Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Hit

2008.04.03. 06:46 - Doris, a komisz

Címkék: blog család gyerek szerelem gondolatok napló életem


Ateista családban nőttem fel.
Ha gyerekkoromban a halálról kérdeztem, nagyon egyszerű volt a képlet: kifejlődtünk az egysejtűekből, aztán ha vége lesz, akkor maradnak a kukacok és a porrá levés.

Sokat gondolkodtam ezen, aztán úgy 10- 12 éves koromban egy éjjel iszonyú félelem tört rám. Nem tudom, mennyit sírhattam, de annyira kilátástalannak éreztem mindent, annyira értelmetlennek...elsirattam mindenkit- többek közt magamat is.
Igazságtalannak és ezzel együtt lehetetlennek éreztem, hogy a világban ilyen lények, gondolatok, érzések teremtődjenek CSAK AZÉRT, hogy azután cél nélkül múljanak el.
Később olvastam ezt- azt, kezdtem látni, hogy talán mégsem biztos, hogy ez így működik.
Mikor Nagyfiam megszületett és beszélni kezdett, magától értetődően mesélt egy másik világról, ahol lelkek várják, hogy megszülessenek, és ahová mindannyian elmegyünk, ha itt véget ér. Beszélt egy szerető istenről (akinek akkor még nem volt neve, hisz nem tudta nevén nevezni). Sok dologtól félt, de a haláltól nem. Ez megerősített a saját megérzéseimben (ugye, hogy sokat taníthat nekünk a gyerekünk?).

Most van egy hitem. Nincs rá bizonyítékom, be sem tudom határolni. Van benne isten, vannak energiák, lélekvándorlás, olykor varázslatok, a gondolat hatalma...sok helyről sok minden.

Azóta több értelmét látom az életnek.
Mert hinnem kell, hogy nem vagyunk magunkra hagyva, hogy minden gondolat, ami a fejünkben megszületik, nem hiábavaló.

Hinnem kell, hogy van egy világ, ahol a tisztánlátás, a harmónia megtalálható, és minden, amit itt a földön teszünk, értelmet és magyarázatot kap.

Hiszem ezt, és nem kérek bizonyítékot sem fizikusoktól, sem biológusoktól. Nem akarom megmérni ezeket az energiákat és nem vágyom rá, hogy avatott szakemberek megerősítsenek benne.
Köszönöm, így jól vagyok.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr37408923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pazzo · http://pazzo.freeblog.hu 2008.04.03. 07:55:37

A hit,vagy nem-hit mindenki magánügye.
Nem szeretem,ha rám akarják így, vagy úgy eröltetni.S az sem tetszik,ha az egyik vallás feljebbvalónak érzi magát a másiknál.
Amiről írsz, hasonlít a buddhista szemlélethez.És ez jó.÷)

2008.04.03. 08:19:31

Érdekes kérdés a hit. Pazzonak igaza van. Ez belső dolog. Én a magam részéről éles különbséget teszek hit és vallás közt is, az egyházról nem is beszélve. A hit az, ami bennem működik (ha nem működik, az nagy baj). A vallás már egy kifelé mutatása valaminek, ami vagy a hit, vagy annak képmutató megjelenítése (mert korántsem biztos, hogy a vallásos ember azt a hitet mutatja kifelé, ami neki valójában van). Az egyház meg dktál. (Ez teszi azoktaaképmutatóvá, akik másban hisznek, mint amit vallanak, iszen a történelem bebizonyította, hogy az egyháztól nem idegen az erőszak, így érthető, hogy a máshitűek pl. a máglyától való félelemből azt vallják, amit diktálnak nekik).
Egy szó mint száz: item van, de sem egyháznak nem vagyok tagja, sem vallásosnak nem tartom magam.
Hogy miben (pontosabban kiben) hiszek? Na, ez a magánügy, hisz az én magam vagyok. Hát tesz meg helyettem bárki bármit?

2008.04.03. 08:22:59

Jelmagyarázat:
azoktaaképmutatóvá ... azokat képmutatóvá ...
iszen ... hiszen ...
item ... hitem van ...
(Ez itt a tükörjavítás volt. Emlékszik még valaki rá?)

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.03. 09:23:47

Amit leírtál én is átéltem, igaz másképp, más utakon, de a végeredmény úgyanaz. Nem is tudnék élni, ha nem volna hitem. Az én legnagyobb hitem a szeretet. Hiszem, hogy minden emberben ott szunyad. És hiszek önmagamban.
Ez van, lehet, hogy egyeseknek nyálas ez a beszéd, én akkor is válalom.

