Melissa Etheridge

Napra pontos

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Írós

2008.08.26. 20:17 - Doris, a komisz

Címkék: lélek gondolatok életem


 Írtam ma egy novellát. Fejben írtam meg. Egy nőről szól ez a novella, akivel semmi különös nincsen. Érted? Teljesen olyan, mint a többi ember.
Nem volt még halálközeli élménye, nem szokott asztalt táncoltatni, semmi különleges képessége nincsen ... éppen úgy él, mint bárki ezen a világon...



Ez a nő egy napon levágatja a haját olyan kis vicces- borzasra egy másik nővel, akivel együtt dolgozik. Közben eszébe jut neki, hogy az elmúlt egy év alatt közel 20 centivel rövidítette meg magát, de ez cseppet sem zavarja. Azután felhúzza a két napja fillérekért turkált Next selyempapucsát, a szép nadrágját, egy fekete topot, és egy kiwi színű átlátszó inget. Beül a kocsijába, és elfurikázza magát egy állásinterjúra. Közben azon filózik, hogy vajon mi lesz, ha megkapja a munkát? kezdi megint elölről építgetni a lehetőségeit? Vagy megpróbál mindent egyszerre? Vagy mégsem fogadja el, és halad azon az úton, amin elindult?

Idő előtt ér a "tetthelyre" (kivételesen nem késik), és úgy dönt, egyszer az életben kipróbálja a plázacicák életét. Elsétál a közeli szökőkutas intézménybe, üldögél a padokon, nézelődik a tetőteraszon, és eszébe jut egy tavaly nyári eset, mikor egy távoli városban egy ugyanilyen plázában hagyta el a pénztárcáját közel 50 ezer forinttal.
Amúgy sem volt éppen jó passzban, de bírta keményen, viszont ez a tárca... ez már sok volt kicsit. Ahogy remegő kézzel futkosott a lépcsőkön (hasonlóan szoros cipőben, mint most), egyszer a hangosbemondóban meghallotta a nevét. Hitetlenül állt meg az ablak előtt, és mikor meglátta hiánytalanul a pénzét az irányító hölgy kezében ... na akkor kezdett el sírni. Nagyon, nagyon sírt. A lábai rogyadoztak, az arcát beletemette a kezébe és csak könnyezett megállás nélkül. A bemondó hölgy meg idegesen nézte, majd próbálta vigasztalni az üvegen át, hogy nyugodjon meg, most már minden rendben van. A nő meg azt gondolta: Rendben? Semmi sincsen rendben. De legalább nagyobb baj nem lett.

Így gondolkodik ez a nő ott a plázában, majd visszasétál az interjúra. A lábát akkorra sebesre töri a bejáratlan csodapapucs, de ő most is kemény csaj. Minden erejével igyekszik légies és elegáns maradni, és figyelni, hogy a vér össze ne kenje a szép nadrágot.
Az interjún ketten ülnek. Valahogy úgy beszélnek vele, mintha máris kollégák lennének. Arról tárgyalnak, hogyan lehetne a cég profilját bővíteni.
A nőnek tetszik az ajánlat, és egyre inkább azt szeretné, ha a sok jelentkező közül végül ő lenne a kiválasztott. De azért nem remél túl sokat. Az ilyet már ismeri. Nagy szavak, kedvesség... füst. Majd ha a szerződést aláírják ... majd akkor már lehet örülni. Ezt gondolja, mikor kilép az épületből.
A sarkon befordulva lefejti a muszlin inget magáról, a papucsokat a hóna alá csapja, aztán az autóig félig futva megy.
Jó ez. Jó lehetőség. És jó, hogy még mindig van ereje lehetőségekre vadászni. Jó, hogy jobbra vágyik. Megérdemli, hogy meg is kapja. Nem mindenki merne vadászni, változni és változtatni. Aki mer, annak pedig egyszer nyernie is kell.
Ennek így kell lennie.
Ilyesmikre gondol ez a nő ott a fejemben, amíg hazafelé száguld a jó kis életébe, ahol várják már a hírekkel. Drukkolnak neki, és várják, hogy
mesélje el, hogy volt, mint volt a beszélgetés.
Mint mondtam, teljesen átlagos nő ez itt, csak az teszi nem hétköznapivá, hogy vannak, akik hisznek benne. Ettől aztán tényleg képessé válik nagy dolgokra. Legalábbis úgy érzi.

Ilyen novellát írtam a fejemben. Jól vállon is veregettem magam, hogy milyen remek író vagyok. Később rájöttem, hogy ez nem volt valami nagy teljesítmény.
Mások életéről írni- az már valami. Egy nőről, aki Doris, csak egy nem Dorisnak nagy dolog írni.
Nekem semmiség.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr19634534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stali 2008.08.27. 05:44:10

Á, kintről könnyebb.

Endre · http://luxuskurva.blogspot.com/ 2008.08.27. 06:42:26

És?? Mi a vége? Fölvettek? Vagyis fölvették azt a nőt?

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.08.27. 09:01:21

stali: Gondolod? Kívülről kitalálni könnyebb. de pontosan érteni, átérezni, aztán még meg is írni- ez szerintem nehezebb.

Endre: A héten felhívják, ha igen. Elsejétől szól majd a munkaviszony. Már ha úgy lesz.

