Melissa Etheridge

Napra pontos

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Számkivetett

2009.01.12. 06:36 - Doris, a komisz

Címkék: lélek gondolatébresztő

 
Nos, nincs egy hete, hogy egy lány írt nekem a bloggal kapcsolatban. Arról kérdezett, hogy mennyiben előre szerkesztettek a bejegyzéseim, mennyire tudatosan vezetem az oldalt. Nem tudtam erre mást mondani, csak azt, hogy nem tudatos (bár lennék annyira profi, hogy ezt megtegyem könnyedén!). A Napló saját életet él. Ha valami foglalkoztat, vagy felteszek a világról egy kérdést, akkor pár napon belül mindig történik olyasmi, ami választ ad ezekre a kérdésekre. Így fűződnek egymásba a postok, és lesznek összefüggő egésszé.
Valami ilyesmi történt most is. Nemrég tettem egy kijelentést a szenvedésről, tegnap pedig belefutottam Zemeckis filmjébe.

 

 

Remek volt, csodás, Tom Hanksért rajongunk továbbra is, de nem szeretném most a filmet elemezgetni, remélem sokan látták. A kérdés mindössze annyi: Mi van akkor, ha van egy jól megkomponált életed, amiben minden passzol, aztán egy napon egy lakatlan szigeten találod magad teljesen egyedül? Az a sziget maga a szenvedés. Mert a szenvedés semmiképpen nem csapatos tevékenység. De még csak nem is páros. Bárki, aki részt vesz benne melletted, nem tehet többet érted, mint amennyit Wilson, a röplabdafejű arcocska tett Chuck Nolandért. Asszisztálhat, meghallgathat, de a feladat csakis egyedül a tiéd.
Ki lehet- e bírni a teljes számkivetettséget, a fájdalmakat, a kilátástalanságot? És ha igen, akkor hogyan? Megerősített a film abban, hogy csakis akkor, ha képesek vagyunk kívül helyezkedni a történéseken. Ha az ember fel tudja mérni, mi történik vele, képes felismerni, hogy igen, ez az, amitől titkon mindig féltem, és most van az, hogy nem veszíthetem el a fejem, akkor talán képes kibírni. De mi az a "nem kibírás"? Az mondjuk a megőrülés, vagy a meghalás. Sokkal több alternatíva nincsen, azt hiszem. Vagy van egy olyan, hogy az ember "megússza". Egyszer csak jön egy hajó még azelőtt, hogy elérne a feladásig. A megúszásra viszont nem apellálhatunk mindig. Úgy volt ez a suliban is: néha összejött, máskor meg nagyot szívtunk. Jobb akkor inkább a fejünket használni, legyen szó akár fájdalomról, szülésről, meghalásról, csalódásról, kilátástalan helyzetről, magányról, vagy egy megoldhatatlannak tűnő feladatról... mindegy, minek nevezzük a szenvedést, sziget az mindenképpen.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr79872136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teknős 2009.01.12. 13:57:31

Nekem könnyű. Isten csak olyan terhet rak rám, amit elbírok. Tehát, ha valami nehézségbe ütközöm, azt biztosan elbírom, mert az én szerető Istenem nem rak rám olyan terhet, amit nem bírok el.

Az imádkozó szerzetesek egész életükben imádkoznak. Ha egy ilyen szigetre kerülnék, bőszen és szorgalmasan imádkoznék a szeretteimért, az őseimért, barátaimért, ellenségeimért, a világért...

Imádkoznék, hogy nyissa meg a szememet (ezért sokszor imádkozom), hogy meglássam a lehetőségeimet és vele együtt keresném.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.01.12. 20:43:51

@teknős: Azt hiszem, mindannyian annyit kapunk, amennyit elbírunk, még ha közben gondolunk arra, hogy talán mégsem. Jól ki van ez találva. Egy ember nagyon sokat kibír.

vicger · http://vicger.blog.hu/ 2009.01.13. 10:09:40

Isten odafigyel a dolgokra. Mindenkire pakol rendesen, de teljesen személyre szabottan. Amit xy-ra kimért, azt wz már nem tudná hordani. Nagyon sok múlik a teherhez való hozzáálláson is, elfogadom e, alázattal közelítek felé,észre veszem e, hogy mit kellett a helyzetből tanulnom; vagy kapálózok, tagadom. Lehet duzzogva leülni a sziget egyik homokos partszakaszára, hogy kikérem magamnak s nem vagyok hajlandó részt venni benne, vagy felvenni a kesztyűt, s adekváltan válaszolni a helyzet adta kérdésekre.

hohohó 2009.01.13. 22:57:16

és akkor mi van?
Megszületsz, küzdesz, fejlődsz, nem adsz át belőle annyit amennyit szeretnél,hogy a szeretteid ne koppanjanak akkorát mint te,és meghalsz.
Isten ennyi idő alatt már kitalálhatott volna valami számára is meglepő játékot velünk.
Tényleg, Istent meg lehet lepni valamivel?Olyan lépéssel, amire nem számít?
Mert akkor engem megszeretne, mert végre nem a dögunalom, kiszámítható játékában szerepelnék.
Ha meg annyira vigyáz a játékra, akkor az neki sem igazi játék.Akkor sajnálom.
Lehet ő ezért Isten mert ő ezt élvezi, az ember meg azért ember, mert az ismeretlent.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.01.14. 06:26:44

@hohohó: Bobi kérdezte a minap: És istent ki születte? Ő magát születte? És minket miért? Nem tudtam mit mondani... Aztán mondtam, szerintem annyira boldog volt, mikor a világot teremtette, hogy meg akarta mutatni valakinek. Szét akarta osztani magát, és ezért teremtett minket. Nem játékszernek semmiképp.

hohohó 2009.01.14. 06:52:52

ha ő irányít, akkor játék

vicger · http://vicger.blog.hu/ 2009.01.14. 08:10:11

Isten hatalmas koponya, fantasztikus humora van és eszméletlen logisztikus. Amit kijelöl az csak egy fő csapás irány, s igazából ezt sem csak ő jelölte ki emberkéknek, hanem emberkénk gondolta úgy, hogy akkor most éppen Mariska lesz egy brutál férjjel. Ami Isten szerepét illeti, ő elé teszi a lehetséges útirányokat, viszont a következményeket is. Ez ugye a döntés felelőssége és a szabad akarat. Aztán mikor a függöny lemegy, lehet számvetni, hogy a sztoriból mit sikerült megtanulni. S majd jöhet a következő felvonás

hohohó 2009.01.14. 12:15:45

de jó nektek, hogy így tudjátok...

teknős 2009.01.14. 16:25:58

Doris, ez gyönyörű (meg akarta mutatni valakinek a boldogságát) !

Ez egy nagyon figyelemre méltó megállapítás. Egyetértek vele.

hohohó 2009.01.15. 00:51:17

hát b*zmeg, akkor akkor a mai napra nem tudom mit mondjak.
Jól kib>szok veled azért, hogy aztán amikor küldök segítséget, akkor szeress!!!

teknős 2009.01.15. 15:05:41

hohohó!
A szeretet feltétlen.

hohohó 2009.01.15. 19:07:50

isten mindenkit szeret aki a jég miatt balesetet szenved.Még a karonülő gyereket is a fejrefordult autóban.

