Melissa Etheridge

Napra pontos

április 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Gyerekes

2008.04.14. 11:44 - Doris, a komisz


Movernél olvastam reggel egy cikket a jómodorról. Illetve annak hiányáról.
Azóta is gondolkodom a dolgon.
Azon, hogy vajon miért van az, hogy az alapvető illemszabályok kezdenek kimenni a divatból?
Egyébként túl sokat nem kell gondolkodnom rajta, mert egy ideje már eléggé kialakult véleményem van erről.

Szóval. (
Hmmm, öléggé konzervatív benyomást fogok most tenni).


Szerintem egyáltalán nem jó dolog, hogy pölö a gyerekek többsége egyáltalán nem használja a magázódást.
Igen, tudom, hogy vannak nyelvek, ahol ez nem él, és hogy magázódva is el lehet küldeni valakit a fenébe. Igen, igen, csakhogy tegeződve mindez sokkal egyszerűbb és jobban szájra áll.
 
Azt mondják szülők, hogy nehéz a gyereknek. Ezt sem értem. Picike középsős, és símán használja ezt a formát. De ha nehezebb is, mint a tegezés, akkor sem hiszem, hogy mondjuk 9 évesen nem lehetne elsajátítani (Nagyfiam osztályában jellemzően tegezik a tanítót).

Azt sem szeretem, hogy mikor egy szülő (én például) szoktatja a gyerekét egy ilyenfajta különbségtételre, akkor sorozatosan kapja azt a gyerek (és a szülő is vele) a 30- 40 éves korosztálytól, hogy őt bizony ne magázza senki!
Mintha az sértés lenne.
Mintha attól ő fiatalabb lenne, hogy egy kölyökember letegezi.
Nem beszélve róla, hogy a srác meg össze van zavarodva, hogy akkor most mi van...

Aztán itt a következő:
Szoktatom a Fiúkat, hogy az idősebbet, a nőt engedjék előre az ajtóknál. Álljon félre az a gyerek, ha valaki jön. Ezzel egy időben gyakran a felnőttek állnak félre, sőt szólnak, hogy hadd menjen csak a kicsi.
Megint mi van? Nézünk, hogy most akkor hogy legyen...

Még mindig van ám, ami piszkálja a csőrömet.

Például nagyon utálom, hogy ha elmegyek valahová beszélgetni, akkor a legtöbb helyen a felnőttek társaságában ott tátja a száját a csemete. Hallgatózik, vagy ne adj' isten, még bele is szól a témába (na ettől aztán kiakadok teljesen).


Kérdem én: Vajon biztos úgy értelmezi- e a gyerek a hallottakat, hogy az épülésére szolgáljon neki?
Van- e köze bizonyos dolgokhoz, pletykákhoz, tanítója kitárgyalásához, szülei vitájához, anyuci barátnőjének szerelmi életéhez?
Vagy levegőnek nézik ilyenkor, vagy nem tudom....ő pedig ott van, és hall mindent.

Azt is utálom, mikor a gyerek mondja meg, hogy meddig maradhat egy szülő egy adott helyen. Ha elunja magát, hisztizik, nyafog, végül anya feladja, és elmennek.

Azt is, hogy nem egyszer látom, hogy pölö egy felnőtt beszél egy gyerekhez, és mikor az elunja a dumát, fogja magát, és otthagyja anyát, vagy bárkit. Vagy épp vele egy időben elkezd valami egész másról beszélni.

Vagy mikor a gyerkőc szabadon kutat a szülők táskájában, vagy a tanári asztalon.

Ezek a dolgok mindig azt juttatják eszembe, hogy vajon ilyen "aprókor" után hogyan várhatják el az emberek, hogy majd 14- 15 évesen egy előzékeny, jó modorú kamasz álljon velük szemben?
Nem fog ott állni, mert fogalma sem lesz arról, hogy mi az udvariasság és a tapintat.


Sokat változott a világ.
Az én gyerekeim is szabadabban vannak nevelve, mint én voltam. De valamennyi tiszteletet elvárok és IGEN, megkövetelek tőlük magamnak, a tanáraiknak és minden felnőttnek.
Nem azért, mert egy konzervatív, vaskalapos dög vagyok (aki olvassa a történeteinket, szerintem tudja, hogy nem :-) ), hanem azért, mert éppen nekik van szükségük a határokra, a különbségtételre, a tisztelet megadására.


Szükségük van rá, hogy szerethetőek legyenek, és érezzék azt, amit majd ők is szeretnének megkapni a többi embertől és a saját csemetéiktől.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr3424866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.04.14. 11:57:34

Teljesen egyet értek Veled! Mindenben! Akkor ketten vagyunk vaskalaposak! :-)

Emily 2008.04.14. 14:01:55

Hárman ezek szerint, hárman vagyunk vaskalaposak. Totál igazad van, és én is így gondolom. Nekem is van, hogy megengedem az ismerősöm gyerekeinek, hogy tegezzenek, sőt egy idő után az összes kiskölyökkel ez kialakul nálam, de kérlek az egy tisztelet forma, ha csókolomot köszön, vagy hogy tetszik lenni kérdéssel köszönt. És én nem utálom ha mondjuk akár még egy 14 éves gyerek is lecsókolomoz, ha nem ismerem akkor köszönök neki vissza, ha meg ismerem max megmondom, hogy már megbeszéltük ezt, de akkor is én ajánlom föl azt, hogy tegeződjünk. A húgom nekem tanárnő egy magán gimiben. Angolt tanít és ugye ott tegeződnek, viszont amint vége az órának alap, hogy anárnő lesz és csókolomot köszön neki a legelitebb gyerek is, mert miért ne. Én még azt utálom, ha egy pasi szól nekem oda, hogy bazz tegeződjünk már. Ha nem a főnkömről van szó, vagy valami felsőbb vezető beosztásúról akitől az állásom is függhet (szerencsére nálam ez nem áll fönt) akkor mint az illem engedi had szabadjon már nekem odafordulnom hozzá és azt mondani, hogy bazz tegezzél már. Ha meg nem akkor maradunk a csókolom, jónapot kívánok formánál. Bocsi a szófosásért, de kikívánkozott.

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.14. 14:03:18

Én is ezt vallom, de hogy egy kis vidámságot adjak a dologban elmesélek valamit... és ez nem vicc ez megtörtént.
Gizike és Tamás házasok voltak és amolyan úriemberek akik magázzák egymást. Valamiért Gizike felidegesítette Tamást.
-Gizike, ha nem fejezi be, letegezem.
Nos akkor így volt. Talán mi mondhatnánk fordítva. Ha felidegesít lemagázom....hm jó vicc volna. A végén meg mindketten röhögnénk.

Délibáb 2008.04.14. 16:54:06

Tegeződés-magázódás témában egyetértek. Nem debil az a gyerek, hogy az amúgy is bonyolult anyanyelvének pont ezt a kis szeletét ne tudná megtanulni. És igen, ad valami plusz távolságtartást, tisztelet-szerű színt a kapcsolatnak, ha magázódnak. Régen zavart - most már néha elvárom, hogy a cipőboltban rágózó kiscsaj ne sziázzon, ha én jónapottal köszönök.

És igenis, engem engedjen előre egy férfi az ajtóban. Rakja fel a nehéz csomagomat a vonaton. Én meg cserébe gyönyörű vagyok, bájos és kedves :-)

A nevelésről meg általában azt gondolom, hogy sokan összekeverik a liberális nevelést a nem-neveléssel. Az nem szabadelvűség, hogy azt csinál a gyerek, amit akar, mindenbe beleszól, mindenre felmászik, stb. Képletesen szólva, meg kell tanítani kocsit vezetni, aztán oda lehet neki adni a kulcsot. Az sem jó, ha mindenhová anyu-apu fuvarozza élete végéig, az sem, ha jogsi nélkül vezet.

Doris · http://doris.blog.hu 2008.04.14. 17:48:35

Angel, Emily: Azért örülök különösen az egyetértésnek, mert ti más korosztály vagytok és még gyereknevelés előtt. Ezek szerint azért van még közöttetek is, aki így vélekedik ezekről a dolgokról.

