Melissa Etheridge

Napra pontos

április 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Bizonyítvány

2008.06.18. 07:44 - Doris, a komisz

Címkék: család gyerek siker iskola

Az eső esik, így hát ma is ülünk itthon.

Viszont tegnap megvolt a tanévzáró, és most remekül érzem magam. Nagyfiam kitűnő lett, Okoska erős négyes. Remek. Büszke vagyok rájuk.
Okoskára is, bár egész évben azt hallgattam, hogy benne van a gyerekben a kitűnő, de a figyelme szórt, a szorgalma ingadozó, pofázik egész nap, mókázik és nem köti le az iskola. Pontosan ezért gondolom, hogy a négyes igen jó teljesítmény a habitusát tekintve.
Ha visszaemlékszem a régi időkre, akkor is azt tapasztaltam, hogy az ilyen típusú tanítványaim voltak azok, akik stabilan tartották az eredményeiket és általában kreatívabbak és életrevalóbbak voltak, mint a kiválóak. Ráadásul egy kitűnő bizonyítvány nyomasztja is a gyerekeket olyan értelemben, hogy ugye azt már csak rontani lehet.
Szóval jó ez így nagyon.

És a szöveges értékelés, mint olyan:
Mikor bevezették, nagyon lehúzta mindenki. Sokaktól hallottam, hogy a szülő nem tudja kihámozni belőle, hogy most akkor mit tud a gyerek, hányas a gyerek, vagy egyáltalán mit jelent ez az egész.
Megmondom, én nagyon szeretem. Egyrészt ad a tanárnak egy szabadságot. Nem kell átlagolni és száraz számokra hagyatkozni, hanem tényleg a tudást nézheti. Azt mondja: szókincse átlagon felüli, szövegértése pompás, számfogalma, műveletek ismerete biztos...tehát kiváló. Hogy néha egy- egy dolgozat százalékosan a jól megfeleltbe csúszott? A tudása viszont ott van, hát ilyennek értékelem.
Pl. Okoska papírját olvasva egyértelmű, hogy a "jó"- sága a trehányság, a nem egyenletes teljesítmény eredménye, hisz a szövegből kitűnik, hogy mindent tud.
A szülő, ha figyelmesen olvassa, szintén többet tud meg, mint a számok által. mert mi az a közepes? Mit nem tud? Mit gyakoroljunk? Ott van leírva minden.
Jó, én szeretem ezt az értékelési rendszert.
Azt is szeretem, hogy ilyen fiaim vannak.
Azt is, hogy büszke lehetek rájuk.
Azt is, hogy nem kell a nyakukon ülnöm és papolni és nyaggatni őket és tanulni velük és ellenőrizgetni őket, hanem tudják azért, hogy ez a feladatuk és meg is teszik a tőlük telhetőt.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr22526591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stali 2008.06.18. 08:42:46

...és szegény szülőt ki tanítja meg olvasni?, hát még ÉRTENI, a szöveget is, a gyerekét is, hát micsoda elváráshalmaz ez!
Ja, bocs, gratula a gyerekeknek.

Elf 2008.06.18. 09:58:26

Grat :)

Én is szerettem a szóbeli értékelést. A gyerek is jobban értette, és ha a tanár értelmes volt, nem csak rosszat írt. Így nem húzta le a lelkét.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.06.18. 18:51:07

stali: na ja. Ez eszembe sem jutott, hogy esetleg a szülőnek is nehezen megy a szövegértés :-)

Elf: Nálunk erre is csináltak egy viszonylagos "sablont", ami korrekt és tárgyilagos. Olyat még nem láttam, amit a rossz tanulók kapnak :-)

2008.06.18. 22:29:55

Nálunk is nagy fosás volt tőle, és a kollegiák attól tartottak, hogy most hogy a fenében mondják majd meg a kedves szülőnek, hogy hanyas a gyerek teszem azt matekból.
Nos, erre én mindig azt mondtam: normális szülő eddig is megkérdezte, ha kevesellte az érdemjegyet, hogy mi volt a gond. Tessen mondani, ilyenkor nem szöveges éstékelést kapott szóban? Aztán vagy elfogadta, vagy nem. Hát, ezután nem kell kérdezősödni, ott lesz minden leírva. Nem?
Szerintem tök hülyeség számokkal értékelni, szövegesen sokkal árnyaltabban, reálisabban lehet jellemezni a gyerek tudását, meg egyáltalán a habitusát.
Igazából az egész oktatási rendszert emberségesebbé tenné.
Az már más kérdés, hogy később, a felsőoktatásban ez hogy üt vissza. De szerintem adott esetben egy orvosjelöltről írt reális jellemzés megkönnyítheti a munkáltatók dolgát, mert nem csak azt látná, hogy summa cumlaude volt, vagy "csak" jeles a diplomája, amiből semmi más nem derül ki, mint hogy mekkora mákja volt a vizsgákon.

2008.06.18. 22:33:45

Ja, az már megint egy más kérdés, hogy ahol szeretik a sablonokat, és felraják a számítógépre az XP alá a szövegértékelés programot, ott dühönghet az informatikus, hogy mi a jó égre jó úgy megcsinálni egy iskolai programot, hogy a mindenkori frissítés csak a legújabb javítócsonaggal feltuningolt XP-n megy? De ez már a mi bajunk, a francnak lettünk informatikusok. Nem igaz?


süti beállítások módosítása