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.08.27. 09:49:13

Szerintem minden szempontból nehéz írni. Ha másról írsz, azért, amit Stali is említetett. Ha pedig magadról, akkor azért, mert elfogult vagy. Nem könnyű megtalálni azt a pontot, hogy egyensúlyba legyen az írásod. Ha túl sokat panaszkodsz, áradozol magadról, az nem lesz jó írás. Úgy írni, hogy tényközlő maradj, de benne legyen a leked... nehéz.

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.08.27. 09:49:57

Opp bocsi, Doris írta, hogy kívülről sem könnyebb. =$ =)

Endre · http://luxuskurva.blogspot.com/ 2008.08.27. 10:25:59

Őszintén remélem sikerül neki!

Impression 2008.08.27. 10:59:33

Sikerülnie kell... vagy nem? Felveszik...
Szeretem, ha valami pozitívan fejeződik be...

katalekta · http://katalekta.blog.hu 2008.08.27. 11:12:27

Nekem van munkám, de én is örökké keresek...ennek ellenére is.
Még nem találtam meg az igazit. Érzem. Szar, ha az ember érzi, még valami vár rá az életben, de olyan, mint egy fikció. Magánélet -jelenleg- kipipálva, csak még az önmegvalósítás....hmmm. Írtam egy fejvadász cégnek önéletrajzot. vártam. és akkor jön egy levél, hogy hiányos......ááááááá
Doris élete dettó olyan, mint az enyém. Csak ő előttem jár a történésekben kb. fél évvel. Szal én csak figyelem, vele mi történik.
Szeretem ezt a nőt.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.08.27. 12:08:03

Angel: Ja, ja. Azért azt megbeszélhetjük, hogy nem úgy nehéz azért. Élvezetes dolog ez, lássuk be, és igazán vért sem izzad bele az ember, csak tényleg úgy megcsinálni valamit, hogy azt egy másik ember el tudja képzelni, élvezze, és hitelesnek gondolja- ez nem megy mindenkinek, és nem megy mindig. Ezért nagyon jók az írók. Ezzel tudnak ők többet másnál. Hogy úgy látod és érzed, amit megmutatnak neked.

Impression: Ha meg nem, akkor sem dől össze a világ. Hónap vége van, és minden nap van munkám. Hónap elején alig győzöm- ez jó ám. Szóval kenyér nélkül nem maradok, de tény, hogy ez sok szempontból nagyobb kihívás, kedvezőbb lehetőség, és több pénz is. Szóval tényleg jó lenne.

Kata: Áhá, szóval olyasmi ez, mint mikor jósnőhöz megy az ember, igaz? :-) Megtekintem, kábé mi következik nálam. Különben meg télleg.
De egy dolog nem pászol. Mi tavaly, a 10. házassági fordulón akartunk egy olyan esküvő- félét. merthogy anno nem volt. Nahát ez nem jött össze. Szóval ebben megelőztél. Szeretem én is ezt a szőkét.

stali 2008.08.27. 12:13:28

Pedig olyan szépen írtam meg, és úgy kidobott! Csak azt kértem, írd a mi örömünkre tovább. Ja, és ragozgattam, lehet, azt már nem szerette.

pudingocska · http://pudingocska.com 2008.08.27. 13:05:24

Még hogy nem volt nagy teljesítmény???? Szuper volt. Arról nem beszélve, hogy milyen biztonságos másokról írni, elmerülni a fantáziákban, eltűnni a saját világodból. Mind a kettő másmilyen. Köszönöm, nagyon tetszett. Egyébként is imádok rólad olvasni.:)

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.08.27. 15:18:02

Nekem spéci úgy tetszik ahogy van, mármint az a novella. De én nem vagyok szakmabeli, nem tudom ez mennyire számít????
Na és végre ez a fehér is jó, legalább látom mit körmölök.
Puszi neked és sok sikert a tervedhez

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.08.27. 20:55:03

stali: rendi. Amíg van miről, addig írok. Aztán meg másokról. Te meg gyógyulgassál, stali erősen. Jobban jártál, hogy nem hányós lett. Nálunk a két kicsi kihányta egy nap alatt, mr. Darcy és nagyfiam egy hete kínlódik a hasmenéssel. Én meg egy terminátor vagyok.

pudingocska: Köszönöm, ez nagyon jól esett. Bezony ám.

Gilyankata: Köszi neked is. Jó, hogy néha benézel bokros teendőid mellett.

stali 2008.08.28. 05:14:39

Ja. Ha már senkit nem kell ápolni, még ember is lehetsz.

Huxley / Citizen-@ · http://citizen-e.blogspot.com 2008.08.28. 06:36:47

Másokról írni.. szerintem az sem másokról szól. Úgy képzelem, hogy az író "átveszi" annak az embernek a személyiségét és szerepét akivel a könyvében végül képzeletben eljátsza az eseményeket a "másik" tulajdonságaival, adott esemény/ekre adott reakcíójával. És ebből lesznek az igazán jó könyvek.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.08.28. 10:20:58

Na pont ez az, Huxley. Mindenben benne vagy te is. ha valakirnek a bőrébe bújsz, akkor nem lehetsz önmagad. Az ő szemével kell látnod a világot. Ez remek dolog, így válik hitelessé valami.

stali 2008.08.28. 11:20:14

Miért is kezdtünk blogolni? Talán egy kicsit kintről figyelni önmagunkat, nemde? Nekem sokat segített, nem lettem más, csak jobban ismerem azt, akivel naponta 24 órát vagyok együtt.


süti beállítások módosítása