Melissa Etheridge

Napra pontos

április 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Humanreal

2008.04.23. 11:00 - Doris, a komisz

Címkék: gyerek kultúra gondolatok iskola életem


Tyriánál olvastam egy bejegyzést ma, ami "ihletet" adott.
Arról történetesen, hogy vajon mennyiben meghatározó egy gyereknél a pedagógusanyag későbbi attitűdje szempontjából?


Vegyünk csak engem például:
Amióta az eszemet tudom, humán beállítottságú vagyok- de még ez is csak módjával....a magyar mindent visz, történelemből már erős negatív hozzáállás...reál tárgyak: kimondottan "nem értek hozzá"- ehhez képest mikor tanítottam, leginkább a matematikát szerettem oktatni, és élvezettel készítettem fel gyerekeket a Zrínyi versenyekre.



Jó.
Nézzük akkor végig a tanári gárdát:

Általános felső tagozat:
Sz. É. néni a magyar tanár. Egy tiszta gondolkodású, kiszámítható, igazságos pedagógus. Tudod, mit várhatsz tőle, sok gyakorlás, sok beszélgetés, érthető magyarázatok.
Matek: Felejthető, alig van emlékem.
Töri: Egy idióta (bocs, de tényleg). Szétfolyik, nem magyaráz, nem értem, magoltatja a könyvet, nem érdekel az egész.

Gimnázium:
Magyar: D.E., akiről már írtam. Bár nem kiszámítható, inkább a hangulataiban élő művészlélek, de a tudást és a tehetséget méltányolja és átsüt rajta a nyelv szeretete....sok- sok jó regényt és verset ismerek meg általa.
Tartok tőle, tisztelem, adok a véleményére. Kihozza a bizonyítási kényszert belőlem, és amíg próbálok megfelelni neki, egyre mélyebbre süppedek az irodalom szépségébe.
Töri: Szintén egy "képlékeny", bár nyilvánvalóan nagy tudású tanár. Egy fősulin nagyobb sikere lenne. A semmi alapokra- amit hoztam magammal- próbál hatalmas összefüggéseket rápakolni, de már nem értek semmit, elúszok az egésszel. Újra marad a magolás, utálom az egészet.
Matek: A leadott anyag mennyiségét a jó képességűek határozzák meg. Ha lemaradsz, véged, senki nem törődik vele, hogy mi van veled. Én általában az első tíz perc után már elakadok. Érzem, ha valaki segítene, még behoznám, de végiggondolni sincs időm, mert az osztály kis hányada vágtat előre a tanárral, mi, többiek meg csak nézünk, mint a moziban. Hamarosan feladom és megutálom.
Mondom, ehhez képest később, felnőtt fejjel élvezem a logikai feladatokat, és a matematika tanítását. Akkor érzem meg, mennyire csodás dolog a racionalitás, a megfogható dolgok összeillesztése. Már sajnálom, hogy valaha egy csomó dolog kimradt.

Fősuli: Hagyjuk inkább. Szinte semmi emlékem nincs. Kedvencem a pszichológia volt.


Na most akkor min múlik???
Ha nem azt a gárdát kapom, ha nem így jön össze?...mi lett volna akkor?
Mi van, ha a humán tanáraim a bénák, és a reál a jobb eresztés? Akkor is ez lettem volna?
Én nem vagyok ebben biztos.
Azt hiszem, símán lehettem volna jó matematikus is- vagy legalábbis olyan, aki élvezettel foglalkozik vele.
A történelmet pölö nagyon sajnálom....sokkal szerethetőbb is lehetett volna, ha jobb tanárokkal ismerem meg.


Azt gondolom egyébként, hogy ebben (is) nagy felelőssége van a pedagógusoknak.
A legtöbb gyerek teljesen nyitott a humán és a reál oldal felé is, aztán sok múlik azon, hogy az első (második és harmadik) élményei melyiket erősítik meg benne.

A tehetség képlékeny, formálható.......

