Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Az a bizonyos mesekönyv

2008.03.06. 13:52 - Doris, a komisz

Címkék: blog könyv család gyerek szerelem gondolatok napló életem


Íme hát  a könyv, amiből az ominózus Jézus- történeteket  szoktam olvasni a fiúknak.
Azért posztolom le, mert jött olyan kérdés, hogy honnét valók ezek a mesék, és mi közük a Bibliához.
Gyanítom, semmi.
Ha valaki nem látná, Benedek Elek áll a szerző sorában, gyönyörű kötés, szép képek, belelapozva pedig viszonylag rövid, értelmes történeteket sejthetsz.

Aztán mélyebb elmerülés után jön a döbbenet.

Egy dolog, hogy a történetek nagy részében Jézus bosszúálló, kegyetlenül büntet és kioktat, folyton okoskodik, és szíre- szóra mindenkit megleckéztet, viszont  van egy csomó olyan mese is, ami még korban sem megfelelő, ráadásul teljesen zavaros.
Hogy érthető legyek, idézem gyorsan azt, amelyik tegnap este "kicsapta nálam a biztosítékot":

KRISZTUS A CSÁRDÁBAN  (ez már egy állati képzavar)

Krisztus urunk Szent Péterrel (mindig ezt a szerencsétlent szivatja) egyszer az Alföldön vándorolt, s este betértek egy útszéli csárdába. Ott megvacsoráztak, ettek, amit ettek; aztán lefeküdtek a földre.
Krisztus urunk feküdt a fal felől, Sz. P. meg kívül.

Még jóformán el sem szenderültek, huszárok ( !!!!) jöttek a csárdába, húzatni kezdték a cigánnyal, táncra kerekedtek, s széles jókedvükben nagyokat rúgtak Sz. P- en. (na itt kezdtek el a fiúk förtelmesen röhögni. Én tátottam a számat).

Gondolta magában Péter, nem jól van ez így, majd én fekszem a fal felől. S mikor látta, hogy J. szép csöndesen elalszik, elhúzta a fal mellől, s a helyére feküdt (húúú, de taktikus. Így köll ezt. Nem szólni udvariasan és megbeszélni a problémát, hanem valaki mást tolni a frontvonalba. Azon is érdemes elgondolkodni, hogy J. hogy nem ébred fel, mikor óbégatnak a zenészek, Péter pedig rángatja őt álmában. Hm....lehet, hogy sok volt a bor a vacsorához?).

A huszárok ebből nem láttak semmit, hanem mikor Sz.P. éppen behunyta a szemét, azt mondja az egyik huszár:
- Hé, fiúk, ezt az embert, amelyik kívül fekszik, eleget rugdostuk, rugdossuk most a másikat!( ehhez nem tudok mit hozzátenni, csak azt, hogy ááállatok)

Na hiszen, nem kellett bíztatás, rugdosták a huszárok Szent Pétert reggelig, Krisztus urunk pedig aludt szépen, csendesen... (Hát nem tom...miért érzem úgy, hogy inkább röhögött a markába, hogy Péterünk már megint szívott).

Nem nagyon értem ezt.
Benedek Elek neve garancia a jó mesékre, de ez valahogy nagyon mellément. Gyanítom, gyűjtés ( a könyvben nem találtam erre utaló jeleket), és a nép fantáziájában született Krisztus- történeteket kötötték egybe.
Valahogy nem jött be, és a fiúk sem értik gyakran...vagy nevetnek rajta, vagy megdöbbenti őket a kegyetlenség, amit Jézus gyakorol némely helyeken.



 

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr36368259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.03.06. 14:00:37

Hát, ha a Herkules c. fantasy sorozatban a filmbeli kocsmában lehetett dollárral (nem kamu! először én sem hittem a fülemnek, aztán többször megismétlődött!!!) fizetni, akkor miért ne piálhatott volna együtt a Mester és Tanítványa egy jó magyaros csárdában? Egy-két jó verekedés vagy eksün nincs a könyvben? Nem lepne meg az sem. Elképzelem mindkettőjüket szép nagy monoklival a szemükön.

gurumenta · http://gurumenta.blogol.hu 2008.03.06. 14:05:29

nekem szerencsém van.....vannak eredeti Benedek Elek mesekönyveim..amiből még nekem olvastak gyerekként és most én olvasok KKnak...
nem gondolhatom hogy B.E: vacak könyveket írt...volna...vagy vacak meséket..

nem tudom a te példányod a miről írtél vajon ki kezén keresztül lett prezentálva..
gyanítom hogy nem valami lelkiismeretes munka ez..
elég szomorú..:-(

és aki nem hiszi hogy járjon utána..?

Elf 2008.03.06. 20:54:52

Hát ez durva. Én valszeg nem olvasnám. Mikori kiadás?

Gilyankata 2008.03.06. 21:29:42

Szerintem nem is biztos, hogy köze van az íróhoz, lehet csak az eladhatás miatt használták fel a nevét. Ma már minden lehetséges, bárkit be lehet sározni, és ahogy gurumenta is mondja Benedek apó nem az ilyenfajta meséiről lett hires.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.03.07. 06:49:48

Nem találok évszámot. Tóth Könyvkereskedés és Kiadó Kft- nyilván új lehet.
Befejeztem, már nem olvasok belőle.
Van itt más is.


süti beállítások módosítása