Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Rózsika néni

2008.12.05. 08:20 - Doris, a komisz


Az advent heteit az érzelmes, emberközeli, szeretetről szóló játékokkal töltjük.
Mivel még nagyon kezdő a csoport, sok segítséget kapnak, és a megnyilvánulásaikat védeni kell. Hangsúly a közös játékokon van (tehát nem kell egyedül megnyilvánulni), fotókat (állóképeket) készítenek, valamint némajátékokat.
Nagyon kedves játék a gyerekeknek személyiségek teremtése. Az alábbi foglalkozásra néhány jellegzetes tárgyat viszek be: csipketerítő, régi fotó, leégett gyertya a tartójában. Némi bemelegítő játék után a tárgyakat kiteszem az asztalra. Ki lehet az, akinek ezek a holmijai?
Miután ez a játék már utólag lett megírva, könnyű a dolgom. Tehát kitettem a tárgyakat, és ebből a következő született:


Rózsika néni egy idős hölgy. Falun él egy kicsi házban régi bútorok között. Van egy macskája, neki minden nap vesz egy konzervet, magának negyed kiló kenyeret, vajat, stb. A lánya messze él, ritkán látja, a férje évekkel ezelőtt meghalt.
Olyan figurát kell megteremteni, akit minden gyerek elfogad. Nem lehet, hogy valaki nénit, a másik középkorú nőt képzel. Felvázolják a fő körvonalakat, de nem elemezzük mélyen, hogy a játékosok teret kapjanak az apró részletek megfestésére.
Így utólag mondhatom, hogy ezt nagyon szeretik a gyerekek. A fantáziájuk meglódul, jönnek az ötletek, beszélgetnek. Megérintik a tárgyakat, megszagolják, kutatnak valami érdekesség után.

1.:

Mikor a figura nagyjából összeáll, kisebb csoportokat alkotnak. Minden csapat kap egy tárgyat, és megkérem őket, hogy találják ki, hogyan került ez a dolog a néni birtokába, és miért van jelentősége. Néhány perc múlva összeülünk, és elmesélik, mit találtak ki.
Ez a játék több dolog miatt is jó. Közelebb hozza a nénit hozzájuk, hogy személyesen is tesznek hozzá- ez az én történetem, gondolja, aki a kiscsoport részese. Megtanulják egymást tiszteletben tartani. A gy. hajlamosak rá, hogy lehurrogják egymást. Leszólják, kijavítják egymás ötletét, belefojtják a szót a másikba. Ez itt tilos. Amiben a kiscsop. megegyezett, a többieknek kötelező elfogadni. Nem minősítünk, nem "fikázunk", de nem is dícsérünk. Ez egy adalék a figurához.

2.:

A tárgyakat kicseréljük, minden csoporthoz másik kerül. A feladatuk, hogy helyezzék a tárgyat szituációba. Készítsenek egy némajátékot, amiben szerepe van az eszköznek. (Némajáték: állóképből a tanár jelére elinduló 20- 25 mp- es jelenet, amelyben nincs beszéd. Mindent a mozdulatok fejeznek ki. Mikor vége, szintén kimerevedik a kép, a gy. szoborrá válnak.
Kapnak néhány perc felkészülési időt, majd megnézzük a jeleneteket. Mikor a gyerekek megállnak az utolsó képben, megkérem a többieket, hogy aszerint, hogyan értelmezték a látottakat, menjenek oda a szobrokhoz, tegyék a vállára a kezüket annak, akinek a gondolatát szeretnék kimondani, és egyetlen mondatban fogalmazzák meg hangosan. ilyenformán a csoport összedolgozik. Kaptak egy jelenetet, és hangossá tehették a saját érzéseikkel.
Utána megbeszéljük, mennyire passzolnak a némajátékok, és a kimondott gondolatok. Általában passzolnak egyébként.

3.:

Összeállt a szereplőnk. Innét már bármerre csűrhetjük, attól függően, merre visszük a történet szálát. Itt bejött a képbe a néni anyukája is. Gyakran emlékezik az édesanyjára, hiányzik neki. Ebből elvihetjük oda, hogy mutassanak képeket, történeteket a gyerekkorából.
A lánya távol él: Fejtsük meg játékkal, miért került olyan messzire. Hogyan tartják a kapcsolatot? Mikor fognak találkozni újra? Hogyan készül a néni (ünnepi készülődés)? Mutassátok meg egy telefonbeszélgetésüket. Hallasz- e jeleket a gyöngédségre, törődésre? Hogyan fejezték ki egymás felé a szeretetüket?
Ha a férj szálat ragadjuk meg (szerelem), akkor az ismerkedésük, a közös életük történeteit teremthetjük meg. Játszhatunk a gyászról, a magányról.

Ezeket a fentebbi szálakat leginkább a meséléssel, állóképpel, némajátékkal mozgatom. A gondolatokat egymás helyett mondják ki tömören, lényegretörően fogalmazva). Levelet is írhatnak (írásbeli fogalmazás).
Bármerre vihetjük a szálakat attól függően, hová szeretnénk eljutni. Mi a magányt, a magány feloldását jártuk körül a lány hiányával. Természetesen a gyerekek ösztönösen keresték a megoldást, és meg is találták. Rózsika nénihez eljött a lánya, és megbeszélték, hogy hamarosan a nagyvárosból közelebb költöznek, hogy hetente többször láthassa az unokáit, és a gyerekét.
Igen, igen... a gyerekek mindig a pozitív felé hajlanak, a jó megoldást keresik. Itt legalább meg is találják. A játék jobb, mint az élet.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr45805308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása