Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Érdeklődős

2008.10.01. 06:00 - Doris, a komisz

Címkék: emlék emberek napló

Tegnap felhívott bi, és mesélte, hogy találkozott a régi magyar tanárnőmmel. Említette neki, hogy ismer engem. Azt mondja bi, hogy D.E. teljesen jól emlékezett rám, és kérdezte is, mi van velem, hogy élek.
Nagyon meglepődtem két dolog miatt is. Az egyik, hogy éppen az érettségi találkozón került szóba, hogy többen jártak már úgy bizonyos tanárokkal, hogy egyszerűen nem ismerte meg őket az illető, mikor találkoztak. Ők mondták neki, ez vagyok, az vagyok, ekkor jártam oda, és mégsem. Csak tétova pillantás volt a válasz. Ebben persze nincs semmi elítélendő. Egy tanárnak annyi gyerekkel van kapcsolata, hogy már követni sem tudja egy idő után. Éppen inkább az a furcsa, ha mégis emlékszik. Főképp egy olyan jelentéktelen személyiségre, mint én, ugyebár.
Szóval kopogós cipős E. emlékezett nem tanulós Dorisra, és miután bi elmondta, hogy honnét ismer, még az írásaimra is kíváncsi volt.
Ez újra csak különös. Az embereket ritkán érdekli az ilyesmi. Én amúgy sem vagyok az a típusú blogger, akinek a névjegykártyáján ott van az oldala, de ha valakivel beszélgetek, olykor szóba kerül, hogy írok. Megemlítem időnként. Eleinte megijedtem, mikor kiszaladt a számon, s azt gondoltam, jaj, ha elkéri a címemet, akkor mit mondok, mert nem biztos, hogy jó ötlet beengedni ide. Nos, nem kell ilyesmitől tartani. Az emberek többsége nem értékeli - meg sem hallja - az ilyesfajta információkat. Nem néz rád tágra nyílt szemmel: Igen? Te képes vagy  a gondolataidat valamilyen formában lejegyezni? És ezt még el is olvassák mások? Nahát! Megnézhetem én ezeket a gondolatokat esetleg?
Nem, ilyen elvétve fordul elő. Az emberek nagy részének tökéletesen elég az, amit lát belőlem.
De jól van ez így. Elég ez így.
Mindenesetre a kis szívem körbeszökdécselte tegnap a játszóteret, mikor letettem a telefont, és arra gondoltam, hogy valójában nagyszerű dolog sok felszínes ember közt élni, mert ettől lesz nagyon értékes az, aki valódi érdeklődést mutat.
Most viszont ott a kérdés, hogy megírjam- e a címemet egy költőnek, írónak, tanárnak, aki azért meglehetősen mély nyomot hagyott bennem, és meghatározott bizonyos irányulásokat az életemben, vagy ringassam tovább magam abba a hitbe, hogy jó ez az írás... írásocska úgy, ahogy van. Jó egészen addig, amíg hozzáértő szemek nem olvassák.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr12690116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stali 2008.10.01. 07:40:12

Ne sajnáld ezt az örömet tőle.

És igen, csakis a középszerűek között is szürke az, akire sehogy nem vagyunk képesek visszaemlékezni - te sose lehettél amolyan középszerű. Bármennyire annak láttad magad.
Egyébként bátran felvállalhatod még értők előtt is, ez blog, gondolatok világa, holott megállná a helyét esetleg nyomtatásban is, közszemlére bocsátva színes látásmódodat. (Ha nyerek, tudod!)

pudingocska · http://pudingocska.com 2008.10.01. 08:13:50

ez a vége, ez izé...
egyrészt ledegradálod az írásaidat, amiket imádok és fantasztikusak...
másrészt meg hozzáértő az, akinek van rá szeme...

marta50 · http://marta50 2008.10.01. 10:23:08

Az élet titkai közé tartozik az emlékezet-emlékezés is. Soha nem tudhatjuk, hogy kiben hagyunk nyomott és milyet, vagy mekkorát. Évekig élhetünk úgy egymás közelében, hogy azt hisszük mindig emlékezni fogunk az együtt töltött időre, és ez lehet, hogy egész másként lesz, a történések elhalványulnak, és a feledés homályába vesznek az idő múlásával. Más esetben akár egy rövid eszmecsere is maradandóan megül az emberben- nyomot hagy- jót vagy rosszat, - érdektelen a jelenség szempontjából, de az ember élete szempontjából jelentőséggel bír. Hogy miért van ez így? Ki tudja? Nem érdemes kutatni, azok közé a "miért"-ek közé kell sorolni, amire a válasz nem itt van. Az ilyen történéseket használni kell, mert valamiért - miért?- céljuk van.

LESLIE · http://vorospezsgo.blog.hu/ 2008.10.01. 17:35:50

Én is azt gondolom - csatlakozva az előttem szólóhoz -, hogy semmi sem törénik véletlenül. Nem lehet véletlen, hogy éppen most, éppen ő bukkan fel, aki "meglehetősen mély nyomott hagyott" Benned. Az élet valahogy sosem hagyja, hogy ücsörögjünk a babérjainkon - főleg hogy a blogod, úgy ahogy van, nagyon is megüti a szintet :)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.10.02. 06:01:46

Azt hiszem, ha bi elküldi a címét, fogok írni neki, és igen, el is küldöm a címet, mert azért tényleg vállalható javarészt, amit leírok.
A tehetségről meg annyit, hogy nyáron a BOK után írt nekem valaki, aki ezzel foglalkozik. Azt mondta, tehetséges vagyok, és szeretne velem együtt dolgozni. Küldtem is neki írásokat, nagyon lelkes volt, és persze én is. Aztán arról volt szó, hogy ősszel majd hozzálátunk "valamihez". Nahát. Azóta is csönd van, ami persze nem baj, de ezek szerint annyira azért mégsem fontos neki. Azt sem tudni, hogy akkor hogyan működne a fantáziám, ha nem azt írhatnám, amit akarok. A blog egy szabad műfaj, a próbatétel az, ha azt mondják, írj erről, vagy arról. Akkor hogyan állja ki a próbát valaki- az sokat megmutat a tehetségből.

stali 2008.10.02. 06:05:32

Millen igaz! Épp most tapasztaltam meg. Bár én nem vagyok tehetséges, csak szószátyár, de azt igyekszem élvezetesen művelni. Megrendelésre, parancsszóra nem az igazi. Mert nem tehetség. Azért megírtam.
De nagyon sokkal jobban élvezem, ha olvashatok - például Téged.

LESLIE · http://vorospezsgo.blog.hu/ 2008.10.02. 14:52:14

A BOK azért így is nagyon jó volt, első éves verseny, és ki tudja, mi van most a házuk táján... Őszintén szólva én olyan nagyon nem is hittem benne, hogy tényleg lesz valami az őszre ígértből, de még akármi is lehet.
Én kipróbáltam már magam "kötött" írásban is: anyukám helyett írtam meg két 7oldalas filozófiadolgozatot, egyet az emberről, egyet a művészetről. Bár nem írói szemmel olvasta a tanára, de azért sokat jelent nekem, hogy igen szigórú elbírálás mellett (csomóan egyest kaptak...) mindkettőre ötöst kapott :) Hahh, valamit csak tudok... Nagy arc a tanára, egyszer szívesen találkoznék is vele. Majd ha any már átvette a diplomáját ;) És hát ugye így any is szembesülhetett írói elszántságommal, amit azóta képtelen ellenezni, és jobban megismert - addig el se tudta képzelni, hogy nekem miféle gondolataim vannak emberről és művészetről :)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.10.03. 06:44:33

Azt hiszem, nem csak a te anyukád van ezzel így :-) Nekem pölö a párom is így van vele. mert ezek a gondolatok, ha nem írod le, elillannak, és már nem emlékszik rájuk az ember. De leírod, anyukád elolvasa, és csodálkozik: nahát, nem is gondoltam, hogy ilyeneket, és így, és egyáltalán...


süti beállítások módosítása