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr24438104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.04.23. 07:11:13

látom itt is el van cseszve az óra..mi történik..japánba költözött magyarország???!!!

hohohó 2008.04.23. 07:12:09

Szerintem az van, hogy a mai világnak nem az irodalomtól szárnyaló lelkekre van szüksége(idézek egy osztálytárstól:-Tanárnő, én abból nem fogok megélni, ha próbálom kitalálni, hogy egy részeg vérbajos a lázálmában a másnapi boráért éppen mit izzadt össze!) , hanem tényleg racionálisan gondolkodó, földön járó emberekre, tanárokra.
Persze az irodalmat mint fogyasztó én is szeretem, de akinek írói vénája van, az úgyis kiírja magából.
Történelem? Azt nagyon kellene tanítani, hogy aki politikus lesz, az értse a világot (pl.: lásd: Hullám), meg aki szavaz, meg aki tüntet, népszavaz....
A baj hogy jelenleg a közszféra és a pedagógusi pálya állítólag kontraszelektált.( mondja ezt az a miniszter, akinek ezt feladata volna rendberakni, de ezzel a megállapításával már mentőövet dob magának, és minden vezetőnek, hiszen hogyan cseréljünk le mindenkit?
De jól is van ez így nekik. Épüljön csak le az állami oktatás minősége, menjenek a gyerekek magániskolába(tandíj+állami apanázs), az alapítvány vezetője éppen a sógorom, feleségem, stb., a pénz meg megy a választások finanszírozására, apuka-anyuka meg veszi fel a sokadik hitelt a gyerek taníttatására.
Nna jól elkanyarodtam!!
De ez matek: minden mindennel összefügg...

stali 2008.04.23. 07:28:00

Én is indíttatást éreztem egy ilyen jellegű bejegyzéshez, örülök, hogy leírtad. Ma már nem vagyok részese az aktív iskolai munkának egyik oldalról sem, de biztos vagyok abban, hogy a tanár személyisége iszonyúan sokat számít a tanuló jellemfejlődésében. Adott esetben a tudásában, tudásvágyában, a mélyebb megismerés iránti igényében. (Idegen nyelv szakos szülők ellenére nem sikerült elsajátítanom pl. 11 év alatt sem az oroszt, az átképzős tanáraim kevéssé jó-voltából.)
Szegény gyerekeink, akikre mindenfélét rásütnek, holott CSAK szeretni kéne őket! Nem rossz, ha magunkat is, esetleg elfogadjuk, hogy nem mindenkit érdekel ugyanaz, bár az iskolában - jó esetben - teljesíteni kellene, mindenből, legalább annyit, hogy alapjaink lehessenek. Ettől sajnos akkor sem akarnék eltekinteni, ha pontosan tudom és teljesen meg is értem, hogy némelyik (elég sok) gyereknek megtalálnia kell, ami valóban érdekelni fogja. És akkor szárnyakat kap. (Van öntörvényű gyerekem is, de lány, és talán ezért nem voltak konfliktusai iskolaszerte.)
A nevelési tanácsadósoknak is meg kell élniük valamiből, de akit TÉNYLEG oda kellene vinni, na, ott a kedves szülőt kellene előbb nevelni.
Egyetértek Pál apostol korinthusiakhoz írt levelével, maximálisan. De ezt az óvodában, mit ne mondjak, magzati korban kell megtanulni. Mindannyiónknak.
Köszönöm a türelmedet, aki végigolvastál!

langi 2008.04.23. 09:25:44

A fiam real beállítottságú, alpból jól megy neki a matek. De pl 6. osztályban nem volt hajlandó megtanulni a definiciókat, mert utálatos volt a tanár. A 7.-8. osztályos iradalom tanára miatt kezdett el olvasni, véleményt alkotni az olvasottakról, próbált verset írni. Az órákon beszélgettek, véleményt cseréltek, fogalmazást nem a nyári élményről írtak, hanem pl Tv műsorok hatásairól stb. A nyelvtan szinte magától beépült a fejébe. Most utálja az irodalmat, mert meg kell tanulni, hogy mit gondolt pl Kreon, vagy Antigoné. Véleményükre a tanár nem kíváncsi. Ezek csak példák, de jól mutatja a tanárok szerepét. Az lenne a fontos, hogy a gyerekek érdeklődni kezdjenek a tanulnivaló iránt, ne pedig letudni az anyagot.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.23. 11:08:11

Azt nem értem, hogy ti hogy tudtok kommentelni, mikor nekem a síma linkre nem adja ki a posztot, a bejegyzések közt pedig rózsaszínű? Most akkor látható, vagy nem látható?

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.23. 11:26:05

Ja, és a kommenteket is keveri összevissza. Most az enyémet miért rakta be másodiknak? És miért délutáni időpontot adott a posztnak, mikor reggel írtam?

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.23. 11:40:48

Rájöttem, mi volt a gond (okosokosokos Dorisbaba). Az időeltolódás miatt a megjelenítés a jövőbe lett dátumozva. Átállítottam tádádádááámmm!

langi 2008.04.23. 11:43:06

De én így első lettem! Pedig még soha

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.04.23. 11:48:22

Nyugi a kzponti szeveren van probléma, majd megoldják, és minden látható lesz! Sokszor van ilyen!

Amúgy pedig szerintem az utolsó mondatod a kulcs ebben az egészben. A tehetség, amihez igazán érzéked van előbb utóbb úgyis az fog felszínre törni, amiben pedig kevésbé vagy tehetséges, azt is egy jó tanárral szintre lehet fejleszteni. Legalábbis én magamon ezt vettem észre.

2008.04.23. 11:58:00

Áááá, megvan a blog! De a kommentem elveszett.
Ruszkibaka: Te, gyanús vagy nekem, honnan tudod, hogy Japán? Délebbre nincs olyan hely, ahol ugyanaz az időzóna?
Pont akkor kellett ezt csinálni, mikor én komenteltem? Grrrrr. :(
Amúgy meg azt akartam megírni, hogy az én matematikus-kémikus agyammal, aki informatikát is tanítok, mélyen vonzódom a filozófiák világához, érdekel a keleti hitvilág, az ezotéria, mélyen érint a történelem és a költészet. Hát, azt végképp nem mondhatom, hogy ezt a tanáraimtól örököltem volna,mert fősulis koromig nagyon bírtam utálni a humán dolgokat, mert megutáltatták velem. A fősulin meg ugyebár a hetvenes években nem volt más humán, mint a dialektikus materializmus, meg a történelmi materializmus, meg a ... meg a politikai gazdaságtan, tudományos szocializmus, meg ilyesmi. Szóval ezek sem vittek nagyon előre szeretet dolgában. És itt vagyok. Remekül megfér a természttudományos szemléletem az elmélyült, sokszor transzcendens godolkodásmóddal.
Azt akarom itt habratyolni, hogy a tanárok szerepe legfeljebb lök valamerre, de nem meghatározó. Mi vagyunk meghatározók, minden más csak csiszolgat, fényezget, ami persze nem lebecsülendő, mert aki fényezgetett, arra jó szívvel emlékezünk.

2008.04.23. 11:58:50

Na, kíváncsi vagyok, mikor bukkan elő az a komment, amit utólag nem tudtam visszaadni.....

2008.04.23. 12:01:18

Okostojás Dorisbaba: tudtam én, ne félj. ;-)))))))))))))) Kevered itt a ... szóval kevered. A kommenteket. Lécci az enyémet is visszacsinálni. Lécci-lécci-lécci... :-)))))))))))))

2008.04.23. 12:03:30

Mondom a fentieket én, aki magam is tanítok..... Jó, mi? De legalább reálisan látom magamat.

