Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Vagány nők klubja

2008.08.10. 07:36 - Doris, a komisz

Címkék: film szórakozás lélek gondolatok életem önismeret

Csodás filmet láttam tegnap délután. Ez volt a Vagány nők klubja.
A történet röviden:
Egy híres írónő nyilatkozik a sajtónak és a nehéz gyerekkoráról mesél. A tőle 4000 km- re élő anyja ezt olvassa és halálra sértődik. Telefonon kitagadja, veszekednek, csapkodnak, aztán az anya barátnői egy fondorlatos csellel elrabolják Siddát, az írónőt (Sandra Bullock), és néhány nap alatt feltárják előtte a múltat. Az anyja múltját.

Szép lassan felfestik azt a képet, amit ő nem látott gyerekként. Viviennek (az anyjának) a harcát önmagával, a vágyaival, az életével. Egy nő, aki elveszítette az egyetlen szerelmét, aztán hozzáment valakihez, aki szereti őt. Egy nő, aki feladta az álmait és belepottyant egy négy gyerekkel körített életbe.

Harcolt önmagával, igyekezett megfelelni, de a lelke nem talált nyugalmat. Végül ivott, majd összeomlott, majd kimászott, de mindvégig megtagadta a hibáit. Nem beszélt róluk, nem nézett szembe velük jó 20 évig. Felfestett egy mázt az életére, épp úgy, ahogy az arcára is. Törékeny, cukorból futtatott máz volt ez, amit a lánya nyilatkozata szilánkokra tört.
A barátnők elmesélnek mindent, amit a kislány Sidda nem látott. Egy érzékeny, száz sebből vérző nő életét.

Leültem, mert viccesnek találtam a bemutatót, aztán nem bírtam felállni. Komikus  és tragikus. Hát komolyan, annyit bőgtem! Igazi emberi volt.
Az jutott eszembe újra, ami már sokszor máskor is, hogy mikor látunk egy embert, mennyire nem látunk semmit belőle. Csak azt látjuk, amit épp akkor tesz vagy mond, ahogy viselkedik, de nem tudjuk, miért olyan. Mindenkinek van egy múltja, egy belső világa, amit nem ismerhetünk. Ez tesz minket azzá, amik vagyunk.

Nem tudom, a fiaim mit látnak belőlem. Valószínűleg jónak akarnak látni, ahogy én akartam jónak, nagynak és erősnek látni a szüleimet. Amikor nem vagyok jó, akkor csalódottak, ahogy én is az voltam. Nem ismerik a saját harcaimat, a múltamat sem, ahogy én sem ismertem a szüleimét. Ha majd nőnek és okosodnak, lesz olyan, hogy kritizálnak, nem fogják érteni, mit miért teszek. Vagy azt, ami most van, másképp értékelik. Lehet, hogy majd azt mondják, őrült voltam, nem törődtem velük eleget, vagy nem jól törődtem velük.
Lehet, hogy így lesz majd.
Lesznek- e nekem Ya- Ya barátnőim, akik elmesélik nekik, ki vagyok azon túl, hogy az anyjuk vagyok?
Nem lesznek. Nekem nincsenek Ya- Ya barátnőim, így hát nagyon jól kell csinálnom, mert a felmentést a hibáimért senki nem fogja kiharcolni nekem.

moziplussz.hu/film.php

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr12608870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hohohó 2008.08.10. 08:41:35

mi ez a görcs nálad?Tedd a dolgod, mi a fenének kergeted magad hogy olyan legyél minta szüleid?Csak egy máz volna.
Csináld ahogy jónak látod, legyél őszinte, az a gyereknek mindennél többet ér, szerintem a szüleid sem olyannak akartak látszani, nem is olyanok voltak mint amilyennek te láttad őket.Ők is voltak gyengék bizonyos pillanatokban, csak te nem láttad.Az hogy nem voltak soxor viccesek,nem estek a dinnyébe?Lehet sokkal nagyobb hibákat elkövettek.Én szeretném ha a gyerekeim barátként néznének rám felnőttkélnt, és a szülői tekintélyt ha az ember őszinte nem csorbítják az idétlen pillanatok.Jót lehet rajta később nevetni.
Ez már a 3-4.ik ilyen post, hogy jajj, nem vagyok komoly(savanyú).
persze azért írjál

marta50 · http://marta50 2008.08.10. 09:50:21

A filmet sajnos nem láttam. Az emberi múlttal és a vele vívott harccal, együttéléssel,- viszont van véleményem.
Nevezetesen a TEGNAP-MA-HOLNAP kapcsolatáról. A múlt elmúlt, nem változtathatok rajta, csak tanulhatok belőle, ha van hozzá bátorságom. A jövő még messze van, nem láthatom, tehát nem érdemes szinezgetni, ábrándozni. A MA, viszont itt van nekem, kézzelfogható közelségben, és ha képes vagyok arra, hogy minden percét-pillanatát értékén kezeljem, - tanulva a múlt hibáiból - minden esélyem megvan arra, hogy a holnap is szép lesz. Ha a földön járok, itt és most, ha hajlandó vagyok a ma szépségeit meglátni, örülni neki, akkor igen nagy esélyem van a boldogságra. Szívből kívánom Neked!

Elf 2008.08.10. 14:41:33

Nekem megvan könyvben is. Szeressem.

Szélvészlány · http://leleksimogatas.blogspot.com 2008.08.10. 15:16:06

Nahát. Azt hiszem visszatérő vendég leszek, ha nem bánod :)

A filmet sajnos én sem láttam, de az ajánló alapján mindenképpen felkutatom. Pedig még rá is néztem az újságban a címére...ejj.

Egy ember ki/megismeréséről pedig annyit, hogy mindannyian kettős (többes) életet élünk. Más mutatunk barátoknak, szülőknek, gyerekeknek, Kedvesnek és Szeretőnek egyaránt. Új álarcba bújunk minden reggel. És ez így van jól.

:::ölel:::

bi · http://www.bi.blogol.hu 2008.08.10. 17:23:55

Próbálok Neked levelet írni, de arról az e-mail címről, amit megadtál, visszajött a levél. Elküldtem megint arra, amire először. Most várok.

Doris 2008.08.10. 21:59:21

hohohó: Jóvanna. Köszönöm. Tudom, hogy így akarod. Te meg tudod, milyen marha vagyok néha és ennek ők isszák meg a levét. gyakran eszembe jutnak ilyesmik, mert- ahogy szoktam mondani - nem vagyok egy ősanya. Azért remélem, nem szúrom el túlságosan.
jajj, nem vagyok komoly! És nem írok!

marta: Nem hinném, hogy akár a múlt, vagy a jövő ábrándjai fogva tartanának. Látok egy filmet vagy eszembe jut valami, amiről írok egy postot. Amúgy pedig itt vagyok a jelenben és hát aki ismer, az tudja, hogy velem aztán mindig történik valami, úgyhogy élem is rendesen az életet. Viszont a MOST egyszer múlt lesz- már egy perc múlva, és olyan jó emlékezni rá. Én szeretem, hogy idősödöm és tele vagyok emlékekkel. Fantasztikus emlékeim vannak. Mert mindig éltem azt, ami éppen ott volt. Azt hiszem, ezért van ennyi postom a múltról.

szélvészlány: örülök, ha jól érzed itt magad, úgyhogy gyere nyugodtan. Én is bekukkantottam hozzád, de egész nap rohantam, így tüzetesebben később. :-) De tudom, hogy valakitől még régebben már jártam ott. Angel? Nem emlékszem. Az a baj, hogy olvasni alig van időm.

bi: Nem jött semmi, a héten hívlak. Sz***rá dolgozom magam (hurráhurrá!), hét közepén meg megyünk nyaralni (hurráhurrá!) és nem tudom, mikor tudok bemenni Hozzád. Holnap szerintem megcsergetlek, mert egy leveled átjött, csak nem kerestelek, mert mindig azt hittem, majd lesz időm. De nincs. Hó eleje, sok munka.


süti beállítások módosítása