Huxley 2008.04.03. 09:34:33

Hit nélkül nem megy. Nagy erőt tud adni. Hiszek valamiben, ami irányít, és, hogy ok nélkül nem történik semmi.

A vallásban nem hiszek.

Elf 2008.04.03. 10:08:05

Huxley: én ugyanaz...

kelgyo: emlékszem :D

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.04.03. 10:38:49

Szép gondolatok. Nagyjából valami hasonlót érzek én is.
Mindenkinek van valamilyen fajta hite, és ennek a saját magánügyének kellene lenni. Mindenkit tisztelek azért, hogy hisz valamiben, de nekem a túlzott vakbuzgóság és amikor ezt a fajta hitet valaki másra is rá akarják erőszakolni, az ellenszenves. Főleg, hogy sokszor érzem azt, álszentség lapul mögötte. Ettől a perctől ellenszenvessé is válik a dolog. Ilyenkor kívánom azt, hogy maradjon meg ebben a hitében, de engem is hagyjon meg a sajátomban, és tartsa tiszteletben, ahogy én az övét. Bár néha ez túl nagy kérés, és ha belegondoltunk, nem csak a vallás vagy hit területén...

Doris 2008.04.03. 13:16:30

Nos, úgy tűnik, évezredek során sikerült az egyháznak elfordítani az emberek igen nagy részét magától. Én is azt gondolom, hogy ez két különálló dolog. Nagyfiam pölö akkor kezdett félni, mikor hittanra kezdett járni, és megismerte a büntető Istent, valamint a pokol fogalmát. Ezek felesleges riogatások.
Valamint az is, hogyha erőszakosan akarnak meggyőzni, vagy megtéríteni.
Ha valakinek nem alakul ki ez, én csak sajnálom: sokkal nehezebb az élete, és sokkal félelmetesebb a halála. De meggyőzni felesleges. Ha akarja, úgyis felkutatja magában a saját hitét.
Egyébként néha, ha templomba megyek, elkap ott valami.
Egyszer például (már meg is írtam ezt valamikor) egy katolikus templomban voltam Egerben. Egy orgonahangverseny volt, de csak páran üldögéltünk a félhomályban.
Na az egy igazi katarzis volt. Annyira sírtam, és annyira felemelő volt az egész: egyszerűen éreztem, hogy ott van velem valaki. Csodás volt.
Azt hiszem, Isten vallástól függetlenül, de szereti az ilyen helyeket. Szereti még az erdőket például, és a barlangokat is.

2008.04.03. 13:38:29

Elf: emlékszel? :-O Mire? :-)))

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.04.03. 14:19:50

Kelgyo: Elf a tükörjavításra emlékszik, amit még te kérdeztél nem is olyan régen! ;-D

Doris 2008.04.03. 17:26:02

Kelgyo már nem emlékszik. A hüllőknek elég rövid az emlékezete ugyanis. :-)

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.03. 18:00:41

Ez azt jutatja eszemben, hogy vannak pl. a Jehova Tanui, akikkel amúgy semmi bajom, sőt egyes tanításukat kedvelem is, mint az, hogy nem fognak fegyvert, de amikor megjelenik az ajtomnál és azt ecseteli, hogy ha nem állok be én is akkor nem idvezülök, no olyankor jön, hogy elküldjem öket a p.....ba
Eleve utálom, ha valaki eldönti helyettem, hogy nekem mi a helyes és mi nem. A vallás az az ember találmánya, akár a törvények. Szerintem mindenki higgyen abban amibe akar, és olyan szertartásokat tartson meg amilyent éppen kedve tartja.
Én tisztelem a mások szokásait, de akkor az én életmodomat se becsmérelje senki.

2008.04.03. 18:38:08

Doris: jóóóvanno..... :-P Tudod: hosszú farok, rövid ész. ;-))))))))))))))))

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.03. 18:44:21

kelgyo- milyen hosszú????

2008.04.03. 20:00:50

Gilyankata: pillanat ... megnézem ... ... khm .... pill ..... (fésű, szemöldökkefe...) .... áááá! megvan! .... úgy útálok dicsekedni.... :-P

Elf 2008.04.03. 21:49:16

kelgyo: mit találtál meg? az eszed? :P

2008.04.03. 22:20:03

Elf: jólvan, no, igen, igen, nekem ott is van. Még mindig jobb, mint ha csak ott lenne. Nem? :-P

Elf 2008.04.04. 09:23:47

A LOL, az nagy nagy nevetést jelent :)


süti beállítások módosítása