2008.04.23. 12:13:36

Juj, de édi az a kis prücsök ott a képen a két pettyel a szeme alatt. :-D

pokbibi · http://pokbibi.blog.hu 2008.04.23. 12:23:29

utáltam a törit.amíg nem kaptam egy olyan tanárt aki régészkedik is.és mindent amit tanultunk érdekesebbé tett mindenféle jó kis kiegészítőkkel.érdekes volt.és ezen van a hangsúly.matekot mindig is imádtam.ha jó volt a tanár ha nem.volt olyan akit én javítottam ki.előferdül.most tapasztaltam azt,hogy nagyon sokan félnek a matektól.aztán jött egy olyan tanárunk,aki hajlandó volt tisztába tenni az alapokat mindenkinél.szépen sorjában végig vettünk mindent.és addig nem haladtunk amig mindenkinél nem volt okés a dolog(van egy lányzó,aki amúgy nagyon jó fejű,de annyira félt a matektól hogy leblokkolt.na vele külön foglalkozott.nem kért érte pénzt.most ő a legjobb matekos).érdekes hogy engem meg a magyar nem kötött le sosem.imádok olvasni,szeretek írni,alapvetően azt mondták rám hogy humán beállítottságú vagyok,.magyarral sosem volt gondom,de mindig csak a tanárnak megfelelően csináltam a dolgokat,tudtam hogy várja el a beszámolókat és úgy írtam/feletem.de nem kötött le.viszont a kémiát utálom.a fizikát csak a vége felé találtam érdekesnek.azt is a már említett tanár miatt.akkor én most humán vagy reál felé húzok inkább?fogalmam sincs már.:)
bátyám az érdekes,beleszületett egy "művészcsaládba"és elment gépészmérnöknek.kakukktojás:)
meg amit még imádok,hogy a zenészeknek jobban megy a matek,bizonyított tény.:)

pokbibi · http://pokbibi.blog.hu 2008.04.23. 12:24:44

ja igen.és a kommentekkel télleg van némi zűr.itt is meg nálam is.időzavar valóban.

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.23. 12:46:10

na most megtaláltam! heureka! Doris ezzel a témával megint kinyitottad a Pandora szelencéjét. De lássuk csak az én véleményemet.
kelgyo- a kémiát mindig is utáltam, csak a kényszerből tanultam, hogy ne törje tulságosan a jegyeimet. na mostmár, 10 osztályban tanultam a szerveskémiát- azt mondják a legnehezebb. Abban az évben egy olyan tanárom volt, hogy annyira talált a szó kettönk között- a kedvence voltam- az ő kedvéért olyan tanulást leraktam, hogy színtízes (nálatok5-ös) voltam végig. A ketonokat még ma is tudom. Következő évben más tanárom volt, akkor már megint nem érdekelt, csak amennyire kötelező volt. Ennyit erről. Sajnos, nemcsak nálatok, nálunk is borzalmas lett a tanügy. A színvonal a béka segge alatt van, hogy szépen fejezem ki magam.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.23. 12:57:05

Jó. Rájöttem. A kommentjeiteket is rosszul időzítette, ezért most rakja időrendbe, vagyis a reggeliek fognak a végére kerülni...sebaj, annél nagyobb bajunk ne legyen.
Nekem meg van egy nagy rakás véleményem, de dolgozás volt ma, most meg rohanás a fogorvoshoz...áááá!!!
Majd délután jól meg is válaszolok mindent, hoppáré...jó cinikusan, ha éppen úgy hozza kedvem, trallala :-)
Nem megsértőd, gondolkod. :-)

Elf 2008.04.23. 13:56:23

háromnegyed kettőkör tök jó fél négyes komemnteket olvasni :P

Én gyerekfejjel utáltam tanulni amit magolni kell. És érdekes: a matekot mindig szerettem, értettem, matekszakos voltam, ellenben a fizika a mai napig nem fér a fejembe. Kémia szintúgy, de a biokémia az igen. Töriből utálom a dátumokat, de bármit megjegyzek adatszerűen, ami érdekel.
Szeretem a történeteket akár irodalom, akár történelem, de nem jegyzem meg, viszont magyarból imádtam elemezni, a tanár nem a könyvet kérte sose vissza, tényleg azt mondhattuk, amit éreztünk bele.
Aztán felnőttként azt tanultam, amit szerettem és érdekelt, ezért minden vizsgám mindig 5ös lett.
Tehát nálam tuti az érdeklődés működik.
A fiúknál ugyanaz a helyzet. A nyelvek ragadnak rájuk nyelvtannal együtt, de amit magolni kell, az csak döcög.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.23. 14:04:15

langi: Amikor tanítottam, éppen így gondoltam. A tanár egyfajta segítő. Felkelti az érdeklődést, aztán a gy. úgyis utána jár annak, ami tetszik neki. A tanár csak terelgeti, irányítja, és ha elakad, segít.

Angel: Nem biztos ám, hogy annyira felszínre tör a tehetség (mondjuk nem átlagon felüli tehetségre gondolok). Elindulsz egy irányba, jól beleásod magad, és lehet, hogy soha nem derül ki, mire lettél volna képes. Mint nekem a matek. Nem is nagyon találkozom vele a mindennapjaimban. Mondjuk ez sem feltétlen baj, ha az nem derül ki. Ami felé fordultál, azt fejleszted, aztán kész.
Pölö egy sportoló, akit véletlen vittek el úszni a szülei. És ha nem viszik el? És hány van, akiről nem derül ki, mert soha nem kerül olyan helyzetbe? Ettől persze nem feltétlen kevesebb az ő élete.

kelgyo: Azért valamelyest meghatározó. Te tanár lettél, és amíg eddig eljutottál, sokmindennel találkoztál. De valaki, aki elvégzi a sulit, aztán mondjuk egy szakközepet, aztán bezárkózik a szakmájába, az nem fog utánajárni ilyen dolgoknak. Viszont ha valaha komplexebben látta volna a világot, lehet, hogy később- a maga szórakoztatására is érdeklődőbb lenne.

pokbibi: Igen, a zene és a matematika összefügg- ezt én is tudom.
Na ugye!!! Hát én is hegedültem sokáig!!!
Amúgy meg tényleg elég szerteágazó az érdeklődésed.

Gilyankata: Kémia és te? Elég érdekes ezt így összetenni :-)
Sajna, ha nálatok is így betojt az iskola, akkor mégsem Erdélybe fogunk disszidálni. :-)

hohohó: Nem tudom, ezt az elméletet hol olvastad, de szó szerint én is hallottam valakitől, aki olvasta. Teljesen logikusan van levezetve, és sajna hihető is.
Szisztematikus lezüllesztése folyik az oktatásnak, és már dobja ki azt, amit eszerint az elmélet szerint "elvárnak" tőlünk. Nálunk például nagyon sokan "menekítik" a gyerekeiket az állami iskolábaól. Inkább buszoznak, autóznak, hogy megkapják azt (külön költségért), amit az államnak kellene biztosítani.

stali: Nálunk úgy volt, hogy tudtuk, hogy az osztályban ki a jó matekos, rajzos, énekes...az ilyen feladatokban favorizálták egymást a gyerekek. Ha valaki semmiben nem volt jó :-(, annak találtunk valami emberi tulajdonságot, amiért értékelhető volt. Voltak erre drámajátékok, mikor tudatosan keresték magukban és egymásban a jellemvonásokat.
Nem volt ott se egy idealisztikus álomvilág, ahol mindenki mindenkit szeret és mindenkinek kiváló a bizonyítványa, de elfogadták egymást a gyerekek, és azt, hogy valaki lehet butácska, de ha jól énekel, már abban több, mint én vagyok.
Ez így vagy úgy, de tényleg szárnyakat adott nekik.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.23. 14:06:49

stali: Mármint akkor volt így, mikor tanítottam.

stali 2008.04.23. 14:16:50

Tök izgi, hogy még véletlenül sem a sorrendjében jelennek meg a kommentek, olyasmi, mint amikor óra alatt csak az utolsó szó ment tovább és arra kellett rímeket írni.
Na, viccen kívül, mert ezek azért komoly dolgok, bár engem most legfeljebb unokailag érintenek. Egy tanár bizony jelentősen képes befolyásolni a gyermeket bármely irányba. Sajnos, a kontraszelekció tényleg érvényesül itt is, de szerencsére maraadtak azért a pályán odavalók is. Ha a bájos szülők lennének kicsit normálisabban gyerekszeretők, azért az az iskola szerepének sem ártana igazán. Csak már olyan sokat és olyan sok félét láttam, hogy tényleg az emberbe vetett hitem mozgat, amikor azt mondom, fel fog nőni az a nemzedék, akik jobban tudják tenni a dolgukat, mint mi, most.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.23. 14:22:47

stali: Fél négy után várható a "rend"- mármint a blogon. Ugyanis az volt az utolsó olyan komment, amit rossz időponttal rakott be a szerver.

Amúgy meg nőjön már fel az a nemzedék, basszus!!! De AZ nőjön fel, ne egy uniszex, akaratgyenge, agresszív, analfabéta, apa pénze mögé bújó nyálvilág!!!
Bocs már, de na!

stali 2008.04.23. 14:28:06

...mindannyiónkon (is) múlik...

2008.04.23. 15:31:02

Doris: értjük egymást. Számomra olyan nincs, hogy "valamelyest meghatározó". Ehelyett fogalmaztam úgy, hogy csiszolgat, fényezget.

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.23. 15:45:54

Doris- ne légy már úgy meglepödve, ha azt mondom, hogy végzetségileg gépészmérnők lennék és hogy évekig matematikát tanítottam akkor mit szólsz hozzá? Pedig ez van.
Az irodalom, a művészet, történelem csak hobi sajnos

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.23. 15:47:58

Azért hátha egyszer eljösztök Erdélybe is, biztosan tetszeni fog.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.24. 09:43:50

Hátha. Készülünk erősen. Van egy meghívásunk idén nyárra...de a számlák...attól függ minden :-)

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.24. 12:09:01

Azért szólj ha jösztök, hátha összeütünk egy jó kis bulit, Mackóm nagyon érti a módját.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.24. 13:01:41

Mindenképpen. Eszemben vagy ezügyben. :-)

Tyria · http://tyria.freeblog.hu 2008.04.24. 14:43:27

Nekem is az a véleményem, hogy a tanár fontos helyet tölt be egy nebuló fejlődésében, de nem meghatározó.
Az utóbbi 15-20 évben nagy változás ment végbe az egész társadalomban. Munkáltató-munkakvállaló, család szerepe, férfi-nő kapcsolatok, gyerekjogok stb. Miért éppen a tanárok lennének változatlanok? Senki sem az előnyére változott sajnos. Noha én is tanárváltásra készülök a gyerekem mellett, mégis azt mondom, hogy nem lehet addig ideális pedagógusról álmodni, amíg az oktatásügy itt tart, ahol, amíg örökös pénzgonddal kűszködik a jövő nemzedék okítója, stb. Komplexen kell kezelni az oktatásügyet.

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.04.25. 10:52:47

Tyra,

Minták alapján élünk, tehát a tanár is meghatározó, különösen amikor negatív példát mutat! Néha a pozitív is hatásos, de az kevésbé!

Nem kell mindent a pénzre fogni, sok minden emberi hozzáállás (itt jön a példa kérdés!), alkalmasság kérdése.

Mert ne feledd, ha a pék nem süti jól a kenyeret, mert belsz*rik a munkájába, már bocsi kifejezésért, mi történik? De ha egy orvos, ha egy tanár teszi, gondold végig!
Ez utóbb nem szakma, hanem hivatás, tehát elhivatottaknak kellene végezniük! (itt már természetesen bejön a pénz kérdés tanít vagy lángost süt)

Provokátor

Doris 2008.04.25. 11:42:10

Ott van a mi iskolánkban is néhány tanár (éppen ma írtam Okoska tanítóiról). Ugyanabból a pénzből csinálják keményen és elhivatottan. Az egyik nincs 30, a másik lassan 50. Két nemzedék, és mégis remek pedagógusok....itt szerintem is rengeteget számít a pozitív példa.

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu 2008.04.25. 17:18:09

Doris "remek pedagógusok....itt szerintem is rengeteget számít a pozitív példa."!!!

Kulcskérdés!

Egyszerüen megkerülhetetlennek kellene legyen, hogy arra képes és emberileg, lelkileg, elhivatottságilag alkalmas szakemberek kerüljenek a katedrékra!

Nézzük csak a PISA eredményeket!

Az összkép negativ sajnos, mégis az kell mondani van sok pozitiv példa, de populáció ketté vagy mégtöbb részre szakad, egyre nő a lemearadottság.