vicger · http://vicger.blog.hu/ 2009.01.15. 20:52:19

Mindenkinek személyes története van. Kinek ilyen, kinek olyan, kinek hosszabb, kinek rövidebb. Ezek a sorsok nem egy kalapból lesznek kihúzva, hogy: nesze, aztán kezd vele amit tudsz. Az életünkben szerepet játszó minden egyes személlyel összhangban van ez a sors. Az én exférjem szerepe például az volt, hogy megtanítson az alázatra. Az exférjnek a legjobb barátja azért halt meg, hogy mindez bekövetkezzen. Sorolhatnánk a példákat a világ végéig. Mindannyian tanulni jöttünk erre a világra. Mindenkinek más a leckéje, van aki előbbre jár, van aki sokat bukik. Van aki csak tanítani jön, s nem marad, csak 2 hónapig, de a szüleinek megtanította, milyen a feltétlen szeretet, mi a fontos az életben. Ha ő akkor nem hal meg, nem tanultak volna semmit, továbbra is mondjuk a tárgyak töltötték volna ki az életüket és a birtoklási vágy. Igen, iszonyatos leckék vannak, olyanok, hogy az ember szinte beledöglik. De nem teszi, mert mindennek oka van, mindennek célja van.

hohohó 2009.01.16. 06:49:30

Ezek a küldetés történetek csak kapaszkodók, és önmagunk áltatása, megnyugtatása, én most úgy gondolom isten cinikus korszakát éli, és élvezi.

vicger · http://vicger.blog.hu/ 2009.01.16. 07:24:51

Mindenkinek szíve joga úgy gondolni az élete történéseire, annak hátterére, ahogy akar.Ami az áltatást illeti, nem értek egyet, az áltatás önbecsapás. Ellenben amiről írtam az pont az ellenkezője, mondhatni távolságtartó diagnózis. Ez történt, ezért és ezért. Pont. Áltatás akkor lenne, ha mindenki hibás lenne, csak nem én, nem az ex, meg stb. A világban zajló dolgok miatt Istent számon kérni egy kicsit vicces. Ez nem más mint szimplán a felelősség áthárítása. Az emberek úgy a 'la globál szörnyűek. Csak magukkal foglalkoznak, csak azzal, hogy nekik minden meglegyen. Birtoklás, harácsolás, pazarlás és társai: egoizmus, közömbösség, agresszió, stb. Az utcán alig lehet látni olyan embert, aki felemelt fejjel közlekedik s mosolyog, derűs. Ezért nem Istent kell hibáztatni, hanem magunkat. Isten mindig ad választási lehetőséget. Az már nem az ő felelőssége, hogy én hogyan döntök. Az egyéni döntések pedig összeadódnak, továbbá formálják a közvetlen környezetet, a családot, az szintén alakítja befolyásolja a tágabb környezetet és így tovább egyre tágabb körben. Viszont ez fordítva is működik, jobbá is lehet tenni a környezetünket, bár iszonyú nehéz. A rossz mindig a könnyebb út.

hohohó 2009.01.16. 10:33:32

minek pakol ránk terhet?Hogy fejlődjünk?Ki fejlődünk nagyon faszára, és akkor mi van?
Ő dönt hogy rak-e ránk terhet!
Ha úgy dönt hogy nem rak, akkor mi van?
Nem fejlődök nagyon faszára?És akkor mi van?
Mi a célja ezzel a fejlődéssel amiről itt írtok?Teherpakolás, tanulás,ha megtanulja az ember, addigra meghal.
Vagy vándorol a lélek, vagy nem.Előbb-utóbb eléri azt a szintet, hogy Isten azt mondja, na te már fasza vagy, nem vándorolsz tovább.(mert ugye ha vándorolsz, akkor jónéhány kib*szásban lesz részed a földi életben)
Szóval nem vándorolsz, akkor hová kerülsz?Menyország?
Maga mellé vesz egy csomó lelket, akikkel több ezer éven át csak a kib*szás ment, azok meg örülnek, hogy de jó nekünk.
Ez inkább egy balekképzőnek tűnik mint iskolának.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2009.01.16. 11:33:23

@hohohó: És mi van akkor, ha egyáltalán nem pakol?
Ha kapsz valakitől egy autót, ami príma, biztonságos, kényelmes. Te vagy, aki kiválaszthatod, milyet akarsz. Megkapod, aztán használod. Jössz- mész, meghúzod az oldalát, nem viszed szervízbe, túlhajtod, telirakod szeméttel, nem törődsz vele. Az utasaiddal folyton összeveszel, ettől pedig nem tudsz rendesen figyelni, és egy napon lecsúszol az útról, és egy fának hajtasz.
Vajon felelőssé tehető- e ezért az, aki az autót neked adta?

hohohó 2009.01.16. 11:55:25

akkor most mi van?Feljebb arról írtok, hogy annyit pakol amennyit elbírok.
Elb*sztam az "autót", jön a következő tanfolyam amíg nem leszek Isten számára tökéletes(legalábbis én ebből a teherpakolásos, tanulós hozzászólásokból ezt veszem ki).
Eltelik pár ezer év, tökéletes lettem, Isten vállonvereget,hogy Nna kiskomám, faszagyerek vagy, most már itt lehetsz köztünk.
Hogy legyünk mi barátok, ha több ezer évig csak az egyoldalú szívatás ment?(persze, én döntöttem mindig, jól-rosszul, de ő mit tett ezért a barátságért? Lehet hogy csak mi ámítjuk magunkat, hogy küld segítséget?)
Lehet hogy küld, de csak akkor amikor a kib*szás már közel tökéletes.
Szóval Isten pedagógiai módszerei közel sem tökéletesek.

vicger · http://vicger.blog.hu/ 2009.01.16. 13:24:06

De ennek az általad említett kib*szásnak az ég világon semmi köze nincs Istenhez, csak saját magadhoz. Soha sem más dönt helyetted, mindig saját magad. Tehát mi a kérdés?

teknős 2009.01.16. 16:59:06

hohohó!
Szerintem nem az Isten kora van, hanem a sátáné. Elhiteti az emberekkel, hogy mindent lehet, hogy nem létezik.
Doris, Vicger, jó titeket olvasni.

hohohó 2009.01.16. 22:12:33

azok közül dönthetsz,amiket feldob.
rossz, vagy rosszabb.
Ez csupa jóindulat.

vicger · http://vicger.blog.hu/ 2009.01.16. 22:30:19

Igen, azok közül dönthetsz, viszont hogy az rossz vagy rosszabb lenne, ezt cáfolom. A döntés pillanatában nincs olyan , hogy rossz vagy rosszabb lehetőség. Semlegesek. Az, hogy utólag milyennek értékeli az ember ismét teljesen szubjektív. Önmagában véve rossz alternatíva nincs, viszont jó sincs. Elő jelet a hozzájuk csatolt érzelmektől kap, valamint attól, hogy a szituációban szereplő egyének hogyan viszonyulnak hozzá. Az a döntésem, hogy kivágtam az exférjemet számomra jó volt. Az ő számára már nem annyira. A szomszédnak meg édes mindegy. A mostani élettársának gondolom jó döntés volt, sőt, ha exet most kérdeznénk meg, lehet ő is azt mondaná, hogy hű de jó döntés volt. Ergo még idő függő is az egész. :)

teknős 2009.01.17. 10:44:09

hohohó!

Nem tudom hány éves vagy, de te soha sem élted még meg, hogy történt veled valami, amit akkor és ott nagyon klassz dolognak tartottál, aztán évekkel később rájöttél, hogy nem is volt az olyan jó?

Vagy fordítva, hogy éppen akkor rossznak érezted, majd kiderült, hogy nem is volt az rossz?

hohohó 2009.01.18. 10:55:42

én nem erről beszélek.
két síkon gondolkodtok Istenről, és ez zavaros.
Egyszer azt gondoljátok ő irányít, egyszer azt hogy az egyén dönt.Hogy van ez? Ki akkor Isten? Ő,vagy az egyén?
Ha ő irányít, akkor a döntéseimet is ő hozza meg.
Ha nem ő irányít, akkor meg milyen segítségről beszélünk?
Capisce?

vicger · http://vicger.blog.hu/ 2009.01.18. 17:34:13

Már írtam, csak ismételni tudom magam. A lehetőségeket teszi eléd. Választani neked kell.


süti beállítások módosítása