy-k (amiket egyébként szeretek én is), és megszerette az , mikor kezdi el egy gyerek olvasni...

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.03.05. 15:11:10

Rb: Ok, megnéztem. Tényleg nem voltam még ott, de azt mondják, gyönyörű város. A kérdésem még továbbra is áll: a barcikai Tipp- ről írtál???

Movhu: Most iszonyúan röhögtem. Akarni en egy i-jen jatek!!!

kelgyo: Még ha csak ennyiken múlna. Lassan nem lesz KITŐL tanulni a nyelvet. Csak hallgasd meg élő emberek élő beszédét. Grrr!

Csib. Lego? Láttad te már a Bionicle sorozatot? :-)

Pudingocska: "ezek"- ez tetszik. Kik azok az ezek? Azt hiszem, bárki bármennyit olvashat, ezeket a feliratokat nem fogja érteni. De legalább azt a különbséget meg tudja majd tenni,. hogy felismerje: EZ valóban nem értelmes szöveg.

2008.03.05. 15:45:53

Hát, sajna ennyiken múlik, mert egyenként ugyan nem sok, de együtt.... annál több.
Hogy egyre inkább nem lesz kitől tanulni? Ez nagyon igaz. Láttam én már gyalázatos helyesírású pedagógust is. Ez van.
És ez hatányozottan fog erősödni, ha ez a rosszul nevelt nemzedék fogja a következőt tanítani. Mi lesz a nyelvvel, a beszéddel, meg a helyesírással?
Basszus. Rossz belegondolni. Vagy csak én vagyok ilyen túlérzékeny?

Huxley 2008.03.05. 17:10:45

Nyelvi kérdés.. változik, hiszen élő nyelv. A net és sms segítségével sajnos egyre gyorsabban, és egyre nagyobb számban jönnek be a "vok", "naon" szavak. Brrrr
Erről szóló "jóslat" már a Mézga család c. magyar rajzfilmben is benne volt.. "kapcs.ford". Hogy mi lesz ennek a vége? Majd kiderül...

Az ilyen szerepjátékos, japán mesés dolgoktól a hideg ráz. Szerepjátékot egyszer próbáltam ki, nem volt rossz, de az ilyen erőd van, olyan erőd van egy idő után már összezavart..
Annyi sok jó magyar mesénk van, miért nem lehet azokat futattni? Akár az egész estéseket is? Vagy családi egész estés diavetítés..

gurumenta · http://gurumenta.blogol.hu 2008.03.05. 21:11:08

igen!!..és ki látta a FEHÉR LÓ FIA-t rajzfilmen..az valami csoda...minden idők első tíz legjobb animációs filmje küzé választották ha jól tudom...
és vannak benne Hero-k is ...

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2008.03.06. 05:32:54

még mindíg nem értelek doris.életemben nem jártam barcikán.én a saját városom tippjéről beszélek..de honnan ez a barcikai gondolat?

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.03.06. 05:50:34

Rb.: Jó. Mindössze ennyi lett volna a kérdésem. Te mindenre válaszoltál, csak épp ERRE nem. :-)

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.07.24. 08:26:04

A fáj pontos j, de oda se neki. Lehet Doris értetlen, amit nem hiszek, te meg egy tapló vagy. És akkor még finom voltam és nőies...

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.07.24. 12:49:18

TÖRÖLTÖRÖLTÖRÖL- agykontroll, vagy micsoda

Miyako 2008.07.27. 19:51:43

Uhh kemény xD Én is találkoztam hasonló kártyákkal. Egyébként én szeretem a ygo-t, kártyázni is szoktam.
A fent olvasható irományról annyit, hogy az ilyen szar magyar kártyák miatt az egész értelmetlennek tűnhet/tűnik.
Hát nem az :)))
Megértem, ezt nehéz lehet elhinni, amikor az ember a kezébe vesz egy lapot, és ezt látja rajta :
"Elem villám vitézéz
Képessége: E elemmel tartozó vitéz használ szelet, támad démont"

Szóval ennyit az igénytelen fordítástól, és a fertelmes minőségű magyar kiadású lapokról.

Na, ez mind azért van, mert a gyerekeket nem érdekli a szöveg, tehát ráírgatnak akármit. Akkor ugyan miért vesztegetnék az idejüket egy normális fordítás elkészítésével?
A kártya minősége szintén nem számít, így olcsóbb előállítani, és így is megveszik.

Elég kellemetlen, hogy ilyen a felfogás kishazánkban, nem?
Mindenesetre az el akartam mondani, hogy a Yu-Gi-Oh! egy nagyon izgalmas, értelmes játék, ha, imétlem HA az ember az eredeti japán, vagy angol kiadású lapokat használja. Akármilyen meglepő legyen is, azokon a szövegnek van is értelme ;)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.07.27. 21:04:09

Valahogy mindig volt egy olyan érzésem, hogy alapvetően nem lehet rossz. gyanítom, komoly szabálya van- ezt onnét sejtem, hogy egyszer- kétszer nézegettem ilyen yu- gi-oh- s honlapot.
Szerintem amúgy a magyar gyerkőcöket is érdekelné a valódi játék. Gyakran épp azért akadnak el, mert saját szabály szerint játszanak és mindannyian másképp értelmezik. Aztán persze jól összevesznek.


süti beállítások módosítása