Provokátor

ui: Doris a te gyereked mennyit olvas? Mert az én nagylányom (14 éves), de amit olvas egyenlő a nullával, pedig nem ezt látja! Az msnen ha már két tagból álló tőmondatban fogalmaznak az már jó...

Doris 2008.04.25. 21:11:03

Nagyfiam 10 éves. Az átlaghoz képest sokat olvas, de ahhoz képest, mint mondjuk egy éve, ahhoz képest kevesebbet. Pedig előtte nincs annyira jó példa :-( Én ritkán jutok hozzá a könyvekhez...akkor viszont nemigen tudnak hozzám szólni itthon.
Viszont nekik sokat olvasunk-azt szeretik mindhárman.

langi 2008.04.26. 10:08:09

proaktív
Az én fiam azóta olvas, amióta kezébe került egy Da Brown könyv. Igaz, hogy krimi, nem is igazán épületes, de izgalmas. Három könyve után, már el bírta olvasni az 1984-et is. Saját bevallása szerint gyorsabban olvas, ezért nem unja meg olyan könnyen a kevésbé izgalmas történeteket sem. Talán ez is megoldás lehet.

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.04.26. 10:38:35

Doris,

„Pedig előtte nincs annyira jó példa :-(„

Ha nálunk van is előtte jó példa az nem az öntudattól, hanem a „kényszerből”. Bár szeretem és érdekel, sőt izgat amivel foglalkozok, de rengeteg szakirodalmat olvasok. Néha inkább Rejtőt olvasnék! ;)

Langi,

Majdnem mindegy lenne nekem mit olvas, e még találta meg azt az olvasásélmény adó művet, sőt szerintem így nem is fogja…

Provokátor

langi 2008.04.26. 11:14:48

A fiam is csak kínjában kezdett olvasni, amikor tavaly nyáron egyedül jött haza Kisvárdáról Szombathelyre vonattal, és a nagyanyja előrelátóan csomagolt neki könyvet. Az utazás kb 8 óra, és az unalom nagy úr!

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.04.26. 11:25:04

langi,

De már van alternativa, mp3 játszós telefon, wap...
Ja és a régi: a bambulás!

Provokátor

langi 2008.04.26. 11:52:38

Egyébként nekem is csak félig vált be. Leánykám 13 éves, és nem lehet rávenni az olvasásra sehogyan sem. Zene hallgatás tel.játék neki jó szórakozás, igaz nem is indulna neki az országnak vonattal egyedül. A fiam a számítógépet is csak ritkán használja játékra, MSN-re ilyesmire. De én még leány fronton is próbálkozom, most pl S King-el próbálkozom, ami szerinte olyan, mint egy vígjáték. Úgyhogy kétes a dicsőségem, főleg, hogy rájöttem, a bátyja olvasónaplóját másolja nagy szorgalmasan, mivel nem ua a magyartanár.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.04.26. 12:29:44

én ezen a téren bevált módszerrel nem találkoztam...
De lehet bennünk van hiba, mi is inkább a jogokat mint a kötelességeket adjuk tovább....

langi 2008.04.26. 14:23:58

proaktiv
Ez most Off lesz. Megnéztem a blogodat, és találtam benne olyan ötletet, ami nekem most nagyon jól jött. De valami nagyon érdekes formátumban jön be a blogod, kedvencek közé sem tudom tenni. De ha rámegyek a hozzászólásokra, akkor egy teljesen más formátumot kapok. Tudsz segíteni? Kisfiam most nincs sajna itthon, magamra vagyok utalva.

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu 2008.04.26. 17:06:23

Langi,

Nekem FireFoxal megy, de most néztem Internet Explorerrel is OK!

Nem lehet, hogy valamelyik RSS olvasód aktiv?

Egyébként melyik ötlet, hátha tudok segiteni...

Provokátor

langi 2008.04.26. 19:52:20

A marketinges Szabolccsal. Már körvonalazódik a megoldás is. Közben megmutattam a férjemnek és a fiamnak is, és a koncepció ott van az orrunk előtt, és mégsem láttuk eddig.

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu 2008.04.26. 20:41:30

Langi,

Látom sikerült! ;)

Válaszoltam, várom a válaszod!

Provokátor


süti beállítások módosítása