Melissa Etheridge

Napra pontos

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

.

  • : Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy... (2012.03.27. 12:03) MLM újra
  • Királyhegyi Sport: Talán segíthetek néhány eszközzel, s módszerrel... (2010.02.17. 21:01) Kareoke
  • Hópofi: Sziasztok!Tegnap kezdtem el olvasni Müller Péter... (2009.11.25. 23:40) Müller Péter
  • Lenoks69: Hát ja, ezek fantasztikusak... Micsoda tehetség!... (2009.11.20. 00:18) Debreceni Fotóművész Zita
  • alibabaesanegyvenhattyu: :) milyen igaza van ! (2009.11.04. 13:23) Tévévilág

Beszélgetős

&n #a0522dbsp;

.

szivtars

Címkék

blog (235) család (230) életem (362) emberek (124) emlék (31) gondolatébresztő (70) gondolatok (277) gyerek (290) humor (82) iskola (39) közélet (64) kultúra (33) lélek (99) napló (197) (254) önismeret (78) szerelem (180) szórakozás (38) Címkefelhő

Hallásfejlesztő játékok

2008.11.07. 08:00 - Doris, a komisz

Címkék: hallásfejlesztő

Eltelt közel két hét az előző foglalkozás óta. A csapat kezd összeállni- ha nem is barátság, de megismerés szintjén mindenképp. Most néhány olyan alkalom kell, mikor az érzékszerveket élesítjük. Hallás, szaglás, ízlelés. a mai nap a hallásé. Előzetes felkészülést igényel, hogy egy diktafonnal hangfelváételeket készítsek az otthon hangjairól, az utca hangjairól, a természet hangjairól.
Nos, ennek neki is veselkedtem- milyen kár, hogy a diktafon működés közben leginkább a saját motorhangját veszi fel, így az anyag szinte használhatatlan. van azért egy- kettő, ami jó. Motorzúgás, autó, porszívó, egyebek... (ezekre még szükség lesz).

Bemelegítő játék:

Weöres Sándor: Galagonya című versére ritmusjátékokat játszunk.

Őszi éjjel
 
izzik a galagonya
 
izzik a galagonya
 
ruhája.
 
Zúg a tüske,

szél szalad ide-oda,

reszket a galagonya magába.

Hogyha a Hold rá fátylat ereszt:

lánnyá válik,

sírni kezd.

Őszi éjjel

izzik a galagonya
 
izzik a galagonya

ruhája.


Fel van írva a vers egy csomagolópapírra, hogy a szöveg ne okozzon nehézséget.
Járunk rá, kopogunk rá, kiscsoportokban mozgássort készítenek hozzá, ezt azután megmutatják egymásnak.

1.:
Maradjunk csendben és idézzük fel, milyen hangokat hallunk a teremből. Itt ben t mit hallunk? Kintről mit hallunk? Mit hallunk az utcáról? Mi kelthette ezeket a hangokat?
Csoportonként keltenek zajokat a gyerekek, a másik csop. csukott szemmel figyeli, ahogyan rajzolnak, papírt hajtogatnak, csomagolnak. Mi kelthette ezeket a zajokat?

2.:
A diktafon hangjait bejátszom, ők fülelnek. Milyen hangokat hallasz? Mi idézte elő? Mi jut eszedbe a hangokról? Milyen képet tudsz felidézni, mikor meghallod őket? Milyen tárgy, hang, íz kapcsolódik hozzájuk?... Ha megy, akkor az emlékezés is bekapcsolódhat: Milyen eseményt idéz fel az életedben az adott hang?

3.:
Két csoportra oszlanak a gyerekek. Mivel a "házi feladat" az volt, hogy gyűjtsenek olyan tárgyakat, amelyekkel érdekes hangokat  tudnak előidézni, a z egyik csoport  marad velem, és ezekkel foglalkozunk. A másik csop. kap tíz percet, hogy az utcára menjen a diktafonnal, és hangok után kutasson.
Addig bent próbálgatjuk a hangokat. Összedörzsölés, kopogtatás- melyik milyen hatást kelt? Hogyan tudnád színekkel ábrázolni ezt a hangot? Készítsünk zenei kíséretet a Galagonya című vershez.
Mikor a másik csapat visszatér, meghallgatjuk a gyűjtött hangokat, a bentmaradtak igyekeznek kitalálni, mit hallanak.
Csere. Akik eddig bent voltak, most mennek hangvadászatra, a többiekkel addig az előzőeket játszuk.
Mikor mindkét csapat beért, megnutatjuk egymásnak a "megzenésített" verset.

4.:
Most zenékkel játszunk. Az asztalon kréták, papírok. Csukott szemmel ülönféle zenéket hallanak a gyerekek. Kérem, hogy képzeljék el, hogyan lehetne megjeleníteni a zenét. Most tegyék meg! Lehet- e vonalakkal, foltokkal ábrázolni a hangokat? Próbáljuk meg!

5.:
Készítsünk magunkból szobrokat, szoborcsoportokat, amik kifejezik a zene hangulatát! Mozduljon meg a szobor! Beszéljétek meg, milyen mozdulatból indultok, és hová jut el. Ez nekik nagyon nehéz még, de érdemes próbálgatni. Ebből lesz később a kisebb jelenetek eljátszása, majd idővel a színpadi mozgás.  Kiscsoportokban dolgoznak. Eljutni egyik állóképből a másikba kb. 5 mp idő alatt kell. Ezt lassú számolással jelzem nekik. A kezdőkép és a zárókép mozdulatlan és megszerkesztett, az átmenet egy lassított mozgás legyen, hogy a gyerekek érezzék a testüket.
Kb. 2 perc felkészülési időt kapnak, utána megnézi a két csop. egymás művét. Soha nem értékelünk, hisz nincs jó, vagy rossz megoldás. Viszont megbeszéljük, milyen hangulatot, érzéseket tükrözött a mozgássor.

Levezető játéknak én a nagyon egyszerű "Erre csörög a diót" választom, de úgy, hogy minden gyerek választ magának egy saját hangot (füttyögés, csettintés, cuppogás, csoszogás...). Valakinek bekötjük a szemét, és az illető elindul a hangok irányába. Igyekszik elkapni a hangok tulajdonosait.

A bejegyzés trackback címe:

https://doris.blog.hu/api/trackback/id/tr49754286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása