Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Fecskék

2008.09.21. 20:41 - Doris, a komisz

Címkék: emlék lélek életem


A főiskolának volt egy üveges lépcsőháza. Nagy üvegtáblák voltak ott, amiket olykor kinyitottak, hogy így szellőztessenek. Egyik délelőtt egyedül mentem felfelé a lépcsőkön, mikor hirtelen egy apró, fekete fecske cikázott át előttem. Röpködött összevissza teljes zavarodottságban, időnként nekicsapódva az üvegnek. Bejutott az épületbe, de sajnos kifelé már nem találta a rést, és kétségbe volt esve rettentően. Az üvegen túl a többiek várták. Másik négy vagy öt madár, akik szintén rémültek voltak. Ide- oda röpködtek, és figyelték a táblákon koppanó társukat.


Úristen! Egy fecske! Ledobtam minden cuccomat, és elkezdtem futkosni a lépcsőkön, hogy elkapjam. Le, föl, éppen úgy, ahogy ő próbált kijutni. Esélytelen volt a tervem, hisz gyorsabb volt százszor nálam, végül mégis elkaptam, mert a sok ütéstől elkábult és leesett.
Ahogy a kezembe fogtam, az maga volt a csoda. Szépséges feje van egy ilyen madárnak. Csak pislogott rám a gyönyörű szemeivel, pihegett halálos kimerültségben. Várta, hogy mit teszek vele. A lábai, mint a gyufaszálak, a tolla kékes fényben ragyogott. Borzongató volt az érzés, hogy ott van a kezemben az az élőlény, ami nekem világ életemben a legigazabb szabadság jelképe volt.
Nézegettem egy ideig, próbáltam raktározni magamban azt az örömöt, amit az érintése okozott, aztán kilógattam az ablakon a karjaim, és kinyitottam a markomat. Ő elreppent a többiekhez, és néhány másodperces üdvözlés után az egész csapat elviharzott.

Ez azért jutott ma eszembe, mert mostanság százával pusztulnak el a fecskék a hirtelen hideg miatt. Nem találnak élelmet, és olyan gyengék, hogy képtelenek útra kelni. Láttam, ahogy rongyosra gyötrődve lapulnak az állatvédők markában, és csipeszből eszik a csontikat. Hát nem szomorú dolog ez?
Minden szabadság kalitkába zárható.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr86674780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gilyannkata 2008.09.21. 22:29:33

Hát mit mondjak, olyan szépen írtad le, hogy jó volt olvasni. Méghogy nem tudsz írni? Igen a szabadság néha fájdalmas is tud lenni

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.09.22. 05:42:37

Kata: Igen, bizony, lehet, hogy mégis megy :-) Egy Romanat bármikor összedobok. Van egy játék a fejemben, amit egy blogon olvastam. Ilyen kis írásos ujjgyakorlat, de nagyon tetszik. Majd ha nem lesz témám, bevetem nálam is.

pudingocska: ez nagyon szép volt. És olyan szívfacsaró. Összeszedném őket legszívesebben, és a nappaliban kitelelnének. Ma pedig veszek magokat, és kiteszem az etetőket. Bár a fecskéknek az már mindegy, ők olyat nem esznek. :-(

óvatos_duhaj 2008.09.22. 09:20:26

Csak a belekotyogásért - de én úgy olvastam, hogy magot csak akkor szabad kitenni, ha mindent befed a hó, különben ellustulnak, és nem keresik meg, ami van.
Én is csodálkoztam, hogy még itt vannak a fecskék ebben a hidegben. Ezek szerint azért, mert nem _tudnak_ visszamenni?

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.09.22. 13:54:28

Így van. Viszont ha folyamatosan biztosítasz nekik élelmet, akkor veled maradnak nyáron is (bár így is laktak itt cinegék meg pintyek). Hát majd adunk nekik akkor is. Viszont most kisebb a kockázat. Amúgy meg igen. Hirtelen eltűntek a férgek, mert hideg lett. Ők az időjárás fokozatos lehűlése miatt mennek el, de most nem volt fokozatosság. Már most mennének, de nem tudnak. Olvassátok el pudingocska linkjét. Annyira szívszorító. Semmi esélyük, hogy eljussanak Etiópiába (tőlünk legtöbben oda mennek.)

Gilyannkata 2008.09.22. 21:56:01

Én nem tudom elképzelni azt, hogy neked ne legyen témád....állandóan csak úgy pörögsz....ami nem rossz, de ha pár napot kihagyok benézni hozzád, már csak kapkodom a fejem :)


süti beállítások módosítása