Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Súlyos- nem súlyos

2008.05.09. 06:19 - Doris, a komisz

Címkék: iskola

Az a baj, hogy teljesen felületesen hallottam a hírt, ezért aztán nem fogok tudni neveket és döntéshozó szerveket említeni, de a lényeg megvan azért. Szóval tegnap kapta meg a fülemet egy újabb biztató előrelépés az iskolai állapotokkal kapcsolatban.
Valaki kért valakit, hogy tekintettel az elmúlt hónapok tanárverő akcióira, gondolkozzanak már el a megfelelő szervek, hogy lehetne- e valamit tenni azirányban, hogy az iskola arról szóljon, amiről szólnia kellene- jelesül a tanulásról. Na meg aztán ne legyen már az annyira természetes, hogy Anyuka a diákok előtt fojtogatja tanárnénit, meg ilyenek.
Összeült valami bizottság, jól megdumcsizták a felvetést, és végül úgy döntöttek, hogy a helyzet még egyáltalán nem olyan súlyos, hogy lépéseket kellene tenni.
Hurrá!
Pedig én már tényleg nem tudom néha, hogy hol vagyok.
De ez így megnyugtató. Ha nem súlyos, hát nem súlyos. Ők csak tudják.

Én viszont azt tudom, hogy anno ha én néha dérrel- dúrral mentem haza, mert úgy éreztem, hogy valamelyik tanárom igazságtalan, vagy ostobább a kelleténél (lásd elmebeteg töri tanár), akkor nekem az Anyukám mindig azt mondta: Lehet, hogy így érzed, de ő egy felnőtt. Egy tanár, aki valaha jó sokat tanult azért, hogy most ott álljon, és ossza neked az észt.

Nem emlékszem, hogy együtt fikáztuk volna bármelyik tanáromat  a déli mákos tészta mellett.
Akkoriban pedig még nem volt gond a testi fenyítés sem. Cs. bácsi osztotta a kokikat rendesen :-)
De én nem kaptam soha :-) Aki tudott viselkedni, az nem kapott...
A legrosszabb gyerek kapott néha...ő volt a suli legzsiványabb fickója...na igen. Folyton röhögcsélt órán és dumálgatott, de ezért aztán teli volt intőkkel.
Eszébe sem volt köpködni és rugdosni a tanárokat.
Vissza sem pofázott.
Hogyan is mert volna?
Egy felnőttnek?

Mi még ilyen kis beszari, elnyomott, jogaikban megtört gyerekek voltunk.
Nem is értem, végül hogyan lett belőlünk épelméjű, éplelkű felnőtt? :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr41460866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.05.09. 06:27:38

ez XXI.századi kórtünet'..at erőszak helytelen dolog akár a tanár,akár a diák akár a szülő követi is el..engem nem vertek a tanáraim..mégis tisztelettudó voltam..nem mertem volna visszaszólni sem..nem tudom ez minek a hatása ami ma megy..a liberális oktatás?az internet..a politikusok példája?a zavargások az utcákon?a gyurcsány takarodj'-ok?miből merítenek példát a fiatalok..

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.05.09. 06:33:07

Juj, de jó, hogy ezt felhoztad. Erről eszembe jutott amit éjjel láttam az m1- en...na, majd arról is lesz egy- két gondolatom.
Szomatikus állapotok a mai Magyarországon- haha...:-(

óvatos_duhaj 2008.05.09. 07:23:12

Hát, tudod, az iskolában a diáknak jogai vannak, a tanárnak kötelességei. Ha egy kicsit is fordítva lenne, úgy, ahogy régen volt... annyira nem is régen, még én is normális viszonyok között nőttem föl.

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.05.09. 08:27:07

Megint ide lyukadunk ki?!
Valaminek kell lenni ebben a igazságban: „Hát, tudod, az iskolában a diáknak jogai vannak, a tanárnak kötelességei. Ha egy kicsit is fordítva lenne,”
Újra és újra visszaköszön, amikor szóba kerül ez a téma mindig azt várom, mikor kérdez valaki vissza miért, Te milyen voltál?
Nem voltam stréber, sőt kokit is kaptam, de biztos el mertem mondani otthon . Nem voltunk jobbak a Deákné…
Lehet csak az idő szépíti, vagy mi magunk, persze lehet, de érettségi előtt nem fociztunk pezsgős üveggel a suli folyosóján ( ez megtörtén kb. már 5 évvel az én érettségim után, ott voltam láttam). A tanári „rendreutasítás” halovány kérést követően nem mertük volna azt mondani „anyukám bekaphatod”, lehet nem kellett volna érettségire mennünk!

Provokátor
Ui.: igen bennünk szülőkben is van hiba!

hohohó 2008.05.09. 12:14:53

Ne essünk csapdába Doris!
Nagyszüleink azt mondták, semmi se lesz a következő nemzedékből(hosszúhaj, jimi hendrix, janis joplin, mit akarnak ezek az úgymod nagy generáció(mondjuk elbarmoltak jó sok mindent)). Na de azért megy a világ.
Aztán ők felneveltek minket, (Hofi szavaival a jövő zálogait... dögöljek meg ha kiváltom!(És a "nagy generáció" igazat adva nyerített a Madách Színház nézőterén, pedig az ő gyerekeikről volt szó, ők nevelte akkor minket).
Mi pedig neveljük a mi gyerekeinket, és nézem a kisgyerekeket, lesz belőlük jó felnőtt, annyira nem tudjuk elrontani az ügyet remélem azzal a nagyon liberális oktatási szemlélettel amit a "nagy generáció" hozott be az oktatásba.
Ha belegondolsz, téged még nem ők tanítottak.A spirált a szabadsággal ők indították el.
NNa ez a gondolat vége cáfolja az elejét, de reménykedem, bár fegyelemre szükség van.
Áhh, hámozzon ki belőle mindenki amit akar!
Kösz hogy hozzászólhattam.

2008.05.09. 15:57:40

Na, ezt a bizottságosdit még nem hallottam, de nem lep meg. Irtóra szeretnek arról dönteni, amit nem ők csinálnak.
Basszák meg - magyarán szólva!
Én csak azt kívánom, hogy ebben az egyáltalán nem súlyos helyzetben a bizottság azon tagjai, akik nem súlyosnak ítélték a helyzetet, álljanak ki a katedrára ott a nyóckerben, és csinálják jobban. Aztán meglátjuk, milyen a helyzet.
Egy biztos: azért: velem nem jutna el egyik kölök sem addig, ameddig a fizikatanárral. De nem azért, mert itt nincs ilyen kölök, hanem meg sem próbálnák, mert tudják, hogy én az első rossz mozdulat láttán lerúgnám a katedráról, nem pedig a karomat tárogatnám szét tehetetlenül. Inkább precedenst teremtenék, ha kirúgatnám is vele magamat, de ezt nem engedném, az biztos.
Szóval a kedves bizottság a valóban helyes felvetést megint rosszul reagálta le. Biztos meg akarják várni, hogy vér follyon. Hát, ha ez az ítélet nyilvánosságra jön, fog is valahol.
Hm. Túl sötéten látom? Lehet. De én legalább belülről, és talán valamivel reálisabban, mint a bizottságos kartársak.

2008.05.09. 16:05:10

Hohohó: hohohó! Ne fogjuk már megint a liberálisokra. Én is velejéig romlott liberálbolsi vagyok, de emellett azért lehet úgy alakítani a dolgokat, hogy a szabadfelfogás jól süljön el. Ugyanis a szabadság nem azonos a szabadossággal. A szabadelvű azt vallja, hogy mindenkit megillet a szabadság joga, egészen addig, amíg azzal másnak ugyanezen jogát nem korlátozza. Nos, ennyi. És ez a kölökre is vonatkozik: megilleti a szabadság, egészen addig, amíg engem nem korlátoz - az engem joggal megillető - tevékenységemben. És szerintem ezt sehol senki, még a vadliberálisok körben sem gondolja másképp.
A korral haladni kell, és a gyerekek kezelése is más, mint eddig volt, ha ezt nem vesszük tudomásul, tehetünk nekik egy szivességet, vagy akár benyalhatunk nekik csontig, de jobb nem lesz tőle egyik sem.

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.05.09. 18:38:50

elnézést kelgyó a liberálisokért..én meg bolsi vagyok,de fel ne faljál érte..inkább nálam is kommenteznél...baráti üdv:ati

2008.05.09. 19:25:11

Ruszkibaka: szerintem egy srófra járunk, nem is neked szólt a kommentem, hanem "Hohohó" nevű kommentátornak. Te kérdésben szerepeltetted a liberális jelzőt, nem ugyanaz, mint ha valaki kinyilatkoztatja, és eleve okként aposztrofálja. :-))) "Hohohó" viszont elkönyvelte, mint okot. Na, ettől tudok berágni. Hogy lehet eljutni addig, hogy az alapjaiban egyik megemberségesebb eszme hovatovább szitokszóvá degradálódott? (Most eltlértem a témától, de ezt mindenütt szeretm tisztázni, ahol ezt az eszmét támadják.)

hohohó 2008.05.09. 20:19:14

Kelgyo:Nem hátrálni akarok, csak tisztázni magamat.
A liberális jelzőt egyáltalán nem szitokszóként akartam használni.
De lássuk be, hogy az ilyen(és a liberális jelzőt erre akartam használni) liberális nevelési módszerek, hogy hagyjuk a gyermek személyiségét kifejlődni( hogy a fizikatanárt, osztálytársát stb. terrorizálja) ezt az eredményt hozzák.
Nem akarom hogy maradinak tűnjek, de az oktatási rendszer működött 50 évig. Aztán előjöttek ezek a hűű de reform, meg nem baj ha a gyerek érettségire tanul meg írni olvasni mert ez a tempója).Meg S(ajátos) N(evelési) I(gényű)gyermek.
Na nálunk volt olyan SNI ha nem álltál tornaórán sorba, hogy egy hétig fél seggel ültem a buszon olyat kaptam az ugrálókötéllel.
A liberális eszmével semmi bajom. A helyén.De feladat, számonkérés,teljesítés, aztán annyi szabadság ami másokat nem korlátoz.
Remélem érted mire gondolok, mert a liberális gondolatokkal semmi bajom amíg a pedofil, a drogterjesztő, a sorozatgyilkos nem áldozatként van elkönyvelve.Mert ő annak idején SNI lett volna.

2008.05.09. 20:37:36

Hohohó: világos. Azok a problémák, amiket soroltál tök idegenek a liebrális felfogástól. De akkor nem szabad belekeverni. A rosszul értelmezett reform nem a szabadelvűség következménye, hanem a hozzá nem értésé. Semmi gond, így helyükre kerültek a dolgok. De tudod, túl sokat tapasztalom ezt az áthallást. Ez egy rossz sztereotípia. Ne hidd, hogy egyedül Te esel ebbe a hibába. Ráadásul nemcsak az oktatás területén, hanem bizony szinte mindenütt tapasztalható. Csoda, ha így reagálunk? Ne keverjük a dilettantizmust a liberalizmussal. :-)))))))))))

hohohó 2008.05.09. 21:09:26

Kelgyo:O.K.

Doris 2008.05.09. 21:36:22

Ez jó, hogy így ki lett mondva...mert én is liberális vagyok (sőt: néha szinte anarchista), de közben vágyom rá, hogy érzékeljek határokat, korlátokat.
Mert azok meg is védenek...ó, basszus, megint az a tegnap éjjeli beszélgetés jár a fejemben a határokról, a törvényekről.

Szóval vagy a liberálisok értelmezik rosszul a liberalizmust, vagy ez a társadalom nem tud élni vele iskolástól, mindenestől.
Az nem liberalizmus, hogy a tanárt fojtogatják. Az sem, hogy a fiam fél az utcán és a tornacsarnokban.
Ez egy hatalomátvétel. Amikor az erősebb, gonoszabb, szemtelenebb átveszi az uralmat. Semmivel sem liberálisabb ez, mint az autokrata iskolarendszer.

2008.05.09. 22:11:06

Doris: ez sajna, de így igaz. A mi társadalmunk még nem nőtt fel ehhez. Nem a liberálisok értelmezik rosszul, hanem azok, akik csak annak mondják magukat, de nem azok. Hát, per pillanat a közéletben elég kevés olyan ismert ember van, aki valóban az. És ők bizony lejáratják a liberalizmust pont a rossz intézkedéseikkel. Emiatt hiszik sokan azt amiről fentebb diskuráltunk. Az a helyzet, hogy a valódi liberálisok nem a politikában teszik az asztalra a tudásukat, hanem a háttérben, ugyanis ők dolgoznak, és attól nem érnek rá elméleteket gyártani és terjesztgetni. Csak mint én, meg Te, meg a többi, amikor előkerül egy ilyen téma. Nem a mellünket döngetjük, hanem igyekszünk ésszel érvelni.

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.05.10. 03:36:01

hohoho..aki liberális az pedil,drogterjesztő és sorozatgyilkos..vagy azzá lesz..vagy ez az eszme ezt hozza ki az emberekből..meg a szociáldemokrácia és a marxizmus..mintha orbánt hallanám..vagy a rémhír tévében csevegőket..fröcsögőket..

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.05.10. 06:43:47

Baka: Olvass!:
"A liberális eszmével semmi bajom. A helyén.De feladat, számonkérés,teljesítés, aztán annyi szabadság ami másokat nem korlátoz."

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.05.10. 11:02:01

nem neked mondtam,hanem hohoho-nak..bocsi..veled semmi bajom.inkább írj véleményt a versemről..

hohohó 2008.05.10. 12:04:07

ruszkibaka:
ha meg nem sértelek, ugyanolyan kardcsörtető és csúsztató a gondolatmeneted, mint a zsidózó,cigányozó gárdának.
Ne fekete-fehérben gondolkodjunk! Hozzászólásodban ugyanaz a sztereotípia bújik meg mint a fent említett horda lózungjaiban.
Sokszor azt veszem észre, hogy a liberális gondolkodásúnak saját maguk által kikiáltott emberek is ugyanúgy fröcsögnek(hogy a szavaiddal éljek) mint azok akik rendért kiáltanak.Kicsit fordítunk a szavak sorrendjén, kiragadunk a környezetből 1-2 mondatot, és tadadaam, kész az orbáni kommunikáció.
Köszönöm hogy kihoztad belőlem, hogy ezt leírhattam.

2008.05.10. 22:50:47

Hohohó: sajna Ruszkibaka olyan sztereotípiák ellen lázad, amik közkézen forognak. A liberális (értsd SzDSz-es) az vagy buzi, vagy cigány, vagy zsidó, de legalábbis valamelyiknek a seggnyalója. És nem magyar, hanem idegenszívű, hazaáruló, és .... hadd ne soroljam. Pozitív jelzőt még nem hallottam sehol, vyagy ha igen, az bizony ritkamadár. Így aztán ne tessen csodálkozni, ha minden ilyen megjegyzésen - ha sértő szándék nincs is benne, csak a papagájeffektus -, ahol a liberális szó pejoratív, felpattanunk.
Ennyi.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.05.11. 07:28:19

Trallalaaa, régebben rendszeres SzDSz választó voltam :-) Pedig nem vagyok ám zsidó. Meg cigány se, meg buzi se.
Hát igen. Ha Orbánnak sikerül kicsikarni az előrehozott választásokat, nem tudom, mit csinálok. Leginkább nem mennék el szavazni. De azért meg utálnám magam. Ha meg elmennék, akkor nem lenne hova tennem az X- et.
Csinálnék egy saját szavazó cédulát nyilván....de még azt sem tudom, arra ki kerülne.
Forrest Gump: miniszterelnök
Hannibal Lecter: igazságügyminiszter
Bridget Jones: népjóléti miniszter
Micimackó: gazdasági miniszter
Gyula bá' (Sose halunk meg): boldogságügyi miniszter
Veréb (Szőke kóla): kisebbségügyi miniszter

Hát valahogy így nézne ki. :-)

2008.05.11. 19:39:45

Doris: hiszek neked :) De lényegtelen a származás, meg a nemi hovatartozás is.
Nem rossz a kormányötlet, Gyula bá' az nem Gyula bá', hanem Gyuszi bácsi, bezony. :) Az a tisztes neve. :)
Sajna az is igaz, hogy egyre inkább nem valamiért, hanem valami ellen szavazunk, azaz a kevéssé rossz marad - nem pedig a jobb. Ez van,


süti beállítások módosítása