Délibáb: Én is ezt látom. Sokszor egyszerűen ráhagynak dolgokat a gyerekre mondva csinált ürügyekkel. Pedig később nagyobbat "szívnak" az ilyen szülők. Egy kamasz már nagyon durva dolgokra képes, és akkor már hiába kezdenék a határok felállítását.

És igenis, engem is engedjen előre! És ne tegezzen le! És beszéljen szépen velem.
Nahát.

Huxley · http://tarsfuggo.blog.hu 2008.04.14. 20:38:31

Ha egy nő letegez, visszategezem :) Korosztályban nem magázodom, akár üzletbe megyek be. Idősebbeket magázom.
Ha majd oda kerülök, nálam is természtes lesz az ilyen féle vaskalaposság nevelés terén! Szerintem fontosak az illemszabályok. Csak a mai világban, mintha egyre kevésbé lenne természtes, hogy valaki ismeri őket. :(

Egy kicsit furcsának hangzik, amikor apum magázza a fiatal lányokat..

Furcsa dolog ám, az autó ajtajának kinyitása a nő előtt. Sok lány zavarba jön egy-egy ilyen gesztustól, és nem értik, hogy ez most meg miért.. Ha véletlen nem nyitom ki, akkor elnézést kérek, vagy még a kocsihoz érkezés előtt megkérdezem, hogy nem gond-e, ha most nem nyitom ki az ajtót :) Viszont akár tesztnek is jó, hogy egy nő mennyire érzi magát nőnek...

Kocsmába és hasonló státuszú helyre érkezéskor nem engedem előre a nőt! Csak ha nagyon akarja azt az első fülest :) Épületbe, étterembe természtesen előre engedem, távozáskor a kabátot is felsegítem..

Van ám nekem ilyen illemkönyvem ám! :)

pudingocska · http://pudingocska.com 2008.04.14. 23:25:14

Én is nagyrészt egyetértek veled, csak annyit tennék hozzá, hogy a magázódás nekem mondjuk annyira nem hiányzik. Gyerekkoromban vért izzadtam azon, hogy kinek mit kell köszönni, volt, aki megsértődött azon, ha csókolomot köszöntem, volt aki meg röhögött rajtam miatta, és nagyon nem rossz volt. Nem is a magázódás, hanem a köszönés. Akkor még nem igazán tudtam jelentős különbséget tenni két felnőtt-tel járó köszönés között.

Viszont engem is iszonyúan zavar például a gyerek a beszélgetéskor, nem miattam, hanem a gyerekek miatt. És nem értik a szülők...

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.15. 06:31:53

Huxley: Nem is gondoltam volna, hogy másképpen tennéd ezeket. :-)
Különben tényleg meglepődnek emberek (nők), ha ilyenfajta udvariasságot tapasztalnak.
Nem megszokott- úgy általában.
De jegyzi a legtöbb nő- ebben biztos lehetsz.

Pudingocska: Igen nekem is volt pár kellemetlen pillanatom a köszönéssel- főleg kamaszkoromban. Az átállás miatt volt kellemetlen. Egy normális felnőtt sokat segíthet ezen.
A szüleimnek van pölö egy ismerős házaspárja. Már bőven felnőtt voltam, mikor utoljára találkoztam a nővel. Egy tip- top 40 körüli nő. Basszus véletlen se mondta volna, hogy tegződjünk, én meg már nagyon nem akartam "csókolomozni". Az már béna lett volna. Inkább elkerültem utána messzire, ha láttam.
Hö, köszönje magának, ha ilyen tapintatlan. Szóval azért a felnőtt elég sok jelzést tud adni, ha akar, hogy segítse a fiatalokat ebben.

2008.04.15. 13:56:09

A tradíciók sokat változtak, és valóban nem jó irányban.
A magázódás-tegeződés, a gyerek bevonása a beszélgetésbe ... dehát nézd meg, játék úgy mint régen a gyereknek: van? Gyanítom, hogy ha lenne, nem a felnőttek számukra érthetetlen karattyolását hallgatnák, és abba szólnának bele, hanem egymással beszélgetnének egy jó játék mellett.
Ki vagyunk mi fordulva nagyon. Milyen legyen a gyerek?

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.16. 06:33:45

Persze, persze, kellene ezt a szülőknek átlátni, és irányítani.


süti beállítások módosítása