Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

A hely szelleme

2008.09.30. 14:41 - Doris, a komisz

Címkék: emlék


Voltam kint a régi házunknál. Az egyik régi házunknál (merthogy sok helyen laktunk amúgy). Szóval azon a településen voltam, ahol nagyon régen egyszer vettünk egy tanyát, és nagy örömmel látogattuk hétvégenként, mert ez volt a mi hobbink, ahol elszakadhattunk a világ zajától, nevelhettünk zöldségeket, gyümölcsöket, és heverhettünk a fűben.

Aztán '89 - ben az életünk szilánkokra tört, és a szüleim rákényszerültek, hogy oda költözzenek (már nem hobbiból). 3 km- re a lakott területektől, olykor jármű nélkül, gyakran a megélhetés legalsó határát súrolva. Én fősulin, hátam mögött az állandó nyomasztó érzéssel, hogy mi lesz velük, öcsémmel, és mi lesz velem. 10 év sanyarúság, szomorúság, kilátástalanság.
Szóval kimentem oda, hogy megnézzem a házat. Két dologban bizakodtam. Az egyik, hogy már nincs ott, a másik, hogy ha mégis ott van, akkor nem látszik rajta. Nem látszik, mennyi bánatot látott már.
Egy sziget a pusztában.
A fák, amiket még mi ültettünk, már októberi sárgában játszanak, a vadszőlő benőtte az épületet, és vörösre érett levelekkel festi a falat. Még a 6 méteres borókákra is felkúszott, súlyával szétbontva a kupolájukat, és indáival hozzáláncolva őket a házhoz. A hatalmas növényzetből csak a tető látszik ki,  a gerince középen kissé megsüllyedve.
Vadregényes, romantikus, szépséges törpelak: ezt gondolná, aki megáll a kapuban. Akár Hófehérke is kiléphetne az ajtón.
Persze nem lép ki. Én még be sem csöngetek. Csak állok ott járó motorral, és nézem a hely szépségét, a pompás színeit. Arra gondolok, gyönyörű ez az egész, és talán pont attól ilyen szép, hogy végtelen elhagyatottságot és bánatot sugároz. Sziget a pusztában a ragyogásával, az élni akarásával, a megroggyant gerincével, amiben még így is kemény tartás van. Ugyanazt a fájdalmat hordja
magában az öreg ház, amit egy számkivetett, hitehagyott, elveszett ember. Vagy két ilyen ember.  Akik az én szüleim voltak ott, akkor régen.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr75689022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pudingocska · http://pudingocska.com 2008.09.30. 15:46:43

bakker...
a mai nyitó képem címe 1989
egy elhagyott tanya van rajta.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.09.30. 18:32:32

Juj... ez most borzongató egy kicsit. Vannak napok, amiken átvonulnak hangulatok.

Hatványpatkány 2008.09.30. 18:36:31

Köszi a kommentet a blogomon, válaszoltam rá.
Egyszer majd végigrágom magam az írásaidon. Azt hiszem, egy csomó olyanról írsz és úgy, amiről és ahogy én is írnék -- ez pár lapozás után is kiderült.
All the best
HP

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.10.01. 06:28:02

Sok lesz az elolvasni :-). Már nekem is sok lenne azt hiszem. Nade! Akkor meg minek annyit írni, ha már olyan sok lesz belőle végül, hogy nem lesz ember, akinek lenne kitartása a végére járni? Hát de nem?

Huxley / Citizen-@ 2008.10.01. 19:50:14

Ez nagyon szép volt. Annyira szépen írtad le az egészet, mintha egy festményt néztem volna.

Mindig elindították a fantáziámat az öreg, romos házak. Kik életek ott, milyen sorsuk lehetett. Érdekes ez. Külön jók még Bcsaba környékén a kastély romok ;) Fenségesek. Járkálni a múltban.. kitalálni a töréneteket. Mióta megláttam egy ilyen kastély pici báltermét azóta van egy kép a fejemben.. talán egyszer meglesz hozzá minden, hogy megcsináljam..

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.10.02. 05:44:41

Amikor arról írtam, hogy a szülőin elmondták, a gyerek mostanában fogja felfedezni, hogy a dolgok körülötte nem élnek, akkor volt erre egy utalásom. Erre, hogy én meg gyakran érzem, hogy élnek. Ha egy száz éves fát megtapintok, mindig eszembe jut, kik fogták meg előttem. Mikor Liszt Ferenc hajtincsét láttam egyszer gyerekkoromban, nem tudtam elszakadni a vitrintől. Arra gondoltam, mennyire jó lehet ennek a hajtincsnek ott az üveg alatt. Elsőként hallhatta a zenéket, és naponta százszor simították "azok" az ujjak. Úgy hiszem, minden él, magában hordja azokat az érzéseket, amik körülvették őt, csak éppen elmesélni nem tudja.

stali 2008.10.02. 16:02:27

Te, valamit mégiscsak elmesélhetett, hiszen téged megérintett!
A tárgyak némelyikének bizony, van lelke, nem is kicsi. Még olyan is van, mintha ember lenne: ronda, rigolyás.

Huxley / Citizen-@ 2008.10.05. 08:07:44

Valami hasonlóért tudott magával ragadni ékes fővárosunk. Amikor nem sietsz sehová, nem kell ide-oda menned, csak ott vagy és engedsz a múltnak. 1848, 1956, 1989, stb, stb.

Nagymamám hagyatéka pár hónapja került hozzánk. Valamelyik este leültem a dobozok fölé és nézegettem, hogy milyen könyvek is vannak benne. Találtam egy-két régi könyvet, valamelyikben egy könyvjelzővel. Valaki csak addig jutott benne. Furcsa volt, talán azóta ki sem volt nyitva. Az igazi "kincs" egy 1900-ban kiadott Petőfi összes. Azt úgy forgattam, mintha aranyból lett volna.

A vitrinben kiállított tárgyakkal először a helyi múzeumban találkoztam. Régészeti leletek valamikor a bronzkorból. Edény mag lenyomatokkal, kis szobrok. Olyanok ezek a tárgyak mint valami időkapszulák. Nyugszanak a földben és eltelnek fölöttük az évszázadok, míg nem valaki a XX, XXI. sz. ismét kezébe fogja. Érdekes dolog ez.

Jaj, ez egy kicsit hosszúra sikeredett, lehet kicsit zagyva is.. nem megy mostanában a fogalmazás.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.10.05. 20:34:46

Nem zagyva egyáltalán. Így legalább tudom, hogy más is van így ezzel. Megtapintani egy száz éves bútort olyan, mintha azokat tapintanád, akik könyököltek rajta.


süti beállítások módosítása